اخبار عمومی
اعلام وصول 2
170038
تاریخ انتشار: 1396/07/01 01:41
مک درموت سرمربی موقت استقلال چگونه این تیم را از قعر پرتگاه لیگ برتر نجات دهد؟ آیا انتصاب ایشان اساسا صحیح بود؟

عصرجهان؛محسن بابادی-بدون مقدمه عرض کنم که مک درموت مربی بدنساز کارکشته ای  بوده و قطعا بعلت کار کردن در کنار مربیان بزرگ، دانش فنی و فوت و فن کوزه گری را بخوبی آموخته است. اما تمامی اینها دلیلی بر این نیست که بتواند در چنین برهه حساسی نفر اول کادر فنی تیم خسته استقلال شده یا اینکه مرهمی بر دل زخم خورده هواداران باشد. ایشان هر چقدر هم صاحب دانش فنی باشد، نهایتا می تواند 1 بدنساز خوب باشد و نه 1 سرمربی تاپ. البته همانند هر مربی که تلاش بر انتقال علم، تجربه و تفکراتش به تیمش داشته و گاها نیز علیرغم فراهم بودن تمامی شرایط موجود ممکن است به بن بست بخورد، گاها 1 مربی بدنساز، 1 مربی دروازبان و حتی 1 ماساژور نیز ممکن است نتوانند معلومات خویش را به تیم تزریق نموده و امکان دارد به مشکل بربخورند. در مورد مک درموت انگلیسی نیز تا بدین لحظه چنین بوده و نوع بدنسازی وی یا متناسب با شرایط جسمانی و روانی بازیکنان استقلال نبوده، یا اگر هم بوده، اختلافات فاحشی مابین شیوه های تمرین دادن منصوریان و ایشان وجود داشته است. پس ممکن است یکی از دلایل این عدم نتیجه گیری بعلت بیش تمرینی و خستگی بازیکنان یا حتی خنثی سازی اثرات تمرینات غیر هم راستا بوده باشد. زیرا تنها هنرش این بوده که چندین بازیکن مصدوم و ناآماده که از دقیقه 70 به بعد دچار افت شدید بدنی می شوند را تحویل تیم استقلال بدهد و متاسفانه از این تیم مقتدر 1 شیر بی دندان ساخته است. پس خواسته یا ناخواسته، یکی از عوامل ناکامی استقلال خود مک درموت بوده است. اصلا ایشان اگر مربی قابلی بود، میبایست از همان هفته های ابتدایی لیگ چنین نقاط ضعف مشهودی را شناسایی نموده تا بتواند در همان کار تخصصی اش که بدنسازی است، گرهی از مشکلات استقلال باز کند. اما چنین نشد که نشد. البته شاید ایشان بتواند در کسوت سرمربیگری بدلایل ذکر شده در ذیل کمکی ولو ناچیز به استقلال نماید.
1 . برقراری بالانس و همخوانی مابین تمرینات بدنی، تاکتیکی و فنی تیم.
2 . بهره بردن از شوک مثبت روانی ایجاد شده در باشگاه و حتی بازیکنان.
3 . انگیزه های شخصی وی جهت نشان دادن توانایی های فنی اش.
4 . همراهی احتمالی سکوها و بازیکنان با وی جهت برون رفت از بحران کنونی.
5 . رسیدن بازیکنان مصدوم یا محروم به بازی های آتی، حساب بردن و تمکین کامل بازیکنانی که به اتهام خط دهی و دخالت در مسائل فنی تیم مورد هجمه رسانه ها و مدیریت باشگاه بوده اند.
6 . سکوت مطلق در حاشیه تیم و برقراری آرامشی نسبی. همچنین بعلت رسوایی در برنامه نود و سایر رسانه ها، عدم دخالت برخی از مدیران باشگاه در مسائل فنی.
7 . رسیدن بازیها به هفته های میانی نیم فصل اول و افزایش شناخت کادر فنی و هواداران از ترکیب تیم و اینکه اکنون بدن های بازیکنان کاملا در شرایط مسابقه قرار گرفته اند.
8 . آزادی عمل در اتخاذ هر گونه تمرین بدنسازی و فنی توسط سرمربی جدید.
در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت برای تیم محبوب استقلال، لازم است از زحمات علیرضا منصوریانی که ناموفق بوده نیز تشکر نمایم.


پی نوشت:
میک مک‌درموت (به انگلیسی: Michael "Mick" McDermott، متولد بلفاست، ایرلند شمالی) فوتبالیست سابق ایرلند شمالی و مربی بدنساز سابق تیم ملی فوتبال ایران است. او در تیم فوتبال استقلال تهران علاوه بر مربی بدنساز به عنوان دستیار فنی علیرضا منصوریان نیز ایفای نقش می‌کرد..پپس از استعفای منصوریان او به عنوان سر مربی موقت استقلال انتخاب شد.
دوران بازیگری
از افتخارات دوران بازیگری میک مک درموت می‌توان به سابقه بازی در لیگ حرفه‌ای آمریکا (USL-2) با تیم Connecticut Wolves اشاره کرد. همچنین وی از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۲ در باشگاه‌های مختلفی به صورت حرفه‌ای بازی می‌کرد.
دوران مربیگری
مک درموت در سال ۲۰۰۲ بعد از یک سال بازی در تیم Connecticut Wolves، در همان تیم مربیگری را با اضافه شدن به کادرفنی با نقش دستیار آغاز کرد. مک درموت علاوه برداشتن تحصیلات و تجربه بالا در زمینه بدنسازی، مدرک مربیگری سطح A یوفا را نیز در اختیار دارد. او کار با بسیاری از مربیان سطح بالای فوتبال را در سال‌هایی که در کشور امارات در تیم‌های العین و النصر مشغول فعالیت بود، تجربه کرده است.
میک مک درموت در مصاحبه‌ای با سایت ساکر بنتر گفته است: «من با ۱۰ مربی حرفه‌ای و کاربلد فوتبال سابقه کار داشته‌ام و هر کدام آن‌ها با یکدیگر متفاوت هستند.» وی در این مصاحبه والتر زنگا، چیچ و وینفرید شیفر را جزو بهترین مربیانی که با وی کار کرده‌اند محسوب نمود.
مک درموت در سال ۲۰۱۷ به عنوان کمک مربی، تمرین دهنده و مربی بدنساز به باشگاه استقلال تهران پیوست و به همراه سایر اعضای کادرفنی این تیم هدایت استقلال را در لیگ برتر هفدهم برعهده دارد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*