اخبار عمومی
اعلام وصول 2
170062
تاریخ انتشار: 1396/07/03 22:47
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
استاندار کهگیلویه وبویراحمد از افراط گرایی و دامن زدن بیش از حد به مسائل سیاسی، حاشیه ای، قومی و طایفه ای به عنوان یکی از چالش‌های مهم فرهنگی و عاملی اساسی درکند شدن روند توسعه همه جانبه این استان یاد کرد.

عصرجهان-علی محمد احمدی در دیدار با برخی مدیران حوزه فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد که مسیر اصلی در راستای کاهش این گونه گرایش‌های منفی و ضد توسعه ای، کار فرهنگی هدفمند و آگاه سازی بیشتر مردم و جامعه است.
وی بیان کرد که البته حوزه فرهنگ خود نیز دارای چالش‌های فراوانی است که هم پوشانی‌ها وموازی کاری یکی از موانع جدی در مسیر اعتلا و تاثیرگذاری این حوزه است.


احمدی تصریح کرد: همین موازی کاری‌ها با ساختارهای متعدد خود منجر به پراکنش نامناسب و نامنظم تصمیم سازی ها و در نتیجه هدر رفت منابع و هزینه‌ها در حوزه فرهنگ شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: جزیره ای عمل کردن، بخشی نگری و چندگانگی در تصمیم سازی ها با روح برنامه ریزی، مدیریت هوشمند وحدت و فرماندهی که جهت گیری اساسی آن‌ها در حوزه فرهنگ باید نمایان باشد، در تضاد و ناسازگار است.
وی ارتقای فرهنگ عمومی جامعه با رویکرد ارزش‌های اخلاقی، دینی و اسلامی را خروجی تمامی تصمیم سازی ها و فعالیت حوزه‌های فرهنگی در جامعه دانست و گفت: چنانچه این شاخص محقق شد آنگاه مسئولان و متولیان امور فرهنگی باید ادعا کنند که در حوزه کاری و فعالیت خود موفق عمل کرده‌اند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد ایجاد تناسب و تعادل در امور فرهنگی را یادآور شد و گفت: باید از برخی روش‌ها و کارهای سلبی و تحمیلی در حوزه فرهنگ، اخلاق و معنویت که سبب دفع مخاطب و فاصله گرفتن جوانان می‌شود، اجتناب کرد.
وی بر ضرورت حفظ اعتدال ودوری از افراط گری در حوزه فرهنگی، دینی و اخلاقی در جامعه تاکید کرد و گفت: به همان میزان که به امر ساخت حسینیه یا مسجد توجه می‌شود باید به حوزه تئاتر، سینما و کتاب نیز اهمیت داده شود.
وی مسئولان و مدیران و زیرمجموعه‌های فرهنگی در استان را همچون سایر دستگاه‌های اجرایی استان موظف به تهیه و تدوین برنامه پنج ساله مطابق با برنامه ششم توسعه کرد و گفت: تخصیص اعتبار بدون برنامه و شاخص‌های عملیاتی به هیچ دستگاهی تعلق نخواهد گرفت.
وی یکی از شاخص‌های اساسی در ارزیابی مدیران و دستگاه‌های اجرایی در استان را میزان جذب اعتبارات در ردیف‌های ملی دانست و گفت: حتی تخصیص اعتبارات استانی در بودجه استانی نیز بر حسب این مهم خواهد بود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*