اخبار عمومی
اعلام وصول 2
170100
تاریخ انتشار: 1396/07/06 12:45
رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهمئی مطرح کرد:
امسال ۴۰ مهدکودک در شهرستان بهمئی زیر نظر بهزیستی این شهرستان به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، هم‌اکنون ۸۲۷ نفر کودک در ۴۰ مهدکودک تحت نظر ۵۷ مربی تحت پوشش مهدکودک‌های بهزیستی شهرستان بهمئی قرار دارند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه در شهرستان بهمئی، بیش از ۹۰ درصد کودکان مشمول مهدکودک در مهدهای کودک این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند گفت: بر اساس استانداردهای اعلام‌شده به ازای هر ۱۰ کودک شیرخوار یک مربی و یک کمک‌مربی و به ازای هر ۱۵ کودک نوپا نیز باید یک مربی و کمک‌مربی فعالیت کند و فضای سرانه اختصاصی برای هر کودک شیرخواره سه مترمربع بوده که این وضعیت برای کودکان نوپا دو مترمربع و برای کودکان نوباوه یک مترمربع است.

ناصر مختاری با اشاره به اینکه، شهریه مهدهای کودک این شهرستان در مناطق مختلف متفاوت است و شهریه‌ها با توجه به مقطع شیرخوار (زیر دو سال)، نوپا (دو تا سه سال) و نوباوه (چهار سال) دریافت می‌شود گفت: شهریه‌های مهدهای کودک با توجه به امکاناتی که دارند متفاوت است و با توجه به نرخ تورم، امسال ۱۵ درصد افزایش‌یافته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهمئی همچنین بابیان اینکه، کمترین نرخ شهریه مراکز مهدکودک ماهانه در روستاها بین ۴۰۰ تا ۵۵۰ هزار ریال و بیشترین آن در مرکز شهرستان ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار ریال دریافت می‌شود گفت: مراکز مهدکودک این شهرستان به‌صورت یک، دو و سه ستاره طبقه‌بندی‌شده‌اند و متناسب با امکانات موجود، خدمات ارائه می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه، در این مهدها در هرروز یک وعده‌غذای گرم به کودکان داده می‌شود گفت: در مهدکودک‌های شهرستان بهمئی، آموزش قرآن کریم، احکام، آداب معاشرت و سایر آموزش‌های اساسی به کودکان ارائه می‌شود.

حکمت الله سنایی فرماندار بهمئی و حجت‌الاسلام افروغی امام‌جمعه شهر لیکک هم با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در بهزیستی شهرستان و با تقدیر از مدیریت بهزیستی بهمئی، خواستار توجه هرچه بیشتر به مهدکودک‌های شهرستان بهمئی شدند و از آمادگی خود برای همکاری هرچه بیشتر با این نهاد خبر دادند.


گزارش از مسلم مختاری



کانال تلگرام عصر جهان


Mcclintock
|
Iran
|
1398/03/17 10:13
  +0

  -0
پاسخ
این فیلم رو دیدی؟
سایت ویدائو

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*