اخبار عمومی
اعلام وصول 2
170156
تاریخ انتشار: 1396/07/09 22:28
در حملات سنگین عناصر تروریستی داعش، مناطق مهمی از جمله " وادی الولیچ، وادی النجیب، میدان نفتی النجب، ضاهق شرقی، الخویلیه، قصر الحیر شرقی، الطیبه و الکویر" از کنترل نیروهای ارتش سوریه خارج شدند.

عصرجهان-عناصر تروریستی داعش پس از سه روز حملات سنگین در محورهای مختلف استان دیرالزور در نهایت پس از درگیری های نفس گیر موفق شدند ارتباط مسیر راهبردی السخنه - دیرالزور را قطع کنند و خود را به روستای مهم « الطیبه» برسانند.

با اشغال بخش های از این جاده در نزدیکی شهرک« هربیشه »، ارتباط نیروهای متحد در استان دیرالزور با استان حمص به صورت موقت قطع شده است؛ تروریست ها در این حملات توانستند در گام نخست، ارتفاعات « ضاهق» و میدان نفتی « الهیل» را به اشغال خود درآورند.

تروریست های داعش در روزهای گذشته درصدد بودند با اشغال ارتفاع « طنطور» خود را به نزدیکی شهر « السخنه» در شرق استان حمص برسانند اما با ناکام ماندن در این محور، مسیر عملیات را از محور جنوبی به سوی جاده السخنه - دیرالزور و روستای الطیبه تغییر دادند و موفق به پیشروی شدند.

در حملات سنگین عناصر تروریستی داعش، مناطق مهمی از جمله « وادی الولیچ، وادی النجیب، میدان نفتی النجب، ضاهق شرقی، الخویلیه، قصر الحیر شرقی، الطیبه و الکویر» از کنترل نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت خارج شدند. منابع میدانی دقایقی قبل از بازپس گیری روستای « الطیبه و قصر الحیر شرقی» خبر دادند.

خبرها حاکیست، نیروهای کمکی ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت به  منطقه اعزام شده اند تا با عقب راندن عناصر تروریستی داعش و باز پس گیری مناطق اشغال شده، مسیر السخنه - دیرالزور را دوباره بازگشایی کنند؛ درگیری ها به شدت در این محور ادامه دارد.

از شهرک القریتین در جنوب غرب استان حمص هم خبر می رسد، هسته های مخفی داعش عملیانی غافلگیرانه ای را علیه نیروهای سوری انجام دادند و موفق شدند این شهرک راهبردی را به اشغال خود درآورند؛ گزارش ها حاکیست، تعددی از ارتفاعات حومه شهرک القریتین هم به اشغال تروریست های داعش درآمده است. نیروهای کمکی برای بازگرداندن آرامش به این شهرک اعزام شده اند.

به وجود اوضاع متشنج در جنوب شرق استان حمص و در نزدیکی مرزهای اداری استان دیرالروز، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با ادامه عملیات در جنوب فرودگاه دیرالزور موفق شدند با پیشروی 10 کیلومتری در عمق مناطق اشغالی خود را به ۱۶ کیلومتری شهر المیادین برسانند/منبع/مشرق



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*