اخبار عمومی
اعلام وصول 2
170234
تاریخ انتشار: 1396/07/12 20:37
در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد
استاندار: فرصتی به رئیس سازمان برنامه و بودجه استان داده‌ایم که امیدواریم از این فرصت استفاده کرده و هر چه سریع‌تر از این طرح که به مثابه ریل‌گذاری برای انجام کارها در استان است استفاده کنیم.

عصرجهان-نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار و با حضور اعضای این شورا در چند دستور کار برگزار شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی و در جمع‌بندی مطالب و دستورالعمل‌ها با بیان اینکه شورای برنامه‌ریزی از مهم‌ترین شوراها به شمار می‌رود اظهار کرد: در شورا باید سیاست‌ها و پایش‌ها و عملیات اجرایی را از باب هدایت منابع و نظارت‌ها پی‌گیری کرد.


مسؤول ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال سال ویژه‌ای است چرا که همزمان با آغاز برنامه ششم توسعه بوده و همچنین سال نخست فعالیت دولت دوازدهم است و باید اهتمام بیشتری در امور و به خصوص در بودجه‌ریزی داشته باشیم.
وی با بیان این که برای دریافت اعتبارات نباید نگاه جزیره‌ای وجود داشته باشد افزود: باید همه کارها به یک نقطه منجر شود و آن بالا بردن درآمد سرانه و تولید سرانه و اشتغال در استان است.
احمدی با تأکید بر این که اگر همه در سیستم برنامه‌ریزی غیر عملیاتی به فکر چانه‌زنی باشیم و کارها بدون هماهنگی باشد مشکلات بیشتری خواهیم داشت افزود: این گونه می‌شود که 6 ماه از سال می‌گذرد و 1000 میلیارد تومان از جیب مردم هزینه می‌شود و کاری هم انجام نمی‌گیرد.
این مسوول ارشد اجرایی ریل‌گذاری در بودجه را موضوعی مهم دانست و گفت: دولت با همه تنگناهایی که وجود دارد برای اشتغال 30 هزار میلیارد تومان گذاشته که تنها با یک ریل‌گذاری و برنامه‌ریزی درست می‌توان زمینه تولید و اشتغال را فراهم کرد.
استاندار یکی از الزامات مهم را انضباط مالی دانست و گفت: همه در محضر خدا مسؤول هستیم که اگر دغدغه گرفتن اعتبار بیشتر را داریم آن را به درستی مدیریت کنیم.
وی با اشاره به این که اعتبارات دولت محدود است افزود: باید آرام آرام اقتصاد را از بدنه دولت جدا کرد و به بخش خصوصی سپرد.
احمدی به مطالبه خود از سازمان برنامه و بودجه که مطالعات آمایش استان را هر چه سریع‌تر آماده کنند افزود: فرصتی به رئیس سازمان برنامه و بودجه استان داده‌ایم که امیدواریم از این فرصت استفاده کرده و هر چه سریع‌تر از این طرح که به مثابه ریل‌گذاری برای انجام کارها در استان است استفاده کنیم.
وی با تأکید بر این که نباید اجازه دهیم مبادله موافقت‌نامه‌ها فرسایشی شوند تصریح کرد: همچنین باید دستگاه‌ها 20 درصد بودجه خود را به صورت عملیاتی بودجه‌ریزی کنند که این طرح از برنامه چهارم در دستور کار بوده و هنوز محقق نشده است.



کانال تلگرام عصر جهان


مهدی
|
Iran
|
1396/07/13 00:43
  +0

  -0
پاسخ
برخورد انضباطی استاندار کهگیلویه و بویراحمد/ ممانعت از حضور مدیران بی‌نظم در شورای اشتغال
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ورود مدیرانی که با تاخیر قصد حضور در جلسه شورای اشتغال استان را داشتند، جلوگیری کرد.
مدیران این استان طبق عادت گذشته سر فرصت و با تاخیر در نشست‌های استانی حضور پیدا کردند که امروز استاندار با مانع شدن از ورود آنان به نشست شورای اشتغال به این عادت بد و ناپسند خاتمه داد.
در این جلسه از ورود 7 نفر از مدیران که با تاخیر به جلسه آمده بودند، جلوگیری شد.
جواد
|
Iran
|
1396/07/13 00:46
  +0

  -0
پاسخ
در شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد
احمدی: مدیران کهگیلویه و بویراحمد جزیره‌ای عمل نکنند / انضباط مالی داشته باشید / تعارضات را کنار بگذارید
علی‌محمد احمدی عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: یکی از مهمترین شورای استان، شورای برنامه‌ریزی است و سال ۹۶، به خاطر آغاز برنامه ششم توسعه و شروع به کار دولت دوازدهم ویژه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه مسوولان استان باید تمام توان خود را به کار گیرند، تا آنچه در اسناد بالا دستی پیش‌بینی شده، لحاظ کنیم و دنبال شود.

احمدی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی نگاه جزیره‌ای در جذب اعتبارات نداشته باشند و باید همه مسوولان همانند یک سیستم عمل کنند تا تولید سرانه، و درآمد سرانه و اشتغال و رفاه افزایش دهیم و از طرفی رضایتمندی مردم را از نظام و دولت بالا ببریم.

وی تاکید کرد: ما همه از یک استان، به نام کهگیلویه و بویراحمد هستیم، پس نگاه جزیره‌ای نباید باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انضباط ملی لازمه جذب اعتبارات است، اظهار داشت: باید در خرج اعتبارات دقت لازم داشته باشیم، و همان مقدار که دغدغه جذب اعتبارات بیشتر هستم، این اعتبارات مدیریت شوند.

احمدی گفت: ورزش، جشنواره و ورزشگاه و اقتصاد و اشتغالزایی هر کدام در جای خودش لازم و ضروری است، اما باید با آگاهی از این موضوع که اعتبارات محدود است، کارها را در اولویت قرار دهیم.

وی اضافه کرد: باید سراغ راهکارهای برویم که وابستگی به دولت کم شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید ناهماهنگی در بین دستگاه‌ها را از بین ببریم، اظهار داشت: دستگاه‌ انرژی محدود خود را صرف تعارضات کارشناسی نکنند و با توجه به ظرفیت‌های استان تلاش کنیم، چرا که این استان جای کار بسیار دارد.

احمدی بیان کرد: سال آینده بر اساس شاخص‌های برخوردار نبودن، پیشرفت فیزیکی پروژه، مناطق محروم و عملکرد دستگاه‌ها اعتبارات تقسیم خواهند شد.

وی گفت: شاخص عملکردی دستگاه اجرایی علاوه بر اشتغال، توانمندی مدیر در جذب اعتبارات ملی است و یکی از آیتم‌های تقسیم اعتبارات استانی میزان جذب اعتبارات ملی است.
استاندار پروازی
|
Iran
|
1396/07/13 00:49
  +0

  -0
پاسخ
آقای استاندار قله های دنا برای پرواز مناسب نیست/ما استاندار پروازی نمی خواهیم

«ما استاندار پروازی نمی خواهیم و استاندار پروازی نمی تواند به درستی خدمت کند.» هنوز یک ماهی نگذشته که محمود واعظی رئیس دفتر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جلسه هیئت دولت به نقل از حسن روحانی این سخن را بیان کرد.

این سخن در پی انتصاب هفت استاندار کشور بیان شد تا استانداران جدید بعد از معارفه به همراه خانواده خود به استان محل خدمت نقل مکان کنند، زیرا دیگر زمانی برای آزمون و خطا در برخی استان های محروم و کمتر توسعه یافته کشور وجود ندارد و باید استانداران جدید در این استان‌ها آستین همت بالا زده و با تلاش‌های شبانه‌روزی به دنبال رشد و توسعه همراه با تدبیر و نشاط در بین مردم باشند.

کهگیلویه و بویراحمد نیز یکی از استان‌هایی بود که تغییر مدیریتی در سمت استانداری را به خود دید. اگرچه آمدن «علی‌محمد احمدی» به سرزمین چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد با انتقاداتی از سوی برخی جریانات سیاسی نزدیک به دولت تدبیر و امید همراه شد به گونه‌ای که استقبال از وی در استان آنگونه که پیش‌بینی می‌شد، نبود اما با وجود همه این انتقادات، احمدی سکان مدیریت کهگیلویه و بویراحمد را در میدان امام حسین(ع) شهر یاسوج به دست گرفت تا برای مدت چهار سال بتواند رشد و توسعه همه جانبه را برای مردم این استان به ارمغان بیاورد.

احمدی که تجربه شکست در انتخابات مجلس در اسفند ماه سال ۹۴ را نیز در کارنامه خود دارد، در حالی به دنبال کارنامه درخشان مدیریتی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که از همین ابتدای کار با وجود تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر لزوم سکونت خانواده استانداران در استان محل خدمت، پروازی از آب درآمد.

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد باید بداند با اداره کردن جلسات به سبک مدیران مدرسه، توسعه کهگیلویه و بویراحمد پیش نخواهد رفت، زیرا این درس‌ها را حسین صابری استاندار دولت دهم در کهگیلویه و بویراحمد تدریس کرد و به جایی نرسید.

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند مدیریتی میدانی و عملی است. برای توسعه این استان نباید تنها به برگزاری نشست و جلسات در سالن‌های استانداری اکتفا کرد، بلکه باید آستین‌ها را بالا زد و در میدان عمل خود را نشان داد.

اگرچه شکست احمدی در انتخابات اسفندماه سال ۹۴ در حوزه انتخابیه دهلران نشان داد که مردم این منطقه دل خوشی از عملکرد وی در دوره پیشین مجلس نداشته‌اند و همچنین محرومیت سنگین ایلام که برای همه مردم کشور آشکار است نشان دهنده عملکرد نسبتا خوبی نبوده است وهمه این موارد ناخودآگاه این ضرب‌المثل را به ذهن متبادر می‌کند که “کل اگر طبیب بودی سر خود دوا بکردی”. با این حال، استانداری احمدی در کهگیلویه و بویراحمد را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که با عمل به توصیه‌های حکیمانه حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی و با سبک مدیریتی همراه با اقدام و عمل و دوری از حواشی فقط و فقط برای توسعه این استان با کمک همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مدیریتی همه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد قدم به میدان عمل بگذارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید بداند که درس‌های: بدرفتاری و تذکر به مدیران برای تأخیر در جلسه و اعمال کردن سیاست‌های یک نماینده خاص را پیش از این، استاندارهای غیربومی در دولت‌های نهم و دهم در این استان تدریس کرده‌ و به جایی نرسیده‌اند. اما استانداران غیربومی دیگری بودند که برای مردم و رضایت خداوند متعال در راه خدمت به کهگیلویه و بویراحمد گام برداشته، هم عملکرد موفقی داشته و با وجود اینکه چند سال از دوره مدیریتی آنها می‌گذرد هنوز هم مردم از آنها به نیکی یاد می‌کنند.

در پایان، به استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآوری می‌کنیم که قله‌های با بیش از چهار هزار متر ارتفاع دنا، مکان خوبی برای پرواز نیست، خانواده خود را به این استان چهارفصل و زیبا بیاورید تا بیشتر وقتتان صرف خدمت به مردم محروم این دیار شود نه صرف پرواز برای دیدارهای خانوادگی.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*