اخبار عمومی
اعلام وصول 2
170250
تاریخ انتشار: 1396/07/13 14:06
سلطانی مسئول واحد آتش نشانی شهرداری ایذه در این مراسم به شدت از رسانه ها گلایه نمودند و گفت در کنار انتقادات و انعکاس کمبودها و امکانات میبایست به مقوله فرهنگ سازی و ایمنی نیز توجه شود که رسانه ها نسبت به این موضوع کم توجهی می کنند عملکرد رسانه ها میبایست به گونه ای باشد که ما در زمان عملیات و عزیمت به محل حادثه بتوانیم با سرعت عمل بیشتری حاضر شویم و از ایجاد خسارات زیاد جلوگیری نمائیم

به گزارش رحیم آورچه خبرنگار پایگاه خبری عصر جهان، مراسم گرامیداشت روز آتش نشانی در ایذه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس مهندس بهرامی شهردار ایذه ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین و یاران باوفایش را تسلیت گفت و از حضور شهروندان ، مسئولین و اعضای محترم شورای اسلامی شهر در این مراسم قدردانی نمود.
 مهندس بهرامی بیان کرد: یاد و خاطره شهدای آتش نشان و مصادف شدن آن با هفته دفاع مقدس را گرامی میداریم و زحمات آتش نشانان جان برکف را ارج می نهیم ،وی با اشاره به پیشینه آتش نشانی گفت حدود 160 سال پیش در شهر تبریز آتش نشانی تاسیس شد و انتظارات مردم از این سازمان روز به روز بیشتر و بیشتر گردید ،وی با اشاره به این نکته که در قبال هر 1000 نفر ، یک آتش نشان و در قبال هر 22000 نفر ، ما میبایست یک ایستگاه آتش نشانی در شهر داشته باشیم خواستار توجه جدی مسئولین جهت بهبود وضعیت فعلی شدند.


بهرامی اظهار داشت: با جذب اعتبار 16 میلیارد تومانی طی آینده ای نزدیک ان شاالله شاهد تقویت و ارتقاء تجهیزات و توجه جدی به واحد آتش نشانی خواهیم بود .  
قدرت الله سلطانی مسئول واحد آتش نشانی نیز با دادن پیام تسلیت به مناسبت سوگواری و عزاداری ایام محرم و عرض خوشامد به حضار و شرکت کنندگان به تشریح وظایف و عملکرد واحد آتش نشانی پرداخت.
سلطانی گفت زمانی که جمعیت شهری ما 10000 نفر بود ما از یک ایستگاه آتش نشانی برخوردار بودیم و با افزایش و توسعه شهر و زمانی که جمعیت شهری به حدود 60 هزار نفر رسید ما دارای دو ایستگاه آتش نشانی و 40 نفر نیرو به همراه 6 خودرو آتش نشانی، دو دستگاه آمبولانس و یک خودرو پیشرو بودیم ولی در حال حاضر تنها از یک ایستگاه آتش نشانی و سه خودرو آتش نشانی برخورداریم که جای بسی تامل و تاسف است . در ادامه سلطانی به شدت از رسانه ها گلایه نمودند و گفت در کنار انتقادات و انعکاس کمبودها و امکانات میبایست به مقوله فرهنگ سازی و ایمنی نیز توجه شود که رسانه ها نسبت به این موضوع کم توجهی می کنند عملکرد رسانه ها میبایست به گونه ای باشد که ما در زمان عملیات و عزیمت به محل حادثه بتوانیم با سرعت عمل بیشتری حاضر شویم و از ایجاد خسارات زیاد جلوگیری نمائیم.
وی از شهروندان درخواست نمود در زمان وقوع حادثه از پارک نمودن خودرو در مسیر عبور خودرو آتش نشانی جدا خودداری نمایند شاید جان انسانی در خطر باشد و توصیه نمودند به جای گرفتن فیلم و عکس از حادثه ، سعی بر کمک و یاری به حادثه دیده گان و نیروهای آتش نشانی نمایند.
 مهندس داود اسماعیل پور ریاست محترم شورای اسلامی شهر نیز در ابتدا با اشاره به ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین و تسلیت این ایام ، از حضور مسئولین ادارات ، سازمانها و شهروندان در این مراسم قدردانی نمودند . مهندس اسماعیل پور بیان نمود در 7 مهر سال 1352 زمانی که هواپیماهای رژیم بعثی عراق پالایش گاه آبادان را مورد هدف خود قرار داد و آتش نشانان شهرهای اطراف جهت یاری و کمک به محل حادثه اعزام شده بودند که متاسفانه پس از حمله هوایی مجدد پالایشگاه آبادان تعداد زیادی از این عزیزان در آن حمله به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که به حرمت خون شهدای آتش نشانان همه ساله در چنین ایامی مراسم گرامیداشت برگزار می گردد . اسماعیل پور افزود با توجه به وجود مشکلات و کاستی های فراوان نیروهای آتش نشانی با پشتکار و از خودگذشتگی و فعالیتهای شبانه روزی در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند . وی با اشاره به عبور خطوط لوله نفت در چند متری منازل مسکونی از یک آتش فشان نهفته سخن به میان آورد و افزود در صورت بروز هر گونه حادثه احتمالی در آن محور ما به شدت با کمبود امکانات و تجهیزات روبرو خواهیم بود که میبایست این موضوع مورد توجه جدی مردم و مسئولین قرار گیرد،وی همچنین با اشاره به بازدید مسئولین استانی از وضعیت فعلی عبور خطوط لوله نفت و روحیه مطالبه گری شهروندان عزیز ، خواستار پیگیری و یادآوری مکرر این موضوع تا رفع کامل مشکل مطروحه شدند . ریاست محترم شورا از آقایان ظفری و صفرزاده دو تن از آتش نشانان ایثارگر و فداکار که در حین انجام ماموریت دچار آتش سوزی و آسیب دیدگی شده بودند تشکر و قدردانی نمود  .
در ادامه برنامه با اهداء لوح و هدایا از آتش نشانان خدوم قدردانی بعمل آمد .
در پایان آتش نشانان با اجرای عملیات بزرگ اطفای حریق و برپایی مانور به مهار و خاموش کردن آتش پرداختند .
در محل ساختمان آتش نشانی نمایشگاهی ازتجهیزات و لوازم آتش نشانی بر پا گردید .



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*