اخبار عمومی
اعلام وصول 2
170341
تاریخ انتشار: 1396/07/19 15:59
پرداخت دستمزد حدود ۱۴۰ کارگر پیمانی اتوبوسرانی شهر آبادان برای مدت ۴ ماه به تاخیر افتاده‌ است. مدیر روابط عمومی این سازمان با تایید معوقات مزدی راننده‌های پیمانی سازمان گفت: طی امروز و فردا یک ماه از معوقات مزدی کارگران و راننده‌های پیمانی پرداخت می‌شود.

عصر جهان-منابع کارگری در آبادان می‌گویند: پرداخت دستمزد حدود ۱۴۰ کارگر پیمانی اتوبوسرانی شهر آبادان، دست‌کم برای مدت ۴ ماه به تاخیر افتاده‌است. حدود ۴۰ کارگر رسمی دیگر هم که در بخش اداری این مجموعه مشغول‌ به کار هستند، یک ماه معوقات مزدی دارند.
این کارگران پیمانکاری که در حرفه‌هایی همچون رانندگی، تعمیرات موتوری و ستادی مشغول کارند، بابت مطالبات ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور ماه سال جاری طلبکارند و هنوز عیدی سال ۹۵ خود را دریافت نکرده‌اند.


این کارگران خواستار مستقیم شدن قراردادهای شغلی خود و برداشته شدن پیمانکار هستند و می‌گویند؛ در ساختار کنونی بخشی از درآمدهای آنها درحالی به پیمانکار اختصاص پیدا می‌کند که مالکیت تمام خودروها و وظیفه تامین تمامی هزینه‌های مربوط به آنها برعهده سازمان اتوبوسرانی آبادان است.
کارگران پیمانکاری اتوبوسرانی آبادان خواهان آن هستند تا مانند همکاران رسمی خود به صورت قرارداد مستقیم  همکاری خود را با این شرکت ادامه دهند و بتوانند از مزایا‌ی ویژه‌ای همانند پاداش، حق طرح طبقه‌بندی مشاغل و.... برخوردار شوند.

شهرداری آبادان بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان بدهی دارد

«حمیدرضا سیادت» مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی آبادان با تایید معوقات مزدی راننده‌های پیمانی سازمان گفت: طی امروز و فردا یک ماه از معوقات مزدی کارگران و راننده‌های پیمانی پرداخت می‌شود.
او با بیان اینکه مجموعه شهرداری و سازمان اتوبوسرانی آبادان دچار کمبود منابع مالی است، افزود: سازمان اتوبوسرانی یک واحد خدماتی و فاقد درآمد مستقیم است و منابع مالی آن از سوی شهرداری و وزرات کشور تامین می‌شود.
او با بیان اینکه راننده‌های سازمان اتوبوسرانی آبادان دستمزد خود را با تاخیر چند ماهه دریافت می‌کنند، افزود: جدا از مطالبات معوقه ۴ ماهه کارگران پیمانی، کارکنان رسمی سازمان اتوبوسرانی آبادان نیز دست‌کم چهار ماه است دستمردشان به صورت حداقلی (پایه حقوق) بدون احتساب مزایا محاسبه و به حسابشان واریز می‌شود.
او گفت: شهرداری آبادان بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان بدهی به نهادهای دولتی وخصوصی دارد که در تامین منابع آن دچار مشکل است.
به گفته وی، در حال حاضر منتظر تغییر مدیریت شهری آبادان هستیم و امیدواریم با سیاستگذاری‌های  شهردار جدید وضعیت مجموعه شهرداری وکارگران زیرمجموعه آن بهبود پیدا کند.
منبع/ایلنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*