اخبار عمومی
اعلام وصول 2
1783
تاریخ انتشار: 1393/05/16 14:43
قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند:
عبدالله کعبي در نشست شوراي اداري اين شهرستان عنوان کرد: منطقه آزاد اروند با دو رسالت وارد عمل شده است، يکي توسعه منطقه و ديگري عرضه کالاي همراه مسافر که در هر دو زمينه اقداماتي انجام داده است.


قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند:


 خرمشهر شهري تجاري و آبادان شهري صنعتي است / آغاز فاز اول حصارکشي اروند از مرز شلمچه



 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان:عبدالله کعبي  در نشست شوراي اداري اين شهرستان عنوان کرد: منطقه آزاد اروند با دو رسالت وارد عمل شده است، يکي توسعه منطقه و ديگري عرضه کالاي همراه مسافر که در هر دو زمينه اقداماتي انجام داده است.

وي برخي عملکردهاي منطقه آزاد را در چند ماهه نخست، برشمرد و گفت: در سال گذشته تنها 20 خودرو از طريق منطقه اروند وارد شده که اين رقم در 4 ماه نخست امسال به 2 هزار و 500 خودرو رسيده است.

اين عضو هيئت‌مديره سازمان منطقه آزاد اروند افزود: ميزان صادرات در سال گذشته بسيار ناچيز بوده که اين رقم به 4 هزار و 140 تن با ارزش 2 ميليارد ريال در چهار ماه آغازين سال رسيده است.

وي مبلغ سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده در اين منطقه آزاد را دو ميليارد تومان برآورد و اظهار کرد: براي اولين بار کارخانه برنج‌سازي در شهرک صنعتي خرمشهر در حال ساخت است که پروژه عظيمي به شمار مي‌رود و ديگر سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده سرمايه‌گذاري يک شرکت است که محصول آن در خاورميانه بي‌نظير خواهد بود.

کعبي ادامه داد: شرکت صنعتي چيني‌ها سرمايه‌گذاري در حدود 560 ميليون ريال در منطقه اروند داشته و هتل 3 ستاره شلمچه از ديگر موارد سرمايه‌گذاري‌هاي سازمان منطقه آزاد اروند در منطقه است.

وي همچنين در ادامه به پيشرفت برخي پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: شرکت فولاد کاوه 20درصد پيشرفت داشته و ساخت دکل‌هاي حفاري نيز که صنعتي منحصر به فرد در خاورميانه است با پيشرفت بيش از 30 درصدي همراه است.

قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند در بخش ديگري از سخنان خود بر لزوم توجه به صنايع پايين‌دستي تاکيد کرد و گفت: يکي از علل عدم پيشرفت منطقه در سال‌هاي گذشته توجه به صنابع بالادستي همچون پالايشگاه و غفلت از صنايع پايين‌دستي بوده است.

وي اذعان کرد: با پيشرفت صنايع پايين‌دستي و صنايع جانبي ميزان اشتغال نيز افزايش قابل توجهي خواهد داشت.

کعبي از آغاز فاز اول حصارکشي منطقه آزاد اروند خبر داد و اظهار کرد: فاز اول حصارکشي را آغاز و نقطه آغاز مرز شلمچه است که با انجام مناقصه ساير مراحل طبق برنامه پيش مي‌رود.

وي از سياه‌نمايي در اين مورد انتقاد کرد و رسانه‌ها را مخاطب قرار داد و عنوان کرد: رسانه‌ها بايد کمک کنند به جاي گله و سياه‌نمايي، به نقاط مثبت و ارزش‌ها نيز توجه کنند.

قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند دو شهر خرمشهر و آبادان را با عنوان واحد اروند خواند و آنها را به دو يار تشبيه کرد و گفت: از خرمشهر و آبادان با عنوان منطقه اروند ياد مي‌شود و براي پيشرفت هر دو شهر کار مي‌شود.

وي تصريح کرد: خرمشهر شهري تجاري و آبادان شهري صنعتي است و اين دو بايد در کنارهم بوده و همچون دو بال پرواز به همديگر کمک کنند.

کعبي بر اولويت‌هاي جذب نيروهاي بومي در مجموعه منطقه آزاد اروند نيز تاکيد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر امکان جذب نيرو نداريم و با توسعه محدوده منطقه آزاد و استفاده از تمام ظرفيت‌ها، براي جذب نيرو، از نيروهاي بومي استفاده خواهد شد.

منبع: فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*