اخبار عمومی
اعلام وصول 2
1793
تاریخ انتشار: 1393/05/20 21:51
معاون استاندار خوزستان:
معاون توسعه برنامه‌ریزی استاندار خوزستان با بیان اینکه هیچ کاری در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی در استان انجام نشده است، گفت: جای یک برنامه توسعه صادرات غیرنفتی در استان خالی است.
 
معاون استاندار خوزستان:

معاون توسعه برنامه‌ریزی استاندار خوزستان با بیان اینکه هیچ کاری در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی در استان انجام نشده است، گفت: جای یک برنامه توسعه صادرات غیرنفتی در استان خالی است.

خبرگزاری فارس: هیچ کاری در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی در استان 
انجام نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان  به نقل از فارس ، امید حاجتی عصر امروز در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان اظهار کرد: در جاده چذابه دو اقدام صورت می‌گیرد که یکی اعتبار کامل برای اجرای مجدد نوسازی جاده است و این موضوع در حال پیگیری است.

وی افزود: در برنامه کوتاه مدت نیز نقاط بحرانی مشخص می‌شود و از طریق اعتبارات راه و ترابری اصلاح می‌شوند که ظاهرا این کار طبق گزارش راه و ترابری آغاز شده است؛ البته برای کل مسیر اعتبار بیشتری نیاز است که از طریق ملی پیگیری می‌شود.

حاجتی در بحث برق و ورودی چذابه نیز گفت: ساماندهی ورودی در ماده 180 گنجانده و برای تاییدیه به معاونت برنامه‌ریزی کشور ارسال شده است.

معاون توسعه برنامه‌ریزی استاندار خوزستان تصریح کرد: در زمینه برق چذابه نیز اعتبار آن در اعتبارات توسعه در دو سه هفته آینده تعیین تکلیف می‌شود.

وی بیان کرد: زمانی که از صادرات صحبت می‌شود قاعدتا باید تحلیلی از روند صادرات کالا در استان در دست باشد و مطلع بود که چه اتفاقاتی از نظر ارزش و روند صادراتی در استان در حال وقوع است.

حاجتی اضافه کرد: این بررسی‌ها کمک می‌کنند که اگر در اقلام صادراتی کشور ما یا دیگر کشور خاصی تغییراتی صورت گیرد، یک هشدار اولیه به دستگاه تخصصی آن اقلام داده شود که بتوانند تحلیل‌های خود را انجام دهند و برای پرداختن به موضوع تمهیدات لازم اندیشیده شود.

معاون توسعه برنامه‌ریزی استاندار خوزستان یادآور شد: این اقدامات برای زمانی است که برنامه مشخصی برای توسعه صادرات غیرنفتی نباشد. با داشتن برنامه توسعه صادرات غیرنفتی مشخص می‌شود که در کجای صادرات قرار داریم و چه سهمی از صادرات در کشور و چه سهمی از بازارهای مربوطه در جهان و منطقه را دارم؛ همچنین می‌توان دید که چه تحلیلی برای افزایش بازار صادرات غیرنفتی باید داشت.

وی با بیان اینکه برنامه توسعه صادرات غیرنفتی را باید در دستور کار قرار داد و دستگاه‌ها تا آخر امسال برنامه پیشنهادی را برای توسعه صادرات غیرنفتی ارائه دهند، گفت: استان خوزستان را به دلیل ظرفیت‌ها و مزیت‌ها باید به چشم یک مجموعه کاملا دارای استقلال از نظر توان رقابتی و بدون هیچ محدودیتی دید.

معاون توسعه برنامه‌ریزی استاندار خوزستان با بیان اینکه هیچ کاری در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی در استان انجام نشده است، گفت: جای یک برنامه توسعه صادرات غیرنفتی در استان خالی است. اگر قرار باشد با برنامه حرکت شود باید خودمان این حرکت را شروع کنیم.

انتهای پیام/

کلمات کلیدی  خوزستان   صادرات نفتی



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*