اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180374
تاریخ انتشار: 1396/07/21 14:19
رئیس‌جمهور فیلیپین، که سیاست دولتش در مبارزه با قاچاق مواد مخدر با انتقادهای گسترده همراه است، سفرای کشورهای اروپایی در فیلیپین را تهدید کرد که طی ۲۴ساعت این کشور را ترک کنند.
به گزارش تسنیم به نقل از «اسکای‌نیوز»، «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهوری فیلیپین در واکنش به انتقادهای گسترده از تدابیر دولتش برای مبارزه با مواد مخدر، به اخراج سفرای تمامی کشورهای اروپایی از فیلیپین تهدید کرده است.

این رئیس‌جمهور جنجالی فیلیپین گفت: «آیا شما فکر می‌کنید ما گروهی از احمقان در اینجا هستیم؟ سفرای این کشورها الآن درس یاد می‌گیرند، برای اینکه ما می‌توانیم روابط دیپلماتیک‌مان را از فردا قطع کنیم و تمامی شما نیز طی 24 ساعت باید از کشور من خارج شوید».

دوترته همچنین به مسئولان اروپایی، که فیلیپین را به اخراج از شورای حقوق بشر سازمان ملل درصورت ادامه حملات خونین علیه قاچاقیچیان مواد مخدر تهدید کرده‌اند، حمله کرد و گفت: «ای کودنان، این کار را انجام دهید، این کار را فوراً انجام دهید».

در دوران ریاست‌جمهوری رودریگو دوترته در عملیات مبارزه با مواد مخدر، که او از سال 2016 شروع کرد، هزاران نفر کشته‌ شده‌اند. این مبارزه که با هدف «ریشه‌کن کردن تجارت مواد مخدر» شروع شده، به‌دلیل تعداد زیاد کشته‌ها با انتقادهای گسترده بین‌المللی روبه‌رو شده است.

منبع: تسنیم


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*