اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180397
تاریخ انتشار: 1396/07/22 00:55
سه مرد تبهکار در جریان اختلاف مالی بر سر خرید و فروش مواد مخدر، مرد جوانی را از مقابل خانه‌اش ربودند و از خانواده‌اش درخواست پول کردند،اما در جریان عملیات کارآگاهان دایره جنایی پلیس آگاهی کرج نقشه تبهکاران ناکام ماند و گروگان پس ازکشته شدن یکی ازگروگانگیران نجات یافت.

عصر جهان-چند شب قبل مردی هراسان به کلانتری 22 مهرشهر کرج رفت و به افسر تجسس گفت: «دقایقی قبل افراد ناشناسی سواربر پراید مشکی، پسرم را از مقابل خانه ربودند.»
پس ازتشکیل پرونده مقدماتی، بلافاصله کارآگاهان دایره جنایی استان البرز وارد عمل شدند. آنها در نخستین تحقیقات دریافتند، یکی از سرنشینان پراید زنگ در خانه جوان 28 ساله - هاشم- را زده و به بهانه‌ای از او خواسته جلوی دربیاید. هاشم که از توطئه آدم ربایی افراد ناشناس بی‌خبر بود به طرف در رفت و پس از باز کردن در ساختمان ناگهان با سه مرد خشن روبه‌روشد که صورت هایشان رابا نقاب پوشانده بودند.آنها او را با زور به داخل خودرو انداختند و بسرعت فرار کردند؛ازآنجا که احتمال می‌رفت ربایندگان با خانواده جوان ربوده شده تماس بگیرند، تلفن خانه گروگان تحت کنترل درآمد.
سرهنگ صفایی -رئیس پلیس اداره آگاهی استان البرز- دراین باره گفت: پس ازتماس آدم ربایان و ردیابی‌های تخصصی، نقطه جغرافیایی استقرارآنها که خانه‌ای در محدوده گلدشت بود شناسایی شد و بلافاصله تیم ویژه‌ای از کارآگاهان به محل اعزام شدند. اما گروگانگیران که از حضور پلیس غافلگیر شده بودند، به همراه گروگان سوار دو خودرو پراید و «روآ» شدند وگریختند، اما پس از چند کیلومتر تعقیب و گریز نفسگیر، خودروهای گروگانگیران با شلیک‌های پلیس متوقف شد و سرنشینان هر دو خودرو پیاده شدند،اما همچنان با سلاح سرد پلیس را تهدید کردند که هاشم-گروگان- را خواهند کشت. آنها سپس با همین کار به فرار ادامه دادند،اما دقایقی بعد وهمچنان که پلیس درتعقیب‌شان بود، میان گروگانگیران و پلیس، درگیری رخ داد که دراین میان یکی از گروگانگیران با شلیک پلیس کشته  و یکی دیگر از آنان هم زخمی شد.به این‌ ترتیب جوان ربوده شده از دست تبهکاران نجات یافت.در ادامه مشخص شد سناریوی آدم ربایی توسط سه مرد جوان تبهکار که دارای سوابق متعدد جرایم کیفری بودند طراحی و اجرا شده بود.
در بازجویی از دو متهم دستگیر شده کارآگاهان دریافتند آنها بر سر اختلاف مالی به خاطر خرید و فروش مواد مخدر، هاشم را ربوده بودند تا طلب‌شان را وصول کنند.
ازسوی دیگرمرد جوان ربوده شده که فکرش را هم نمی‌کرد از دست گروگانگیران جان سالم به در برد گفت: من شانس آوردم که پلیس نجاتم داد.
پس از تکمیل پرونده، دو متهم به دادسرا منتقل شدند و با دستور بازپرس شعبه 13 قرار بازداشت هر دوگروگانگیر صادر شد که به زندان انتقال یافتند تا زمان محاکمه آنها از سوی دادگاه کیفری استان البرز تعیین شود/ایران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*