اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180401
تاریخ انتشار: 1396/07/22 01:03
استقلال که برای اولین بار شفر را روی نیمکت خود می‌دید، امیدوار بود با کسب 3 ‌امتیاز هم شرایط خود را در جدول بهتر کند و هم با روحیه خوب به استقبال دربی بزرگ تهران برود اما شوکِ "شفر" نتیجه نداد

عصرجهان-هفته نهم لیگ برتر فوتبال کشور پنجشنبه با انجام دو بازی آغاز شد و در یکی از آنها، پرسپولیس در ورزشگاه غدیر اهواز، 1-3 بر استقلال خوزستان چیره شد تا پس از حدود یک ماه دوری از پیروزی‌ها در لیگ داخلی، به 3 امتیاز حساس برسد تا رده دوم جدول بالا بیاید. این برد بهترین عامل روحیه‌ساز برای سرخ‌های تهرانی هم بود که امروز راهی عمان می‌شوند تا سه‌شنبه شب در دیدار برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا روبه‌روی الهلال عربستان بایستند. دیداری که شکست سنگین 0-4 مسابقه رفت، کار قرمزها را برای جبران بسیار سخت کرده است.


در روزی که مهدی طارمی طبعاً به دلیل محرومیت مقرر از سوی فیفا بازی نکرد و گادوین منشا، جانشین او نیز رنگ و نمای مورد نظر را نداشت و یک پنالتی را هم هدر داد، علی علیپور در قامت ستاره پرسپولیس ظاهر شد و دو گل پیاپی او در دقایق 16 و 18، کمر آبی‌های خوزستان را شکست و  گل شجاع خلیل‌زاده در دقیقه 24، کار را تمام کرد. رضا کرملاچعب، مهاجم نیمکت‌نشین فصل پیش پرسپولیس در دقیقه 34 تک گل تیم تحت هدایت  عبدالله ویسی را به ثمر رساند اما نقطه عطف مسابقه در دقیقه 38 ترسیم شد. در این لحظه موسی کولیبالی، مدافع استقلال خوزستان و بازیکن محبوب ویسی به حکم داور اخراج شد و با اینکه منشا پنالتی حاصله را گل نکرد، اما همین ضربه روحی و 10 نفره شدن میزبان، سبب شد کار قرمزهای مسافر برای حفظ نتیجه نیمه اول در نیمه دوم آسان‌تر شود و آنها با کنترل میدان در دقایق بعدی، به آنچه می‌خواهند برسند و تلاش‌های میزبان برای زدن گل‌های بعدی‌اش نیز به سبب کمبود نفر و مهره بی‌ثمر ماند.
برانکو ایوانکوویچ که تعویض‌های نیمه دومش بیشتر در راستای حفظ نتیجه و ذخیره کردن انرژی پرسپولیس برای مسابقه مجدد با الهلال بود و رویکردش به نعمتی و رادوشوویچ در ترکیب ثابت و علوان‌زاده و رسن در نیمه دوم نیز گام‌هایی در همین راه تلقی شد، در پایان مسابقه با امیدواری گفت که برای پرسپولیس جبران ناکامی بزرگ دیدار رفت مقابل الهلال کاری غیرممکن نیست. سرمربی کروات سرخ‌های تهرانی با برخوردی توأم با احترام نسبت به استقلال خوزستان گفت: این تیم همیشه برای ما یک رقیب جدی بوده و این بار نیز چنین بود.  برانکو با اشاره به دیدار برگشت مقابل الهلال نیز گفت: بازی بزرگی پیش روی ما است ولی ما همواره با امیدواری به آینده نگاه می‌کنیم و حتی اگر فقط یک درصد شانس صعود داشته باشیم، تمامی نیروی  خود را برابر الهلال به کار می‌گیریم. عبدالله ویسی، سرمربی استقلال خوزستان هم گفت از اینکه شاگردانش پس از 10 نفره شدن گل دیگری نخوردند، راضی است و حتی می‌توانستند گل‌های دیگری هم بزنند و بازنده این میدان نباشند اما در عین حال از آنها گله‌مند است زیرا بسیاری از نبردهای تن به تن را باختند و به اندازه کافی نجنگیدند.
در دیگر مسابقه روز پنجشنبه لیگ، پیکان در زمینش 0-1 بر گسترش فولاد، قعرنشین مسابقات که آمدن فیروز کریمی هم آن را احیا نکرده است، پیروز شد و به پرسپولیس در بالای جدول چسبید و در کورس قهرمانی نیم فصل اول باقی ماند. تک گل 3 امتیازی پیکان را سیدمهران موسوی در دقیقه 75 به ثمر رساند و این تیم که شروعی بد در رقابت‌های امسال داشت، با نائل شدن به پنجمین پیروزی متوالی‌اش، بازیابی اخیر خود را کامل کرد.
تساوی خانگی استقلال با مربی آلمانی
دومین روز از هفته نهم مسابقات لیگ برتر فوتبال دیروز با برگزاری 6 بازی به پایان رسید که در یکی از حساس‌ترین دیدارها دو تیم استقلال تهران و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند. استقلال که برای اولین بار شفر را روی نیمکت خود می‌دید، امیدوار بود با کسب 3 ‌امتیاز هم شرایط خود را در جدول بهتر کند و هم با روحیه خوب به استقبال دربی بزرگ تهران برود. اما فولادی‌ها هم برای ادامه بالانشینی نمی‌خواستند از جدال با استقلال دست خالی به اهواز برگردند. دو تیم استقلال و فولاد بدون اینکه موقعیت چندان جدی روی دروازه همدیگر خلق کنند، نیمه اول را به پایان رساندند. در نیمه اول اشتباه خط هافبک استقلال در ارسال پاس‌های آخر باعث شد این تیم در خلق موقعیت روی دروازه حریف ناکام باشد. البته روند حرکتی استقلال در 15 دقیقه پایانی کمی بهتر شد و این تیم بازی روان‌تری را به نمایش گذاشت اما باز هم در خلق موقعیت جدی ناکام بود تا شفر اولین نیمه خود را به عنوان سرمربی استقلال بدون گل پشت سر بگذارد. اما فولاد در طول 45 دقیقه اول بیشتر روی ضدحمله حساب کرده بود که دفاع فشرده استقلال و عملکرد خوب روزبه چشمی باعث شد آنها هم در خلق موقعیت ناکام باشند.
با آغاز نیمه دوم فشار استقلالی‌ها بیشتر شد و آبی‌پوشان قصد داشتند با حفظ توپ صاحب موقعیت شوند اما مدافعان فولاد هوشیار بودند و با دفاع منطقی، موقعیت چندانی به مهاجمان استقلال ندادند. از سوی دیگر فولادی‌ها هم که همانند نیمه اول به  ضدحملات دل بسته بودند، چندان توفیقی نداشتند و نتوانستند دروازه سید حسین حسینی را تهدید کنند تا در نهایت این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد و استقلالی‌ها با این تساوی به استقبال دربی بروند.
نتایج سایر دیدارها:
٭ تراکتورسازی 1 – پارس جنوبی جم 1 (محمد ایرانپوریان برای تراکتورسازی، عارف آقاسی (گل به خودی) برای پارس جنوبی.)
٭ سپاهان 2 – سیاه جامگان صفر (جلال‌الدین علی‌محمدی و رضا میرزایی)
٭ پدیده 2 – ذوب آهن 2 (سید عبدالله حسینی و محمد قاضی برای پدیده، استنلی کی‌روش و محمدرضا حسینی برای ذوب آهن)
٭ سایپا یک- سپیدرود رشت یک (محمد عباس‌زاده برای سایپا، محمد نزهتی برای سپیدرود)
٭ صنعت نفت آبادان یک – نفت تهران صفر (کرار جاسم)
ایران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*