اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180418
تاریخ انتشار: 1396/07/24 00:03
ماجرا به این سادگی که شجاعی توضیح داده نیست و در عمل، اتفاقات متفاوت و عجیبی روی داده است؛ اتفاقاتی که دست کم اهالی لالی آن را این گونه شرح می‌دهند

عصر جهان-در دورانی که جمع زیادی از دانش آموختگان و جویندگان کار ـ بنا به دلایل مختلف ـ از رسیدن به شغل دلخواه ناتوانند، برخی نهادها و ارگان های دولتی، حداقل ظرفیت های شغلی خود را نیز پنهانی و بدون رعایت ضوابط و مقررات پر می کنند؛ مثل آموزش و پرورش لالی که ابهام های فراوانی در مورد فرایند جذب نیروهای حق التدریسی اش در سال جدید وجود دارد و مدیر این نهاد دولتی نیز ابهامی های موجود را تکذیب نمی کند.
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان، از جذب قریب الوقوع بیش از دو هزار نیروی پیش دبستانی در این استان خبر داد و با این خبر خود، موجی از امید را در میان جویندگان کار استان خوزستان برای اشتغال و رهایی از بیکاری ایجاد کرد؛ فراخوانی که البته محدودیت هایی مثل اولویت دادن به فرزندان فرهنگی، از همان ابتدا مشخص کرد که برای افراد عادی ـ حتی اگر صلاحیت های علمی بالایی نیز داشته باشند ـ چندان امکانی برای جذب فراهم نمی کند.
در رابطه با جزئیات این فراخوان، اردشیر شجاعی، معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان خوزستان به رسانه ها گفت: با توجه به اینکه مقرر شده است، تعدادی از مربیان پیش دبستانی در راستای رفع کمبود معلم در خوزستان، کار را حق التدریس ادامه دهند و با توجه به اینکه برنامه اجرایی مصوبه مجلس در دستورکار آموزش و پرورش قرار گرفت، باید برای جایگزینی این مربیان و تکمیل کادر آموزشی، نیروهای جدیدی به کارگیری شوند.
وی با تأکید بر اینکه افرادی که علاقه مند به همکاری با آموزش و پرورش به عنوان مربی پیش دبستانی هستند، باید به ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی خوزستان مراجعه و از مراجعه مستقیم به اداره کل آموزش و پرورش خودداری کنند، افزود: تقسیم نیرو و اولویت جذب نیروها به عهده ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی است و در اداره کل برای این عزیزان هیچ پرونده ای تشکیل و بررسی نمی شود.
البته ماجرا به این سادگی که شجاعی توضیح داده نیست و در عمل، اتفاقات متفاوت و عجیبی روی داده است؛ اتفاقاتی که دست کم اهالی لالی آن را این گونه شرح می‌دهند: اخیراً بخشنامه ای برای جذب معلمین حق التدریسی از میان مربیان پیش دبستانی به آموزش و پرورش شهرستان لالی ابلاغ شده که در این بین، متأسفانه تعدادی از کارکنان این اداره بدون اطلاع رسانی عمومی، اقدام به معرفی نزدیکان و بستگان خود در این لیست کردند و شرایطی مثل عدالت و شایستگی را در نظر نگرفتند. این در حالی است که در شهرستان لالی، چیزی حدود 700 نیروی واجد شرایط، متقاضی معرفی در این لیست بودند.
صرف نظر از نام نیروهای معرفی شده و وابستگی های سازمانی آنها به اداره کل آموزش و پرورش لالی ـ که نزد تابناک محفوظ است ـ مدیر آموزش و پرورش این شهرستان در رابطه با جزئیات مسأله، مواردی را به خبرنگار «تابناک» گفت که نه تنها حقیقت ماجرا را تکذیب نمی کند، بلکه ابهام های دیگری را نیز بر مسأله می افزاید.
مصطفی فاریابی، مدیر آموزش و پرورش لالی در این باره گفت: اجازه بدهید اسامی تأیید شده از اداره کل برای شهرستان ارسال شود. اگر در اسامی تأیید شده، نیروهای وابسته به اداره بود، آن موقع قضاوت کنید؛ در شرایط کنونی هنوز چیزی مشخص نیست.
وی با اعلام بی اطلاعی از اعتراضات مردمی به فرایند معرفی ها و بدون اشاره به وابستگی فامیلی افراد به کارمندان این اداره، ادامه داد: افرادی که ما معرفی کردیم، گواهی همکاری با آموزش و پرورش را داشتند و چیزی که اکنون می توانم به شما بگویم این است که ما هنوز مربیان پیش دبستانی را تعیین نکردیم و کسانی را که قبلاً با همکاری کرده بودند، معرفی کردیم.
بنابراین، در شرایطی که به دلیل کثرت جویندگان کار و افزایش دانش آموختگان با کیفیت لزوم رعایت عدالت در جذب نیروهای سازمان و دولتی بیش از پیش احساس می شود و این رویه می تواند کیفیت خدمات رسانی را نیز افزایش دهد، گویا هنوز وابستگی های فامیلی و رفتارهای پنهانی در سازمان های دولتی و اداری اجازه چنین مهمی را نمی دهد. منبع-تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*