اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180441
تاریخ انتشار: 1396/07/25 21:48
مدیر آموزش پرورش شهرستان باشت در جلسه شهرستانی انجمن اولیاء و مربیان تصریح کرد؛
مدیر آموزش پرورش شهرستان باشت گفت: لازمه تربیت اسلامی و انسانی فرزندان پیوند مناسب بین اولیاء و مربیان است.

عصرجهان-با حضور جمعی از مسئولان و اولیاء دانش اموزان جلسه شهرستانی انجمن اولیاء و به مناسبت هفته پیوند اولیاء و مربیان، در مدرسه دخترانه فرهیختگان باشت برگزار شد.
محمود نظری در این جلسه با اشاره به نامگذاری 24 تا 30 مهرماه به نام هفته انجمن اولیاء و مربیان اظهار داشت: هفته اولیاء و مربیان برای ارتباط هر چه بیشتر اولیاء با مدرسه در جهت تعلیم و تربیت دانش اموزان نامگذاری شده است.
وی افزود: در گذشته پیوند اولیاء و مربیان وجود داشته و از آغاز انقلاب اسلامی ایران این مهم با جدیت بیشتری پیگیری شده است.
وی عصر جدید را دوران مشکلات پیچیده ارزیابی کرد و گفت: در این دوره به دلیل پیشرفت تکنولوژی می طلبد که اولیاء و عوامل مدرسه ارتباطی صمیمی و تنگاتنگ داشته باشند.
مدیر آموزش پرورش شهرستان باشت ارتباط اولیاء با مدرسه را مهم دانست و ادامه داد: به دلیل اینکه فرزندان سرمایه های اصلی زندگی خانواده ها هستند نیاز به تربیت صحیح است.
نظری با اشاره به آیاتی از قرآن، مهمترین موضوعی که باید به دانش اموز القا شود را عبودیت و بندگی خدا عنوان کرد و گفت: دوران تحصیل دوره ای است که دانش آموز می تواند با برنامه ریزی صحیح و آموزش مناسب به کمال برسد.
وی تصریح کرد: باید تلاش خود را در جهت تربیت درست آنها انجام دهیم زیرا اگر در این مرحله خوب تربیت شوند بسیاری از مشکلات برطرف شده و این مهم لازمه ارتباط بین اولیاء و مربیان و آموزشگاه است.
نظری بیان کرد: اگر ارتباط بین عوامل مدرسه و اولیاء عمیق باشد قطعا این رابطه نیکو و حسنه می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
مدیر آموزش پرورش شهرستان باشت با بیان این مطلب که بر خلاف برخی عقاید ما مسلمانان معتقدیم که دین علاوه بر تضمین زندگی  اخروی، در زندگی دنیوی ما نیز راهگشا است، ادامه داد: باید عمل ما با گفتارمان یکی باشد زیرا در این صورت حرف های ما بر روی دانش آموز تأثیرگذار خواهد بود.
نظری با اشاره آیات سوره مبارکه هود، گفت: خداوند در این سوره رعایت چهار اصل توحید، پدیرش رهبری پیامبران و امامان، پاکسازی محیط از گناه  و بازگشت به ارزش های الهی  را موجب آبادانی دنیا دانسته اند.
وی از مهمترین اثرات را اثر اعمال و رفتار والدین بر فرزندان دانست و ادامه داد: اگر سبک زندگی دانش آموزان ما سبک اسلامی و انسانی باشد بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
مدیر آموزش پرورش شهرستان باشت عدم رعایت اصول دین در بین برخی از اولیاء و خانواده ها را از مهم ترین درد ها و چالش های تربیتی دانش اموزان دانست و گفت: اگر در مدرسه به دانش آموز انجام فرایض دین آموزش داده شود اما در خانواده به آن عمل نشود نتیجه ای در شکل گیری سبک زندگی اسلامی ندارد.
نظری ارتباط صمیمی بین اولیاء و دانش اموز را از دیگر راه های موفقیت دانش اموز بیان کرد و ادامه داد: براساس گفته کارشناسان سرانه ارتباط بین اولیاء و فرزندان در ایران تنها 2 دقیقه است.
وی بار دیگر با تأکید بر ارتباط مناسب بین اولیاء و معلمان، تصریح کرد: دوست ناباب، استفاده غیراصولی از تلفن همراه و فضای مجازی، فرزندان طلاق و ... از جمله عوامل و آسیب های اجتماعی فرنزدان هستند.
این مسئول با بیان اینکه جهت برطرف کردن مشکلات اقدام به احداث مرکز مشاره در باشت کرده ایم از خانواده ها خواست جهت برطرف شدن مشکلات رفتاری فرزندان به مراکز مشاوره مراجعه نمایند.
خبرنگار/پوران پور

برچسب ها:
باشت ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*