اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180543
تاریخ انتشار: 1396/08/07 21:46
مسئولان مراکز فرهنگی با هم راستا شدن در مسیر تحقق اهداف پدافند غیر عامل که همانا کاهش آسیب های اجتماعی است می توانند در ایجاد جامعه ای سالم اثر گذار باشند.
عصر جهان_جلسه صبحگاهی اداره آموزش وپرورش باشت با موضوع نقش پدافند غیر عامل برگزار شد
ششم تا دوازدهم آبان ماه به نام هفته پدافند غیر عامل در تقویم ملی ایران نام گذاری شده است. مدیریت آموزش وپرورش شهرستان باشت در جلسه صبحگاهی همکاران با بیان اینکه پدافند غیرعامل باید به صورت یک فرهنگ در کشور نهادینه شود، افزود: باید از فرصتی که در اختیار داریم به نحو احسن استفاده کنیم و با افزایش آموزش به عموم مردم در سطوح مختلف جامعه آمادگی همه جانبه را در برابر انواع بحران ها در کشور تقویت کنیم تا نوبت به مراحل پیشرفته پدافند عامل نرسد. کاهش آسیب های اجتماعی گامی در راستای اهداف پدافند غیرعامل است
به گزارش روابط عمومی اداره آموزش وپرورش شهرستان باشت امروز صبح در جلسه صبحگاه همکاران بابیان اینکه هر اقدامی که باعث به حداقل رسیدن آسیب‌ها و تهدیدهای فرهنگی شود، گامی جدی در اجرای پدافند غیر عامل است، ابراز داشت: اداره آموزش وپرورش شهرستان در تحقق مسیر مصون ماندن از خطر تهاجم فرهنگی با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در چارچوب اعتقادات دینی و انقلاب اسلامی کوشا است. وی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری وادبی با رویکرد آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می تواند در جامعه نقش مهمی ایفا کند، افزود: مسئولان مراکز فرهنگی با هم راستا شدن در مسیر تحقق اهداف پدافند غیر عامل که همانا کاهش آسیب های اجتماعی است می توانند در ایجاد جامعه ای سالم اثر گذار باشند. محمود نظری با بیان اینکه بهره‌گیری از منافع پدافند غیر عامل تنها مختص عقل انسان نیست و نمونه‌های زیادی از آن در طبیعت قابل مشاهده است، ابراز داشت: این جریان در پدیده‌های فرهنگی و هنری نیز وجود دارد لذا این مهم می طلبد تا در این حوزه با ابتکار و تلاش در راستای کاهش آسیب ها اقدامات موثری را انجام دهیم. نظری با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک اصل و ضرورت دائمی محسوب می شود، تصریح کرد: بی‌شک تداوم چرخه‌ تولید و خدمات در زمان بحران باعث ارتقاء پایداری و اداره جامعه و رفع نیازهای مردم خواهد شد که یکی از اساسی‌ترین پیش‌نیازهای آن، وجود برنامه‌ریزی دقیق و تعیینِ ‌ساز وکار لازم در این خصوص است.
همچنین در ادامه جلسه آیت اله ظفری در مورد امنیت سیستمهای کامپیوتری ادارات دولتی ومراکز حساس به ایراد سخن پرداختند . ایشان با بیان اینکه حتی امن ترین ابزارها نمیتوانند جای احتیاط خود شخص را بگیرند .به تشریح چند نمونه از بدافزارها ،ویروسها ،کرم ها،وتروجان ها پرداخت که چگونه به سیستمهای رایانه ای نفوذ کرده وباعث آسیب وتخریب سیستمها میشوند. ظفری همچنین راه های افزایش امنیت کامپیوتر وجلوگیری از هک شدن را به همکاران توصیه کرد .وتنها راه امنیت سیستمهای رایانه ای را روش مهندسی اجتماعی بیان کرد .این روش از روشهای سخت ودر عین حال آسان است ،که اگر شما اطلاعاتتان را کمی بالا ببرید استفاده از این روش حتی برای حرفه ای ترین هکرها نیز دشوار خواهد بود. این مهندس فناوری اطلاعات درادامه توضیحات خود گفت در مورد رمزهای ورود خود در حضور حتی نزدیکترین دوستان خود اقدام نکنند واعتماد نداشته باشند .تا برای بالا بردن امنیت سیستمهای خود مشکلی پیش نیاید.
ششم تا دوازدهم آبان ماه به نام هفته پدافند غیر عامل در تقویم ملی ایران نام گذاری شده است.
مدیریت آموزش وپرورش شهرستان باشت در جلسه صبحگاهی همکاران  با بیان اینکه پدافند غیرعامل باید به صورت یک فرهنگ در کشور نهادینه شود، افزود: باید از فرصتی که در اختیار داریم به نحو احسن استفاده کنیم و با افزایش آموزش به عموم مردم در سطوح مختلف جامعه آمادگی همه جانبه را در برابر انواع بحران ها در کشور تقویت کنیم تا نوبت به مراحل پیشرفته پدافند عامل نرسد.
کاهش آسیب های اجتماعی گامی در راستای اهداف پدافند غیرعامل است
به گزارش روابط عمومی اداره آموزش وپرورش شهرستان باشت امروز صبح در جلسه صبحگاه همکاران بابیان اینکه هر اقدامی که باعث به حداقل رسیدن آسیب‌ها و تهدیدهای فرهنگی شود، گامی جدی در اجرای پدافند غیر عامل است، ابراز داشت: اداره آموزش وپرورش شهرستان در تحقق مسیر مصون ماندن از خطر تهاجم فرهنگی با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در چارچوب اعتقادات دینی و انقلاب اسلامی کوشا است.
وی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری وادبی با رویکرد آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می تواند در جامعه نقش مهمی ایفا کند، افزود: مسئولان مراکز فرهنگی با هم راستا شدن در مسیر تحقق اهداف پدافند غیر عامل که همانا کاهش آسیب های اجتماعی است می توانند در ایجاد جامعه ای سالم اثر گذار باشند.


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*