اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180544
تاریخ انتشار: 1396/08/07 21:56
مراسم تودیع و معارفه رییس جدید و قدیم دامپزشکی شهرستان باشت با حضور معاونت مدیریت و توسعه منابع اداره کل دامپزشکی استان، فرماندار، کارکنان اداره دامپزشکی باشت و اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، مراسم تودیع و معارفه رییس جدید و قدیم دامپزشکی شهرستان باشت با حضور معاونت مدیریت و توسعه منابع اداره کل دامپزشکی استان، فرماندار، کارکنان اداره دامپزشکی باشت و اصحاب رسانه برگزار شد. 
دکتر رستگار، معاون مدیریت و توسعه منابع اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ضمن تشکر از خدمات 4 ساله یزدان پرخید رییس سابق اداره دامپزشکی باشت ابراز امیدواری کرد که مدیریت جدید با ارائه راهکارها و پیسنهادات نوین ادامه دهنده راه مدیریت سابق این مجموعه باشد. 
وی با بیان اینکه تغییرات مدیریتی در همه جا امری عادی است، تصریح کرد: بهداشت همانند رنگین کمان است و باید در جهت ارتقاء شاخص های بهداشتی در این شهرستان همه با هم تلاش کنیم.
رستگار با تشکر از تلاش های فرماندار شهرستان باشت، دادگستری، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی به جهت مساعدت و یاری رساندن به این اداره در رسیدن به خواسته ها و اهداف خود ابراز امیدواری کرد که با مدیریت فرماندار فعالیت بین بخشی براساس تعامل مطلوب در جهت ارتقاء سطح بهداشت ادامه یابد. 
این مقام مسئول در ادامه به وظایف سازمان دامپزشکی نیز اشاره ای داشت و گفت: سازمان دامپزشکی براساس وظایف در دو بعد اقتصادی و بهداشتی فعالیت می کند. 
وی کمک به تولید فراورده های خام دامی مثل گوشت، تخم مرغ، لبنیات و غیره را از جمله اقدامات این سازمان در جهت کمک به تولید و فعالیت های اقتصادی برشمرد و ادامه داد: همانگونه که می دانیم صنعت مرغداری و دامداری بعد از صنعت نفت بیشترین آمار شاغلین و از نظر تولید ناخالص ملی نیز بعد از صنایع نفتی بیشترین میزان را به خود اختصاص داده که در همین راستا و طبق دستورالعمل تدوین شده از سوی سازمان دامپزشکی به انجام امور محوله می پردازیم.
 
رستگار وظیفه دیگر دامپزشکی را در حوزه بهداشتی، کنترل، پیشگیری و ریشه کنی بیماری های مشترک میان انسان و دام اعلام کرد و گفت: در این راستا 850 نوع بیماری از مجموع 1500 بیماری شناخته شده میان انسان و دام مشترک بوده که همکاران ما در سازمان دامپزشکی در جهت کنترل، پیشگیری و ریشه کنی انها تلاش می کنند و تا کنون شاهد  موردی از مرگ انسان براثر این بیماری در کشور نبوده ایم. 
معاون مدیریت و توسعه منابع اداره کل دامپزشکی استان فروش دام و طیور زنده را از جمله معضلات جدی در جهت سلامت مردم دانست و ابراز داشت: با تلاش های مستمر همکاران ما در شهرهای یاسوج و باشت این مشکل برطرف شده که تلاش می شود با برنامه ریزی اصولی به مقابله با آن در سایر شهرهای استان پرداخت. 
 
فرماندار شهرستان باشت نیز در این مراسم اظهار داشت: دامپزشکی به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت مردم از ادارات مهم است و به دلیل نحوه عملکرد و نظارت باید اهمیت آن از بهداشت و درمان نیز بیشتر باشد. 
حسینی با تشکر از رییس  سابق اداره دامپزشکی شهرستان باشت و خیرمقدم به رییس جدید این اداره، ابراز داشت: در زمان تصدی آقای پرخید تلاش های زیادی در زمینه ارتقاء سطح بهداشت در شهرستان باشت صورت گرفت که جای بسی تقدیر و تشکر دارد. 
وی افزود: علی رغم وجود محدودیت ها و کمبود اعتبارات، مدیریت سابق و مجموعه همکاران وی در اداره دامپزشکی شهرستان تلاش ها و اقدامات قابل ملاحظه ای انجام دادند و این شهرستان از جمله شهرستان های پرتلاش در این زمینه بود. 
فرماندار شهرستان باشت با اشاره به برخی مشکلات، خواستار همکاری و تعامل بین ادارات شد و گفت: برخی از قوانین به جهت تناقض در دستورالعمل ها، به صورت جدی در شهرستان پیگیری نمی شوند. 
حسینی بار دیگر با اعلام رضایت از اقدامات پرخید در زمان تصدی ریاست اداره دامپزشکی شهرستان باشت، ابراز داشت: از عملکرد وی راضی بودیم و این تغییر و تحولات امری عادی است و آرزوی موفقیت برای ایشان در هر پست و مقام دیگری را داریم. 
وی همچنین از دکتر صادق ظفری رییس جدید اداره دامپزشکی شهرستان باشت خواست تا با تعامل مطلوب با ادارات در جهت پیشبرد اهداف تلاش کرده و در جلسات اداری مثمر ثمر باشند.
یزدان پرخید رییس سابق دامپزشکی شهرستان باشت نیز در این آیین گفت: تلاش کردم در این مدت به نحو احسن و براساس قانون انجام وظیفه نمایم و از حسن اعتماد نماینده محترم مردم شهرستان های باشت و گچساران و سایر همکاران در مدت تصدی امور دامپزشکی شهرستان کمال تشکر و قدردانی را دارم.
وی همچنین برای دکتر صادق ظفری رییس جدید دامپزشکی شهرستان آرزوی موفقیت در انجام امور محوله را نمود. 
دکتر صادق ظفری رییس جدید دامپزشکی شهرستان نیز با تشکر از حسن اعتماد دکتر بهمنش مدیرکل اداره دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز امیدواری کرد بتواند در انجام مسئولیت با یاری و مساعدت مجموعه همکاران موفق باشد. 
وی شناخت و معرفی جایگاه دامپزشکی در بین مردم را از اهداف اولیه سازمان دامپزشکی اعلام کرد و افزود: باید جهت شناساندن جایگاه دامپزشکی در بین مردم تلاش کنیم .
دکتر ظفری پایش و مراقبت  بیماری های دامی، بحث شیوع بیماری های مشترک میان انسان و دام و همچنین مباحث نظارت بهداشتی بر فراورده های خام دامی و تلاش در جهت توسعه پایدار به منظور پیشرفت توسعه صنعت دام را از دیگر اهداف کاری خود برشمرد. 
وی در پایان نیز با تشکر از خدمات یزدان پرخید رییس سابق اداره دامپزشکی شهرستان باشت، گفت: امیدواریم بتوانیم در ادامه راه خدمت رسانی به مردم شهرستان آنچنان که شایسته است گام برداشته و اقدام نماییم.
خبرنگار فتح الله پوران پور


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*