اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180560
تاریخ انتشار: 1396/08/09 20:15
گزارش متنی-تصویری/
این موکب که در محور شیراز_اهواز برپا گردید آماده است روزانه حدود 3 تا 4 هزار میان وعده و 100 تا 1500 وعده غذای گرم بین زائرین اربعین توزیع نماید
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، در دومین روز از افتتاح موکب  حضرت زینب  (س)در  بخش  بوستان واقع در محور شیراز_اهواز، امام جمعه شهر باشت، فرماندار و جمعی از مسئولین از این موکب بازدید و از زحمات خادمین تشکر و قدردانی کردند. 
حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی، امام جمعه شهر باشت در این بازدید با تقدیر و تشکر از فرماندار و مسئولین شهرستان باشت به جهت برپایی موکب حضرت زینب « س» ابراز داشت:  باید خدا را شاکر باشیم به جهت توفیق در برپایی این موکب که برای سومین سال است در این شهرستان برپا می شود.
وی افزود: موکب داری و خادمی زائرین اهل بیت «ع» توفیق بزرگی است.
حجت السلام عبودی مراسم پیاده روی را حرکت بزرگ فرهنگی در کشور نامید و تصریح کرد: شاهدیم که در این ایام در تمام نقاط کشور هرکس به نحوی درگیر این کار فرهنگی است لذا باید از این ظرفیت عظیم معنوی استفاده کافی را برد .
امام جمعه شهر باشت پیاده روی اربعین را ظرفیت مناسب جهت سرمایه گذاری برای خدمت به زائرین دانست و از نقش مردم به عنوان نقش مؤثر در انجام فعالیت های فرهنگی یاد کرد.
حجت الاسلام عبودی افزود: هر گاه مبنای کار فرهنگی مردم باشند آن فعالیت مؤثرتر ، پررونق تر و پررنگ تر خواهد بود. 
وی رعایت اخلاق نیکو را اولین نکته در بحث موکب داری دانست و ابزار داشت: زائرینی که به قصد زیارت از این مسیر عبور می کنند با دید بنر موکب حضرت زینب«س» به این جایگاه نگاه می کنند لذا می طلبد که با اخلاق نیکو و شایسته از آنها استقبال شود. 
حجت الاسلام عبودی با تقدیر از بخشدار، شورا و دهیار بوستان از همکاری خوب مردم این بخش تقدیر و تشکر کرد و گفت: توفیق بزرگی است که در کنار هم خادم سیدالشهدا باشیم و مردم ولایتمدار و مؤمن شهرستان باشت نیز در این ایام به هر نحو ارادت خود را به اهل بیت «ع» نشان داده اند. 
امام جمعه باشت در پایان از برپایی موکب در جاهای دیگر این شهرستان استقبال و هدف از موکب داری را ارائه خدمات شایسته و در خور شأن زائران حسینی در ایام پیاده روی اربعین دانست.  
 
حسینی فرماندار شهرستان باشت نیز با قدردانی از زحمات اهالی بوستان، دهیار، شورا و بخشداراین بخش جهت برپایی موکب حضرت زینب«س»،  ادامه داد: این ایام فرصتی برای اینکه تلاش کنیم تا بتوانیم برای میهمانان خادمان خوبی باشیم. 
وی از حمایت های امام جمعه شهر باشت نیز تشکر کرد و ادامه داد: مشکلی از بابت پشتیبانی نداریم و آماده پذیرایی از زائرین هستیم.
حسینی تصریح کرد: جایگاه مدیریتی ما به عنوان مدیران شهرستان محفوظ است اما در جایگاه خادمی و موکب داری آماده همکاری و کمک به موکب حضرت زینب«س» هستیم و در این کوتاهی نخواهیم کرد. 
سرهنگ علی گرامی مسئول موکب حضرت رینب «س» نیز گفت: این موکب از روز 8 آبان به همت همشهریان و علی الخصوص مردم بوستان برپا شده است. 
وی ضمن قدردانی از برپا کنندگان موکب حضرت زینب«س» ابراز داشت: این موکب آماده است روزانه حدود 3 تا 4 هزار میان وعده و 100 تا 1500 وعده غذای گرم بین زائرین اربعین توزیع نماید. 
گرامی با بیان اینکه برپایی موکب از سال 95 در این مکان صورت گرفته افزود: امسال نیز با اضافه کردن بخش های دیگر مانند بخش فرهنگی روزانه تعداد 1000 بروشور  حاوی احادیث و روایات در موضوع عاشورا و همچنین معرفی استان و شهرستان بین زائرین توزیع خواهد شد. 
وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت امام جمعه باشت و سایر مسئولین بتوان دو موکب در مرز شلمچه و شهر نجف اشرف احداث شود.
خبرنگار فتح الله پوران پور
برچسب ها:
باشت ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*