اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180677
تاریخ انتشار: 1396/08/18 19:44
صبح امروز جمعی کثیری از مردم شهرستان بهمئی همزمان با مراسم اربعین حسینی، از شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی تا صحن امام زاده بابا احمد را با پای پیاده طی کردند

به گزارش سیروس بزمی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان از بهمئی، صبح امروز جمعی کثیری از مردم شهرستان بهمئی همزمان با مراسم اربعین حسینی، از شهر لیکک تا صحن امام زاده بابا احمد را با پای پیاده طی کردند.
در این مراسم که به پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی شهرت یافته،مردم شهرستان بهمئی از پیر و جوان، زن و مرد،کودک و نوجوان ارادت خود را به گونه ای به سرور و سالار شهیدان نشان دادند.
استقبال و شور عظیم مردم این خطه در این پیاده روی عشق و معرفت آنان را نسبت به سرور و سالار شهیدان نشان می دهد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مومن شاد مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی ضمن خیرمقدم به تقدیر و تشکر از همه مردم گفتند: فرهنگ عاشورای خود را در قالب پیاده روی نشان دادید. این شور و شعور حسینی خار چشم دشمنان خواهد بود و این پیاده روی بزرگ اربعین در سراسر کشور نقشه های شوم دشمنان قسم خورده انقلاب را خنثی خواهد کرد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین جنتی پور مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن عرض تسلیت و تقدیر و تشکر از همه مردم فرمودند: اربعین حسینی یعنی پاسداشت تمام خوبیها و ارزش‌هایی است که انسان برای دوام زندگی خود نیاز دارد.
باید در کنار این مراسمات و عزاداری ها درس های کربلا را سرلوحه کار خود قرار دهیم. هدف آنها معارف دین بود و برای دین جانفشانی کردند. به برکت اربعین جهان اسلام الان زنده است. همه ی دشمنان اسلام در تلاش هستند این چراغ‌ها را کم نور و آنها را خاموش کنند. تمام کفر در مقابل تمام اسلام ایستاده است. همه ی مشقّت ها را برای ارزش‌های دینی خریدند. باید معرفت خود را افزایش دهیم. اربعین می‌خواهد به ما معرفت بیاموزد.
ایشان گفتند: امامزاده ها مروج فرهنگ عاشورا هستند. هر راهی باطل است و تنها راه حسین است که انسان را به سعادت می رساند.
این مراسم با سینه زنی و عزاداری در امام زاده بابااحمد ادامه پیدا کرد.
در پایان این مراسم باشکوه، نماز ظهر و عصر به امامت حاج آقا تقوی در جوار امام زاده بابااحمد قرائت شد.

 

پی نوشت:
بقعه ی امامزاده با گنبد زیبای پلکانی شکلش در 15 کیلومتری شهر لیکک(مرکز شهرستان بهمئی) و در روستای بابا احمد واقع است. به لحاظ معماری بنایی است چهار ضلعی که در حدود 15/21 متر طول و14/07متر عرض و 9 متر ارتفاع دارد و با استفاده از مصالح سنگ و گچ ساخته شده است و درب ورودی اصلی آن چند طاق نما با تزئینات شبیه مقرنس کاری دیده می شود. قدمت بنای این امامزاده به دوره سلجوقی می رسد. گنبد بزرگ و دو طبقه بودن طاقچه های این بنا از ویژگی های آن محسوب می شود. این بنا به شماره 10580 در تاریخ 1382در فهرست آثار ملی ثبت گردیده و شجره نامه امامزاده بابا احمد (ع) منسوب به امام موسی ابن جعفر(ع) می باشد. 

برچسب ها:
بابااحمد ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*