اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180707
تاریخ انتشار: 1396/08/19 22:48
.

یک فرمانده ارشد نیروی هوایی آمریکا مدعی شد که موشک شلیک شده از سوی یمن به ریاض ساخت ایران بوده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال جفری هریگیان رئیس فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا در قطر روز جمعه مدعی شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد موشکی که هفته گذشته توسط حوثی‌های یمن به ریاض پایتخت عربستان شلیک شده بود، ساخت ایران بوده است.
هریگیان که در یک کنفرانس خبری در دوبی این ادعا را مطرح کرده است، در ادامه گفت که روی این موشک نشانه‌های ایرانی وجود داشته است.
مقامات سعودی شنبه گذشته از حمله موشکی حوثی‌ها به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در ریاض خبر دادند که توسط سامانه ضد موشکی فرودگاه رهگیری و منهدم شده است. پس از این رویداد، مقامات آمریکایی و سعودی ادعا کردند که ایران این موشک را به حوثی‌ها داده است.
به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که امیر حاتمی، وزیر دفاع کشورمان در این زمینه گفته است: دشمن از هر فرصتی برای اتهام زنی علیه ایران استفاده می‌کند و قطعا ما این مساله را رد می‌کنیم. بنا نیست هر اتفاقی در منطقه رخ می‌دهد، ایران را متهم می‌کنند البته این موارد از دشمن بعید نیست.

همچنین سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران در واکنش به این ادعاها تاکید کرده است: ما امکان انتقال موشک به آنجا (یمن) را نداریم و موشک‌ها برای خودشان است.


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*