اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180749
تاریخ انتشار: 1396/08/22 01:26
علی کریمی چند روز قبل سوالات مهمی از فدراسیون پرسید. سوالاتی که دقیقا رسیدگی به آنها وظیفه کمیته اخلاق است. اما این کمیته دنبال موی وقلیان بازیکنان و پیراهن آتش گرفته افتاده .

عصر جهان- کمیته اخلاق اعلام کرده که به ماجرای پیراهن آتش زده شده نفت تهران ورود می کند. ماجرا از این قرار است که مدیرآکادمی این تیم در اعتراض به مدیریت همین تیم پیراهن باشگاه را آتش زده و فیلم گرفته کمیته اخلاق هم گفته به این ماجراکه مساله ای کاملا داخلی در باشگاه است ورود می کند.

اصولا مشخص نیست کمیته اخلاق برای چه چیزی به این مسائل ورود می کند یا ورود می کند که چه کار کند؟ همین چند وقت پیش بود که در ماجرای قلیان کشیدن فوتبالیست ها می خواستند ورود کنند و کمی قبل ترش به ماجرایی دیگر و اول فصل به آرایش موی بازیکن آفریقایی پرسپولیس که سال قبل هم همین شکلی موهایش را ارایش می کرد.

کمیته اخلاق در حدود یک سال اخیر فقط به ماجراهایی ورود کرده که عموما به یک نهاد دیگر مربوط است.آرایش موی بازیکن اگر باعث حواس پرتی اش می شود حقوق باشگاه ضایع شده و باشگاه باید پیگیر باشد - نویسنده موافق دخالت در نحوه آرایش موی بازیکنان نیست - اگر کشیدن قلیان بازیکنان را از آمادگی بدنی خارج می کند باشگاه باید بازیکنان را تادیب کند و اگر پیراهن یک باشگاه توسط عضوی از باشگاه آتش گرفته وظیفه مدیر همان باشگاه است که برخورد کند نه اینکه کمیته اخلاق مدام خودش را مابین باشگاه ها و ارکانشان بیاندازد و در امور دیگران دخالت کند.

هرچند با این اوصاف به نظر می رسد که کمیته اخلاق سرش خلوت است اما با مرور اتفاقات همین هفته اخیر نتیجه می گیریم که کمیته اخلاق در انجام وظایف خود نسبت به فوتبال کم لطفی می کند.

همین هفته پیش برنامه نود از ماجرای جادوگری در فوتبال پرده برداشت ماجرایی که اگر نود دنبالش نرود انگار نبوده که نبوده . پیش از این هم بارها در مورد تبانی در فوتبال حرف زده شد اما برخوردهایی که انتظار می رفت وجود نداشت.

علی کریمی هم نامه ای سه روز قبل نوشت و 7 سوال از فدراسیون فوتبال پرسید. سوالاتی که دقیقا رسیدگی به آنها وظیفه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال است. اما این کمیته دنبال موی وقلیان بازیکنان و پیراهن آتش گرفته افتاده . در اصل بازیکن مشهور تیم ملی با این سوالات به کسانی که مسوولیتی دارند گرا می دهد که باید به کجا با دقت بیشتری نگاه کنند.

این هفت سوال علی کریمی را یک بار دیگر برای مسوولان کمیته اخلاق بازنشر می کنیم

* منافع رییس فدراسیون فوتبال از احراز این پست و فیش حقوقی اش؟

* انتشار رقم و متن قرارداد کارلوس کی‌روش و دستیارانش

* انتشار رقم و قرارداد توپ‌های آل اشپرت

* قرارداد لباس‌های آل اشپرت

* قرارداد تبلیغات محیطی

* قرارداد توپ‌های جدید دربی استار

* لیست مسوولانی که بابت صعود تیم ملی به جام جهانی پاداش دریافت کرده‌اند

این سوالات تنها مرجع رسیدگی فوتبالی اش همین کمیته اخلاق است . کمیته ای که مدل هم نامش در فیفا رییس را برکنار زد و فسادزدایی را آغاز کرد.

اگر کمیته اخلاق به موها و قلیان و پیراهن آتش گرفته رسیدگی نکند اتفاقی نمی افتد اما باید بداند که اگر این سوالات کریمی را جواب ندهد مرجع فوتبالی دیگری وجود ندارد که به آن رسیدگی کند. در نهایت ممکن است سازمان بازرسی مشکلات را کشف کند که هرگونه تصمیمش به دخالت در امور فوتبالی تعبیر می شود.

کمیته اخلاق جواب این سوالات را که پیدا کرد می تواند به قرارداد پیراهن تیم ملی رسیدگی کند که چطور به یک برند کم کیفیت رسید و بعد فسخ قرارداد شد .

اصلا در فوتبال ایران تا دلتان بخواهد از این سوالات مهم و بی جواب وجود دارد که نیازی نیست کمیته اخلاق سراغ وظیفه ارگان های دیگر برود.اگر کمیته اخلاق این مشکلات را حل کند فوتبال ایران به خودی خود بهشت خواهد شد و نیازی به پی گیری این مسائل کوچک ندارد

عصرایران ؛ مهدی نیکپندار



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*