اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180750
تاریخ انتشار: 1396/08/22 01:39
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: رسانه ملی باید افتخار کند که برخی از چهره‌ها را نشان دهد، با این کار آنان مردم را که محروم نمی‌کند خودشان را محروم می‌کند، مردم به عکس‌ها و فیلم‌ها دسترسی دارند این قبیل کارها موجب ریزش مخاطب رسانه ملی می‌شود.

عصر جهان-مرتضی حاجی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ساز و کار جدید شورای عالی سیاست‌گذاری با بیان اینکه قاعدتا باید به سمت بهبود حرکت کنیم، عنوان کرد:‌ کمیته ارزیابی گزارش خود را آماده و تحویل داده است و باید منتظر نتایج باشیم.

وی در ادامه با اشاره به نحوه انتخاب افراد حقیقی و حقوقی در شورای عالی سیاست‌گذاری گفت: بحث این است که شورای عالی سیاست‌گذاری باید ترکیبی داشته باشد که نماینده کل اصلاح‌طلبان باشد و زمانی که توسعه پیدا کند این نمایندگی احراز پیدا می‌کند.

حاجی ادامه داد: برخی از شخصیت‌ها در کشور به گونه‌ای هستند که به لحاظ جایگاه اجتماعی مقبولیتی برای خودشان دارند و حتی در برخی از موارد مشاهده می‌کنیم که نفوذ آنان از احزاب بیشتر است، پس این افراد باید جایگاهی در نظام تصمیم‌گیری داشته باشند.

باید از دیدار روحانی با جامعه روحانیت خوشحال باشیم

حاجی در خصوص دیدار روحانی با جناح و جریان‌های سیاسی کشور عنوان کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری حدود ۳ ماه پیش با آقای روحانی جلسه داشت که در آن جا صحبت‌های مطرح شد، قرار بر این شد جلسات تکرار شود. اصلاح‌طلبان مخالف اینکه رئیس‌جمهور با دیگر جناح‌های سیاسی مراوده، گفت‌وگو دیدار داشته باشد نیستند؛ هنگامی که قرار است رئیس‌جمهور کل کشور را اداره کند، باید با همه جریان‌ها ارتباط داشته باشد.

 وی با اشاره به دیدار جامعه روحانیت با رئیس‌جمهور ادامه داد: هیچ ایرادی ندارد رئیس‌جمهور از نظرات جناح‌های مختلف سیاسی استفاده کند و اگر واقع‌بینانه به مسائل نگاه کنیم، باید خوشحال هم باشیم که آقای روحانی با جامعه روحانیت دیدار کرده است، البته او باید با جمع‌های دیگر هم دیدار داشته باشد اما نباید صرفا با یک طرف باشد یعنی باید با اصلاح‌طلبان هم چنین دیدارهای را بگذارند.

این عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: اتفاقا باید رئیس‌جمهور، دانشمندان، اندیشمندان و افراد علمی که سمتی در دولت ندارند اما صاحب دیدگاه هستند، دیدار داشته باشد.

دیدار با رئیس‌جمهور نباید منحصر به یک جناح شود

وی تاکید کرد: باید باب گفت‌وگو باز شود، آقای روحانی و دولت این دیدارها را منحصر به اصولگرایان نکنند یعنی این نشود که هرکدام از این جناح‌ها با رئیس‌جمهور بخواهند دیدار کنند. معتقدم چکیده‌ای از دولت  باید تعیین شود و با جناح‌های مختلف به گفت‌و‌گو بپردازند و هنگامی که نیاز به تصمیم‌گیری مقام عالی است رئیس‌جمهور حضور پیدا کند.

حاجی خاطر نشان کرد: اینکه شما هر ۳ ماه یک‌بار دیدار داشته باشی اما خروجی تازه‌ای بیرون نیاید به چه دردی می‌خورد؟ هنگامی باید با رئیس قوه مجریه دیدار کرد که جمع‌بندی‌های نهایی شده و نیاز به تصمیم‌گیری یک مقام عالی است.

تلویزیون باید افتخار کند که برخی از چهره‌ها را نشان دهد

مدیر عامل روزنامه همشهری درباره شایعه ممنوع‌التصویری شهردار تهران عنوان کرد: رسانه ملی باید افتخار کند که برخی از چهره‌ها را نشان دهد، با این کار آنان مردم را که محروم نمی‌کند خودشان را محروم می‌کند، مردم به عکس‌ها و فیلم‌ها دسترسی دارند این قبیل کارها موجب ریزش مخاطب رسانه ملی می‌شود.

وی درباره حضور اشخاصی مانند سید حسن خمینی و ناطق نوری پشت تریبون نماز جمعه گفت: حضور این افراد حتما به رونق نماز جمعه کمک می‌کند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*