اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180791
تاریخ انتشار: 1396/08/27 19:39
سن کودکی بهترین زمان برای کنترل بیماری های دهان و دندان است و یکی از بهترین مکان های دسترسی به این گروه سنی، مدارس ابتدایی است.

به استناد گزارش دریافتی سایت خبری عصر جهان، در راستای اجرای طرح سلامت دهان و دندان یک هزار و ۲۰۰ قلم مسواک و خمیردندان به صورت رایگان بین دانش آموزان شهرستان لنده ای توزیع شد.


نوربخش عالیوند کارشناس بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان لنده افزود: طرح توزیع مسواک و خمیر دندان مناسب در میان دانش آموزان برای ترویج فرهنگ بهداشت دهان و دندان و آموزش راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان در سنین پایین اجرا شده است.
وی عنوان کرد: این اقلام در اختیار تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهری و روستایی شهرستان لنده قرار گرفته است.
عالیوند با بیان اینکه پوسیدگی دندان در بین کودکان و نوجوانان از جمله مهم ترین بیماری ها و عوامل بیماری زا در سنین زیر 14 سال در کشور است ابراز داشت: سنین کودکی بهترین زمان برای کنترل این بیماری و یکی از بهترین مکانهای دسترسی به این گروه سنی، مدارس ابتدایی است.
وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی مناسب در خانواده ها برای پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در سنین پایین، خاطر نشان کرد:ایجاد زمینه های لازم برای آشنایی کودکان و نوجوانان با نحوه صحیح استفاده از مسواک در خانه و مدرسه ضروری است.

برچسب ها:
لنده ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*