اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180864
تاریخ انتشار: 1396/08/30 14:38
رئیس دانشگاه یاسوج:
رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه معرفی وزیر و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی فرایند انتخاب رئیس دانشگاه است، گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ نقشی در انتصاب و عزل رئیس دانشگاه یاسوج ندارد.

به گزارش عصر جهان، 29 اردیبهشت ماه نشست کارگروه  پژوهشی با دستور کار هفته پژوهش در استانداری کهگیلویه و بویراحمد بدون حضور رئیس دانشگاه یاسوج به عنوان دبیر این کارگروه برگزار شد که حواشی را به همراه داشت.

در این نشست علی محمد احمدی با انتقاد از عدم حضور رئیس دانشگاه یاسوج در نشست کارگروه پژوهشی گفت: محمود رضا رحیمی دیگر دبیر این جلسه نیست و وی را از این سمت عزل می‌کنم و البته در این نشست نماینده عالی دولت از برنامه‌گی دانشگاه در زمینه پژوهش نیز انتقاد کرد.

امروز محمودرضا رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج نشستی را با محوریت پاسخ به دو گزارش تسنیم با عنوان " انتقاد معاون رئیس جمهور از بی‌توجهی دانشگاه یاسوج برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری" و " فرار روبه جلوی دانشگاه یاسوج برای توجیه کم‌کاری در زمینه ایجاد پارک علم و فناوری" و همچنین پاسخ به انتقادات استاندار برگزار کرد.

محمودرضا رحیمی اظهار داشت: دانشگاه آئین نامه، مقررات و دستورالعمل‌های خاص خود را دارد و یک دستگاه اجرایی نیست که تابع مقام ارشد اجرایی استان باشد بلکه یک مجموعه علمی آموزشی و پژوهشی است.

وی عنوان کرد: در انتخاب رئیس دانشگاه کسی نقشی ندارد بلکه ساختار این مجموعه تنها رئیس جمهور، وزیر علوم و رئیس دانشگاه است و هیچ واسطه‌ای بین این 3 نفر وجود ندارد و این مسئله قانون بوده و نیازی به توضیح و تفسیر ندار

رحیمی با تاکید بر اینکه عزل رئیس دانشگاه به این راحتی که برخی می‌گویند نیست، ابراز کرد: رئیس دانشگاه توسط وزیر علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی و در صورت تایید حکم وی صادر می‌شود.

رئیس دانشگاه یاسوج نسبت به عزل خودش از دبیرکلی کارگروه پژوهش توسط استاندار کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان داد و گفت: نماینده عالی دولت متعقد بوده که طبق بخشنانه معاون وزیر علوم عمل می‌کند در حالی که فکر کنم این بخشنامه را برای یکبار مطالعه نکرده است.

رحیمی ادامه داد: طبق بخشنامه معاون سابق پژوهشی وزیر علوم خطاب به استانداران در زمینه هفته پژوهش، استاندار به عنوان رئیس ستاد ملی هفته پژوهش باید حکم دبیر را امضا و ابلاغ کند در حالی برای من حکمی صادر نشده است. 

وی با بیان اینکه شرح وظایف در این بخشنامه مشخص شده و انتظار می‌رود از خود استاندار رعایت آئین نامه آغاز شود، اظهار داشت: استاندار به مدیران اجرایی خوب می‌توپد به مجموعه استانداری که در واگذاری سوله استانداری به پارک فن آوی دست اندازی می‌کنند بتوپد و در این زمینه می‌خواهم تا یک یا دوماه آینده وارد شود تا ببینم چقدر مدیریت دارد.

رحیمی عنوان کرد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد را به چالش می‌طلبم تا دوماه آینده تکلیف واگذاری سوله استانداری و زمین دانشگاه پیام نور به پارک علم و فنآوری را مشخص کند تا ببینیم می‌تواند موضوع را حل کند.

رئیس دانشگاه یاسوج تاکید کرد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای جامع توسعه استان برای برون رفت از مشکلات بنیادین و زیرساختی این استان را اعلام کنند و در این زمینه آماده برگزاری مناظره در دانشگاه با حضور اساتید و دانشجویان هستیم.

منبع/تسنیم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*