اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180898
تاریخ انتشار: 1396/09/03 20:21
جشن و پایکوبی در آبادان/
برزیلی‌های آبادان در روز درخشش کرار جاسم که یک گل زد و یک پاس گل داد موفق شدند برابر شاگردان کرانچار به برتری دست پیدا کنند.

عصر جهان-صنعت نفت آبادان که در دیدار اخیرش موفق شده بود پیکان را بعد از هفت برد پیاپی در شهر قدس متوقف کند، امروز با نمایشی هجومی که تنها روی اشتباهات فردی دو گل دریافت کرد توانست با نتیجه پُر گل 3 بر 2 مقابل سپاهان به پیروزی دست یابد؛ کرار جاسم با پاس گل اول به مسعود ابراهیم‌زاده و زدن دو گل ستاره آبادانی‌ها بود و در سمت مقابل هم ساسان انصاری و جلال‌الدین علی‌محمدی موفق به گلزنی برای سپاهان شدند؛ شاگردان کمالوند با این برد ارزشمند 17 امتیازی شدند و موقتا به رده ششم جدول صعود کردند و سپاهان با 14 امتیاز در جایگاه نهم ایستاد.
هفته سیزدهم لیگ برتر؛ ساعت: 15؛ تاریخ: 96/09/03
استادیوم: تختی آبادان
داور: محمدحسین زاهدی‌فرد؛ کمک‌ها: بابک عباسقلی‌زاده، محمدرضا مدیرروستا و علی‌اصغر مومنی/ ناظر: مسعود مرادی.

اخطار: عارف غلامی (32) و علی کریمی(62)  و رضا میرزایی(71) از سپاهان و مسعود ابراهیم‌زاده(75) از صنعت نفت

صنعت نفت آبادان
داوود نوشی‌صوفیانی، مرتضی اسدی، علی عبدالله‌زاده، حسین ساکی، مسعود ابراهیم‌زاده، آگوستو‌ سزار، زبیر نیک‌نفس، کرار جاسم، محمدامین درویشی(84- مسلم مجدمی)، میلاد جهانی(46- حسین بغلانی) و‌ لوسیانو پریرا(3+90- رضا جبیره)
سرمربی: فراز کمالون
سپاهان اصفهان
لی اولیویرا، مهدی رحیمی، عارف غلامی، شاهین ثاقبی، سعید آقایی، رسول نویدکیا(78- حامد بحیرایی)، علی کریمی، حسین پاپی، جلال‌الدین علی‌محمدی، ساسان انصاری و مروان حسین(69- رضا میرزایی).
سرمربی: زلاتکو کرانچار

شرح گل‌ها:

صنعت نفت 1 - سپاهان 0 (دقیقه 13: مسعود ابراهیم‌زاده): کرار جاسم خطایی که در جناح چپ زمین گرفته بود را به شکل سرعتی و زمینی به سمت دروازه سپاهان زد که قبل از اولیویرا، تاثیرگذاری ابراهیم‌زاده روی توپ یک گل برای صنعت نفت به همراه داشت.

صنعت نفت 1 - سپاهان 1 (دقیقه 23: ساسان انصاری): اشتباه فاحش از نوشی‌صوفیانی در دفع توپ موجب شد بازیکنان سپاهان صاحب توپ شوند که پاس علی‌محمدی و ناکامی مدافعان صنعت نفت در دفع این موقعیت را انصاری تبدیل به گل مساوی کرد.

صنعت نفت 2 - سپاهان 1 (دقیقه 30: کرار جاسم): دومین گل صنعت نفت را کرار جاسم با زدن توپ به سمت چپ دروازه و خلاف جهت اولیویرا به ثمر رساند.

صنعت نفت 2 - سپاهان 2 (دقیقه 3+45: جلال‌الدین علی‌محمدی): پاس در عمق خوب مروان حسین در موقعیت مناسبی به علی‌محمدی رسید که او هم توپ را از بین پای نوشی‌صوفیانی عبور داد و موفق شد گل تساوی‌بخش سپاهان را در آخرین ثانیه‌های نیمه اول بزند.

صنعت نفت 3 - سپاهان 2 (دقیقه 89: کرار جاسم): ضربه آزاد استثنایی کرار جاسم از گوشه محوطه جریمه به کنج دروازه سپاهان رفت تا صنعت نفت در لحظات پایانی گل سوم خود را به ثمر رساند.

 

 

شرح بازی

شاگردان کرانچار شروع بهتری در این مسابقه داشتند و صاحب دو موقعیت شدند ولی رفته رفته صنعت نفت از لاک دفاعی خارج شد و بازی را در زمین حریف به گردش درآورد که نتیجه آن رسیدن به گل در دقیقه 13 از روی ضربه آزاد کرار جاسم و دخالت ابراهیم‌زاده بود؛ در ادامه سپاهان برای زدن گل تساوی تلاش می‌کرد که 10 دقیقه بعد توانست به این مهم دست یابد و روی اشتباه نوشی‌صوفیانی و ضربه تمام کننده انصاری گلزنی کند؛ پس از گل اصفهانی‌ها، این شاگردان کمالوند بودند که مجددا سعی در پیش افتادن دوباره داشتند که خیلی زود و در دقیقه 30 بعد از نفوذهایی که از کناره‌های زمین داشتند از اشتباه خط دفاعی سپاهان بهره بردند و یک پنالتی به دست آوردند که کرار خلاف جهت اولیویرا آن را تبدیل به گل کرد
سپاهان مثل زمانی که گل اول را دریافت کرده بود، مجددا با ارسال توپ‌های بلند و سانتر از جناح راست زمین به دنبال گل دوم بود که آنها پس از دو حمله در نهایت روی پاس مروان حسین و ضربه تمام کننده علی‌محمدی توانستند دومین بار دروازه صنعت نفت را باز کنند تا نیمه اول با تساوی 2 بر 2 خاتمه پیدا کند.
در نیمه دوم دو تیم مثل 45 دقیقه ابتدایی نمایش هجومی ارائه ندادند و بیشتر روی ضربات شروع مجدد برنامه داشتند اما با این حال سپاهانی‌ها اگر در زدن ضربات آخر دقت لازم را می‌کردند روی سه فرصت خوب می‌توانستند گل سوم را هم به ثمر رسانند ولی صنعت نفت که بیشتر بازی را در میانه زمین مدیریت می‌کرد روی یک ضد حمله سریع صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که کرار جاسم به زیبایی آن را در دقیقه 89 تبدیل به گل کرد و در ادامه هم تلاش شاگردان کرانچار بی‌ثمر بود تا این مسابقه با پیروزی 3 بر 2 شاگردان کمالوند خاتمه پیدا کند.

بهترین بازیک
کرار جاسم پاس گل اول را از روی ضربه آزاد به مسعود ابراهیم‌زاده داد؛ او دومین گل صنعت نفت را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و سومین گل را به زیبایی با ضربه ایستگاهی تماشایی از پشت محوطه جریمه به کنج دروازه اولیویرا زد تا بیشترین نقش را در پیروزی آبادانی‌ها مقابل سپاهان داشته باشد.

 


لحظات حساس

دقیقه 3: پاس در عمق انصاری به پاپی رسید اما شوت این بازیکن در زاویه‌ای مناسب دقت لازم را نداشت و با دخالت نوشی‌صوفیانی تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 8: ارسال ثاقبی از جناح راست زمین و ضربه سر مروان حسین قدرت لازم را نداشت و بدون دردسر در اختیار دروازه‌بان صنعت نفت قرار گرفت.

دقیقه 9: اشتباه اولیویرا در خروج و دفع توپ موجب شد موقعیت بسیار خوبی روی ارسال از جناح چپ برای صنعت نفت شکل بگیرد که نیک‌نفس و سزار در گل کردن توپ ناکام بودند.
دقیقه 11: پاس سریع و زمینی پاپی به انصاری رسید ولی چرخش و ضربه کم دقت او باز هم حاصلی برای سپاهان به همراه نداشت.

دقیقه 18: شوت روی پای علی‌محمدی از پشت محوطه جریمه با اختلاف بسیار زیادی راهی اوت شد.

دقیقه 27: ارسال ساکی از روی ضربه آزاد سمت راست زمین را سزار با ضربه سر زد که توپ بی‌ثمر راهی اوت شد.

دقیقه 28: روی نفوذ ابراهیم‌زاده از جناح چپ زمین و ضربه به توپ او که به دستان غلامی برخورد کرد، صنعت نفت صاحب پنالتی شد.

دقیقه 36: ضربه آزاد علی کریمی از پشت محوطه جریمه را نوشی‌صوفیانی تبدیل به کرنر کرد.
دقیقه 37: پاس محرمی و شوت علی‌محمدی به راحتی در آغوش گلر صنعت نفت جای گرفت.

دقیقه 38: ثاقبی ضربه ایستگاهی میانه زمین را به سمت چپ محوطه جریمه فرستاد که رحیمی بدون توقف توپ را به تیرک دوم ارسال کرد اما ضربه انصاری این بار گلی برای سپاهان به همراه نداشت و توپ به اوت رفت.

دقیقه 42: ضربه سر مروان حسین دوباره حاصلی در پی نداشت و همچنان در گلزنی ناکام ماند.
دقیقه 45: علی کریمی برای دومین بار پشت ضربه آزاد پشت محوطه جریمه به سود سپاهان ایستاد ولی این بار شوت او به دیوار دفاعی بازیکنان صنعت نفت برخورد کرد و نزدیک بود در زمان رفتن نوشی‌صوفیانی به سمت چپ دروازه تبدیل به گل شود که در نهایت راهی کرنر شد.

دقیقه 47: ضربه آزاد محکم کرار جاسم را اولیویرا به شکل ناقصی دفع کرد که در ادامه دو ضربه از مهاجمان صنعت نفت را مدافعان سپاهان سراسیمه به میان زمین فرستادند.

دقیقه 52: ضربه آزاد راه دور نویدکیا را نوشی‌صوفیانی تبدیل به کرنر کرد.

دقیقه 55: پریرا با استارت سریع و جای گذاشتن رحیمی، می‌توانست برای سومین بار دروازه اولیویرا را باز کند اما شوت او با اختلاف زیادی به اوت رفت.

دقیقه 68: نیک‌نفس با تکل به موقع اجازه نداد دروازه صنعت نفت باز شود و شوت انصاری فقط یک کرنر برای سپاهان به همراه داشت.

دقیقه 79: ضربه آزاد کرار جاسم با اختلاف کمی ازروی دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه 81: ضربه سر انصاری را نوشی‌صوفیانی درازکش جمع کرد.

 

اتفاق ویژ
صنعت نفت دو بار در این بازی از سپاهان پیش افتاد ولی تیم اصفهانی توانستند نتیجه را قبل از پایان نیمه اول مساوی کنند اما ضربه آزاد کرار جاسم در دقایق پایانی مسابقه دیگر اجازه بازگشت به آنها نداد تا کمالوند و شاگردانش بعد از دو هفته بتوانند جشن پیروزی بگیرند و شرایط بهتری در جدول پیدا کنند.

 

در حاشی
* مگنو باتیستا از صنعت نفت و سیاوش یزدانی‌مقدم از سپاهان محرومان این مسابقه هستند.
* فراز کمالوند بعد از استعفاء و بازگشتش به صنعت نفت امروز دوباره روی نیمکت این تیم می‌نشیند.

* بعد از گلی که صنعت نفت دریافت کرد، کمالوند ناراحت زیادی از اشتباه نوشی‌صوفیانی داشت.
* بازیکنان سپاهان به دلیل اعلام شدن پنالتی به سود صنعت نفت اعتراض زیادی به داور مسابقه داشتند.

* بازیکنان صنعت نفت در زمان گل دوم سپاهان اعتقاد به آفساید داشتند.

* تماشاگران صنعت نفت به سمت 20 هوادار سپاهانی بطری آب پرتاب کردند.
* حسن جعفری، مدافع راست سپاهان به علت مصدومیت در این دیدار حضور ندارد.
* هواداران صنعت نفت حدود 80 درصد از ورزشگاه تختی آبادان را پُر کردند.
* در غیاب پورقاز و یزدانی که به ترتیب مصدوم و محروم هستند، رحیمی و غلامی در دفاع میانی سپاهان حضور دارند.
* اواخر نیمه اول علی‌محمدی و کرار جاسم درگیری لفظی با هم داشتند.
* کرار بعد از زدن گل سوم صنعت نفت خوشحالی زیادی انجام داد و به آغوش کمالوند رفت

منبع/ورزش سه

برچسب ها:
صنعت نفت ؛ سپاهان ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*