اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180926
تاریخ انتشار: 1396/09/07 00:38
حکم جالب قاضی سی سختی/غرق شدن کودک سه ساله در روستای "سیلاب کلوار" بویراحمد

🔴شهر لیکک در کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته پنج بار لرزید
شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد لرزید.
به گزارش"عصر جهان" به نقل از مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتری در ساعت ۲۲:۲۴ لیکک در کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند.
                                                                                                                                                                                 
براساس گزارشات سایت مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران شهر لیکک دوبار دیگر هم لرزید
جهت دریافت جزئیات زلزله شهر لیکک اینجا کلیک کنید


حکم جالب قاضی سی سختی برای کشاورز دنایی
" سید اسدالله هاشمی " در نشست رسانه ای گفت: یکی از کشاورزان شهرستان دنا بخش پاتاوه شش اصله درخت بلوط را در منطقه حفاظت شده دنا آتش و کت زده بود.
وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه این متهم پنج اصله از این درخت ها را آتش و یک اصله دیگر را کت زده بود ، خاطرنشان کرد: برای متهم پرونده ای تشکیل و به همراه مستندات به مراجع قضایی شهرستان دنا ارسال شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از دیدگاه خوب و قابل تقدیر زیست محیطی رئیس شعبه اول دادگاه کیفری 2 شهرستان دنا، تصریح کرد: پس از پایان رسیدگی در مراجع قضایی، محکوم علیه به کاشت و آبیاری 20 اصله درخت جنگلی و یا گونههای مرتعی در محدوده نیم هکتاری محل وقوع جرم و یا در محل دیگر به تشخیص شاکی محکوم شد.
هاشمی گفت: متهم مکلف شده است پس از کاشت به مدت 2 سال آبیاری و محافظت از این درخت ها را بطور مستمر انجام دهد.
وی افزود: در راستای نظارت بر اجرای این حکم مامورین محیط زیست نیز مکلف شدند نحوه اجرای حکم و نگهداری از این درخت ها را در 2 سال طی صورتجلسه ای به اجرای احکام کیفری گزارش دهند
رئیس مرکز جهاد دانشگاهی یاسوج استعفاء داد
وحید فروغی، رئیس مرکز علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی یاسوج از سمت خود استعفاء داده است.
وحید فروغی از تاریخ 17 آبان ماه استعفای خود را به رئیس جهاددانشگاهی داده بود اما دکتر سبحانی بعلت راضی بودن از عملکردش استعفاء را نپذیرفت که پس از اصرار، استعفاء پذیرفته شد.
با توجه به اینکه برای رئیس مرکز علمی- کاربردی باید سه سال سابقه مدیریت آموزشی داشته باشد، که "روح الله پورمحمدی" با توجه به سابقه ای که داشت بعنوان سرپرست این مرکز معرفی و مدارکش جهت صدور حکم به جهاددانشگاهی کشور ارسال شد.
"وحید فروغی"، رئیس مستعفی مرکز علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی یاسوج ضمن تایید این خبر دلیل اصلی استعفای خود را عنوان نکرد


سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد؛
واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت خیانت است
اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد طی اطلاعیه ای واگذاری پارک جنگلی و جنگل های شمال شهر یاسوج به وزارت نفت را خیانت به مردم و طبیعت دوستان این استان دانست.
" سعید نظری" با اشاره به زحمات چندین ساله خود در منابع طبیعی در راستای حفاظت از جنگل های این شهرستان گفت: به‌عنوان شخصی که سلامتی خود را پای حفاظت از جنگل‌های بویراحمد گذاشته‌ام با این واگذاری مخالفم و این کار را اشتباه جبران نشدنی می‌دانم .
وی با تاکید بر اینکه واگذاری جنگل برای ساخت و ساز در هر نقطه‌ای اشتباهی اساسی است ، افزود: واگذاری پارک جنگلی و جنگل های شمال شهر یاسوج به وزارت نفت به مرور سبب از بین رفتن درختان این منطقه خواهد شد .
مدیر سابق اداره کل منابع طبیعی بویراحمد با اشاره به خدمات دولت اصلاحات در فراهم آوردن زیرساخت‌ها در این منطقه برای استفاده عموم از آن، اظهار داشت: در دولت اصلاحات با مدیریت فوق العاده استاندار و مدیرکل منابع طبیعی با کمترین آسیب به درختان این منطقه زیرساخت های پارک جنگلی فراهم شد .
جنگلبان بویراحمد با تاکید بر اینکه پس از این اقدام دولت اصلاحات شاهد رویش دوباره جنگل‌های این منطقه بودیم ، افزود: طی این سال‌ها به دلیل وجود جاده دسترسی و روشنایی مناسب از این منطقه به خوبی محافظت شد که هم اکنون این جنگل ها یکی از بهترین مناطق جنگلی استان به شمار می آید .
نظری تصریح کرد: به دلیل حساسیت مردم در حفاظت از این منطقه جنگلی تا کنون هیچ‌گونه آتش سوزی که سبب از بین رفتن درختان آن شده باشد رخ نداده است .
وی گفت: اگرامروز دوستانی به هر دلیلی قصد دارند این منطقه مهم جنگلی استان را به وزارت نفت یا هر وزارت خانه دیگری به جز جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها واگذار کنند خیانت به مردم استان و طبیعت دوستان کرده اند .
وی با اشاره به زحمات شبانه روزی پرسنل منابع طبیعی و سازمان جنگل ها در حفاظت از منابع طبیعی کشور، افزود: واگذاری پارک جنگلی یاسوج نادیده گرفتن زحمات شبانه روزی افرادی است که طی سالها سلامتی و جان خود را در حفط و حراست از منابع طبیعی کشور از دست داده اند .
نظری با تاکید بر اینکه جنگل های بلوط برای مردم این استان مقدسند و این مردم هویت خود را از بلوط گرفته اند، گفت: از مسئولانی که قصد دارند به هر دلیل اقدام به واگذاری پارک جنگلی یاسوج کنند انتظار داریم در این اقدام تجدید نظر کنند .
جنگلبان بویراحمد اذعان داشت: سازمان های مردم نهاد و مردم استان بویژه مردم بویراحمد باید جلوی واگذاری پارک جنگلی به وزارت نفت یا هر وزرات خانه دیگری به جز جهاد کشاورزی را بگیرند .
وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی دنبال تخریب جنگل ها نخواهد بود، افزود: اولین اقدام وزارت نفت پس از واگذاری پارک جنگلی ، ساخت و ساز در این منطقه جنگلی خواهد بود که این اقدام به مرور نابودی این منطقه را در پی خواهد داشت .
مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در این استان زمین های زراعی خالی از درخت فراونی برای واگذاری وجود دارد ، تصریح کرد: دوستان وزارت نفت از خیر جنگل های شمال یاسوج برای احداث مکان تفریحی برای پرسنل خود بگذرند و اجازه دهند این منطقه در اختیار مردم باشد
نظری گفت: مسئولان استانی که قصد همکاری با وزارت خانه‌ها را دارند مناطق خالی از درخت را به وزارت خانه ها معرفی کنند تا بیش از به جنگل های استان آسیبی نرسد .
وی با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای کنونی موجود که توسط شهرداری یاسوج در این منطقه ایجاد شده است نیز کاملا اشتباه است ، اظهار داشت: دست بردن در اکوسیستم و ساخت و ساز در مناطق جنگلی اشتباه محض است و باید هرچه سریعترجلوی این اقدامات گرفته شود .
وی گفت : اگر شهرداری یاسوج توانایی حفاظت از این منطقه را ندارد آن را به متولی اصلی واگذار کند تا بیش از این به درختان و اکوسیستم آن آسیبی نرسد .
وی با مخاطب قرار دادن استاندار و مجمع نمایندگان استان گفت: از این مسئولان انتظار داریم با همفکری و در راستای خواسته مردم جلوی این واگذاری را بگیرند .
نظری در پایان تاکید کرد: اگر بخواهیم زاگرس و البرز را تخریب کنیم و در جنگل های آنها ساختمان سازی کنیم در آینده ای نه چندان دور از فلات ایران چیزی جز بیابان باقی نخواهد ماند/ایلنا


مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد :
احتمال انحلال شورای شهر لنده وجود دارد/ شهردار لنده توسط استاندار منصوب می شود
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد از انحلال احتمالی شورای شهر لنده در این استان خبرداد و گفت: با روندی که اعضای شورای شهر در پیش گرفته‌اند احتمال انحلال شورای شهر وجود دارد.
سیدعبدالکریم عزیزی گفت: برای مشخص کردن شهردار لنده نشستی با حضور اینجانب و کارشناس دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد در شهر لنده و با حضور اعضای شورای اسلامی و مسئولان محلی برگزار شد.
وی با تشریح کامل نحوه برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر لنده،خاطرنشان کرد: تعرفه ها به اعضای شورا تحویل  داده شد تا آرای موافق و مخالف خود را  با گزینه پیشنهادی شهردار این شهر  اعلام کنند.
وی افزود: اما آقایان جرنده و آهنجان به نشانه مخالفت با گزینه پیشنهادی شهرداری لنده ، محل انتخابات را ترک و حاضر به دادن تعرفه آرای خود نشدند و البته آقای جرنده گفت که تعرفه را امشب می نویسم و تحویل می‌دهم.
عزیزی با بیان اینکه انتخابات امروز آخرین فرصت شورای شهر لنده برای انتخاب شهردار بود، تصریح کرد: با شرایط پیش آمده ما باید با وزارت کشور مکاتبه‌ای داشته و نظرنهایی آنان را جویاشده که ببینیم آیا انتخابات امروز مورد تایید هست یا خیر.
وی گفت: اگر انتخابات امروز مورد تایید وزارت کشور قرار نگیرد براساس قانون شورای اسلامی لنده منحل و شهردار نیز براساس قانون توسط استاندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب خواهند شد و البته ما پیشنهاد انحلال شورای این شهر را نیز به وزارت کشور خواهیم داد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اظهار نگرانی خود از وضعیت پیش آمده در شورای اسلامی شهر لنده، اظهارداشت:‌ مهلت داده شده به شورای شهر لنده جهت انتخاب شهردار براساس قانون به اتمام رسیده و فقط باید منتظر نظر وزارت کشور در این ارتباط باشیم.
عزیزی گفت: پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر لنده در نشست امروز حضور داشتند و البته دونفر از اعضای این شورا جلسه را ترک کردند و باید ببینیم که آیا وزارت کشور این انتخابات را تایید می کند یا خیر که اگر تایید نکند شورای شهر لنده منحل و تا چهارسال آینده این شهر، شورا نخواهد داشت.
وی از ارسال پرونده شورای شهر لنده به شورای حل اختلاف استانداری کهگیلویه و بویراحمد و به ریاست شخص استاندار این استان در روزهای آینده خبرداد و خاطرنشان کرد: باید استعلامات لازم اخذ و اظهارنظر درباره وضعیت نهایی شورای شهر لنده با وزارت کشور خواهد بود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که خروج تعرفه اخذرای توسط اعضای شورای شهر لنده به بیرون از شعبه اخذ رای قانونی است یا غیرقانونی؟ هم ادامه داد: به نظر ما غیرقانونی بوده و البته باید ببینیم که وزارت کشور با توجه به اینکه هر پنج نفر درزمان برگزاری انتخابات در شعبه بوده اند چه تصمیمی می گیرد./ایلنا


90 کیلوگرم حشیش در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد
جانشین فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 90 کیلوگرم حشیش در یک دستگاه خودروی سمند در محور یاسوج به اصفهان کشف و ضبط شد.
سرهنگ کیقباد مصطفایی روز دوشنبه اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر این که فردی قصد انتقال مقداری مواد مخدر را به یکی از استان های مرکزی کشور داشته و از حوزه استحفاظی کهگیلویه و بویراحمد عبور می کند، این موضوع در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.
وی افزود : ضمن هماهنگی های قضایی، اکیپ های عملیاتی از پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان به محور یاسوج به اصفهان اعزام و اقدام به کنترل خودروهای عبوری کردند.
جانشین فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مأموران با انجام یک سری اقدامات پلیسی خودروی سمند حامل مواد مخدر را در این محور شناسایی و بلافاصله اقدام به تعقیب نامحسوس کردند و سپس به راننده آن دستور توقف دادند.
وی خاطر عنوان کرد: راننده این خودرو بدون توجه به دستور پلیس با سرعت زیاد و غیر متعارف اقدام به فرار کرد که پس از تعقیب و گریز چند کیلومتری راننده از خودروی پیاده و پس از آتش زدن خودرو، از محل متواری شد.
مصطفایی تصریح کرد: ماموران پلیس، با دستگیری راننده و خاموش کردن خودرو حامل مواد مخدر ، 90 کیلوگرم ماده مخدر از نوع حشیش به صورت نیمه سوخته کشف و ضبط کردند.
کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر به یکی از مسیرهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.
بر اساس آمار نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته چهار هزار و 416 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شد/ایرنا


غرق شدن کودک سه ساله در روستای «سیلاب کلوار» بویراحمد
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کودک سه ساله‌ای روز یکشنبه در روستای سیلاب کلوار از توابع شهرستان دنا غرق شد.
جلال پوران فرد روز دوشنبه اظهار داشت: این حادثه دیروز ساعت 13. 14 دقیقه به وقوع پیوست.
وی افزود: در این حادثه 2 کودک سه و پنج ساله در رودخانه غرق شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با دریافت این خبر یک دستگاه آمبولانس از منطقه مارگون به محل حادثه اعزام شد.
وی عنوان کرد: کودک 5 ساله توسط بالگرد به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال یافت.
پوران فرد تصریح کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی کودک 3ساله در این حادثه فوت کرد، از محل حادثه به مراکز درمانی انتقال داده نشد و اورژانس 115 نیز گزارشی در این زمینه دریافت نکرد/ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*