اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180964
تاریخ انتشار: 1396/09/09 20:06
با تلاش قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه خوزستان؛
در این درگیری که از سال ۹۳ بین دو طایفه محمدی و محمد موسایی آغاز گردید ۱۷ نفر کشته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، ظهر امروز پنج‌شنبه ۹ آذر ۹۶  در آستانه آغاز هفته وحدت، بزرگان دو طایفه درگیر در پتک باغملک با امضای صلح‌نامه‌ای  ۱۵ ماده ای به اختلافات دو ساله خود پایان دادند
بنا به گزارش دریافتی این صلح نامه را سران دو طایفه با وساطت قرارگاه حضرت ابوالفضل سپاه خوزستان امضا و تعهد نمودند
روستای پِتک جلالی محل وقوع درگیری اولیه از توابع بخش میداوود شهرستان باغملک است اما این درگیری ها به شهرستان های رامهرمز و بهمئی هم سرایت نمود.
شایان ذکر است در این درگیری که از سال ۹۳ بین دو طایفه محمدی و محمد موسایی آغاز گردید ۱۷ نفر کشته شد



کانال تلگرام عصر جهان


علی
|
Iran
|
1396/09/10 23:28
  +0

  -0
پاسخ
*معاون امنیتی استاندار خوزستان اعلام کرد:
#خاتمه نزاع طایفه ای در پتک باغملک خوزستان
قدرت اله دهقان با اعلام به مصالحه رسیدن نزاع طایفه ای چند ساله در پتک باغملک، اظهار داشت: به دنبال تاکیدات ویژه استاندار خوزستان و با پیگیری و وساطت شورای تامین استان خوشبختانه نزاع طایفه ای چند ساله در پتک باغملک با مصالحه طرفین خاتمه یافت.

وی افزود: جلسه‌ نهایی صلح دو طایفه محمدی و محمد موسایی پس‌از پیگیر های ‌چند ساله شورای تامین استان‌ با حضور بزرگان دو طایفه در قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) سپاه خوزستان برگزار شد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار توضیح داد: جلسه نهایی صلح دو طایفه درگیر در حالی برگزار شد که برخی از بزرگان این دو طایفه چند ماه قبل به علت ابهامات موجود در مورد عدم نقش آفرینی و استفاده از نفوذ و ظرفیت خود در کنترل وضعیت منطقه احضار و باز داشت شدند و طی مذاکرات و جلسات مختلف نهایتا در جلسه امروز هم زمان با آغاز هفته وحدت، بزرگان دو طایفه درگیر، صلح‌ نامه‌ای با 15 ماده را امضا کردند.

دهقان ادامه داد: در پایان این نشست، بزرگان دو طرف به مصافحه و روبوسی پرداخته و سپس ناهار وحدت را با هم صرف نمودند.

معاون استاندار خاطر نشان کرد: علاوه بر تلاش های انجام شده از سوی دستگاه های متولی که با محوریت شورای تامین استان برای پایان این نزاع انجام شد جلسات متعددی با محوریت استانداری در حوزه معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بزرگان دو طرف برگزار شد.

دهقان با یادآوری تبعات منفی سیاسی اجتماعی و امنیتی چنین نزاع هایی برای کل استان، تاکید کرد: در بخش آموزش و پیشگیری باید برنامه ها و تلاش های جدی تری انجام شود و همه شهروندان نسبت به قوانین و راه های حل و فصل اختلافات خود آگاهی و اطلاعات کافی داشته باشند.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*