اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180968
تاریخ انتشار: 1396/09/10 23:32
نماینده ولی فقیه در خوزستان:
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه فرصت‌های استخدامی باید بیشتر در اختیار بومی‌ها باشد، گفت: این حق قانونی، شرعی و عقلی است و مسئولان کارگزینی وزارت نفت باید تسلیم این حق قانونی باشند.

عصر جهان-آیت الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز با بیان اینکه زلزله زدگان غرب کشور در چادر مستقر هستند، اظهار کرد: نیاز اولیه این مردم کانکس است و مسئولان مدام در این باره اطلاع می‌دهند. در اهواز در مسجد جواد الائمه برخی از طلاب، پاسداران و بازاری‌ها در حال ساخت کانکس هستند و شهروندان هرکدام در حد توان و تخصص خود برای ساخت کانکس وارد عمل شوند.

وی افزود: در بحرین نیز حال عمومی عالم مجاهد آیت الله عیسی قاسم رو به وخامت است و رژیم مرتجع آل خلیفه مانع از مداوای وی شده است؛ ما اقدام سران بحرین را محکوم می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه  در خوزستان با بیان اینکه این هفته به دلیل میلاد پیامبر(ص) هفته وحدت نامگذاری شده است، گفت: معنی وحدت بین مسلمان تغییر مذهب شیعیان و یا اهل سنت نیست بلکه وقتی ما یک دشمن مشترک داریم، سران عربستان سعودی نباید به دنبال فتنه در عالم اسلامی باشند و به ایران و شیعیان بدگویی کنند.

وی با بیان اینکه مصر یک کشور اهل سنت است اما رفتار مودبانه‌ای دارد، عنوان کرد: روابط صمیمانه‌ای با افغانستان و پاکستان داریم هرچند مذهب اکثریت آن‌ها با اکثریت کشور ما از یک مذهب نیست و در ایران هم اهل سنت رفتار صمیمانه‌ای با شیعیان دارند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: منظور از وحدت بین مسلمانان وحدت با داعش نیست چرا که جنس اسلام داعش از جنس اسلام بنی امیه است. منظور از وحدت، وحدت بین شیعه و سنی است و کسانی مانند وهابی‌ها در این قالب نمی‌گنجند چرا که آن‌ها از اسلام به عنوان یک ابزار برای ظلم استفاده کردند.

وی با بیان اینکه افزایش بیکاری یک خطر برای جامعه است، اظهار کرد: مسئولان کارگزینی وزارت نفت به خوزستان بی مهری کردند و در شرایط جدید استخدام 2 هزار و 500 نفر شرایطی را تعیین کردند که دیگران از استان‌های دیگر بیایند و در سوسنگرد، هویزه و جفیر در میادین نفتی ما کار کنند.

تکلیف فارغ التحصیلان بومی در استخدامی وزارت نفت چیست؟

موسوی جزایری با طرح این پرسش که تکلیف فارغ التحصیلان بومی منطقه در این استخدام چه می‌شود، گفت: وزارت نفت باید برای این اشخاص دوره آموزشی برگزار کند و تجربیات آنها را افزایش دهد این روش استخدام صحیح نیست.

وی با بیان اینکه این نوع استخدام مورد اعتراض همه ائمه جمعه خوزستان است، عنوان کرد: این نوع استخدام احساسات برانگیز است و همه نسبت به این نوع استخدام احساس نگرانی کردند چرا که شیاطین خارجی به خوزستان چشم طمع دارند. با وجود این مسائل با این نوع استخدام می‌خواهید زمینه را برای دشمن فراهم کنید؟

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه این مسئله مورد پذیرش نیست و بنده از این موضوع ناراحت هستم، افزود: نظام اسلامی ما نظام عدالت است و اگر مسئولان نمی‌توانند عدالت را رعایت کنند، استعفا دهند.

وی با اشاره به اعتراض مسئولان استان نسبت به روند استخدام در وزارت نفت گفت: ائمه جمعه نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند و بنده آن‌ را امضا کردم؛ در این نامه خطاب به آقای روحانی آمده است که شرایط مندرج در روند استخدام صنعت نفت مانع از بهره بردن خوزستانی‌ها می‌شود.

امام جمعه اهواز بیان کرد: حق اشتغال در صنایع مربوط به نیروهای بومی است و ما هم این حق قانونی مردم را مطالبه می‌کنیم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*