اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180969
تاریخ انتشار: 1396/09/10 23:37
اگر امروز فریاد خوزستان بلند نشود، فردا کسانی که پنبه در گوش خود گذاشته‌اند، همه حق استان خوزستان را می‌برند.

عصر جهان-ائمه جمعه خوزستان طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور ضمن اعلام اعتراض و نارضایتی مردم خوزستان نسبت به شرایط شرکت در آزمون استخدامی 2500 نفره شرکت‌های تابعه وزارت نفت خواستار ممانعت رئیس‌جمهور از برگزاری این آزمون با شرایط کنونی آن شدند.


اهم خطبه های نماز جمعه استان خوزستان در موضوع اعتراض به نحوه جذب نیرو در آزمون استخدامی وزارت نفت
مسئولان کارگزینی وزارت نفت به خوزستان بی مهری کردند
آیت الله ‌جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با بیان اینکه افزایش بیکاری یک خطر برای جامعه است، اظهار کرد: مسئولان کارگزینی وزارت نفت به خوزستان بی مهری کردند و در شرایط جدید استخدام 2 هزار و 500 نفر شرایطی را تعیین کردند که دیگران از استان‌های دیگر بیایند و در سوسنگرد، هویزه و جفیر در میادین نفتی ما کار کنند.
تکلیف فارغ التحصیلان بومی در استخدامی وزارت نفت چیست؟
موسوی جزایری با طرح این پرسش که تکلیف فارغ التحصیلان بومی منطقه در این استخدام چه می‌شود، گفت: وزارت نفت باید برای این اشخاص دوره آموزشی برگزار کند و تجربیات آنها را افزایش دهد این روش استخدام صحیح نیست.
وی با بیان اینکه این نوع استخدام مورد اعتراض همه ائمه جمعه خوزستان است، عنوان کرد: این نوع استخدام احساسات برانگیز است و همه نسبت به این نوع استخدام احساس نگرانی کردند چرا که شیاطین خارجی به خوزستان چشم طمع دارند. با وجود این مسائل با این نوع استخدام می‌خواهید زمینه را برای دشمن فراهم کنید؟
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه این مسئله مورد پذیرش نیست و بنده از این موضوع ناراحت هستم، افزود: نظام اسلامی ما نظام عدالت است و اگر مسئولان نمی‌توانند عدالت را رعایت کنند، استعفا دهند.
وی با اشاره به اعتراض مسئولان استان نسبت به روند استخدام در وزارت نفت گفت: ائمه جمعه نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند و بنده آن‌ را امضا کردم؛ در این نامه خطاب به آقای روحانی آمده است که شرایط مندرج در روند استخدام صنعت نفت مانع از بهره بردن خوزستانی‌ها می‌شود.
امام جمعه اهواز بیان کرد: حق اشتغال در صنایع مربوط به نیروهای بومی است و ما هم این حق قانونی مردم را مطالبه می‌کنیم.

امام‌جمعه شهرک طالقانی:
نمایندگان مردم با استخدام نیروهای غیربومی مقابله کنند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید سلمان هاشمی شهرک طالقانی بیان کرد: معضل بیکاری در خوزستان بیداد می‌کند. ۱۸ نماینده در خوزستان مشغول به فعالیت هستند ولی همچنان شاهد بیکاری جوانانمان هستیم، از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنیم که مقابله با استخدام‌های غیربومی را با جدیت دنبال کنند.
وی گفت: وضعیت اجتماعی استان به یک بحران جدی روبرو است. در همایش ائمه جمعه استان این موضوع عنوان شد که با این شرایط یک خوزستانی هم در این استخدامی مشغول به کار نخواهد شد. در همایش دیروز یک طومار خطاب به رئیس‌جمهور توسط ائمه جمعه استان امضا شد.

ابراز نگرانی امام‌جمعه شوش از وضعیت استخدام نیروهای غیربومی در شرکت‌های تابعه وزارت نفت در خوزستان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد امام در خطبه‌های نماز جمعه ضمن اعتراض به استخدام افراد غیربومی در شرکت‌های نفت استان خوزستان این عمل را غیرقابل‌قبول دانست و اظهار کرد: خشک‌کردن آب تالاب هورالعظیم فاجعه‌ای است که به لحاظ زیست‌محیطی گریبان مردم خوزستان را گرفته است.
وی افزود: هورالعظیم منبع ارتزاق بسیاری از مردم منطقه بود که به شکل غیر کارشناسی خشک شد و به چاه‌های استخراج نفت تبدیل شد.
امام‌جمعه شوش با اشاره به حفاری چاه‌ها توسط پیمانکاران غیربومی، بیان کرد: پیمانکاران غیربومی برای استخدام 2500نیروی موردنیاز در شرکت‌های نفت مناطق خوزستان قوانینی طراحی کردند که از  نیروی‌های کار غیربومی استفاده کنند. این اقدام شرکت نفت برای مردم خوزستان نگران‌کننده و غیرقابل‌قبول است.
وی نسبت به تکرار استخدام در 7شرکت نیشکر در جنوب خوزستان هشدار داد و گفت: همان‌طور که در 7شرکت نیشکر جنوب خوزستان زمین‌های مردم را گرفته و وعده استخدام فرزندانشان را دادند که این وعده محقق نشد.

بی توجهی به خوزستانی‌ها در آزمون جدید استخدام در وزارت نفت
حجت‌الاسلام سید کمال موسوی امام جمعه ایذه
نبود اولویت استخدام در وزارت نفت برای خوزستانی‌ها
امام جمعه ایذه با اشاره به آزمون استخدامی وزارت نفت گفت: در این آزمون هیچ توجهی به استان خوزستان به عنوان منطقه‌ای که بخش عظیمی از نفت، گاز و انرژی را در خود دارد نشده است و این استان هیچ اولویتی در این آزمون ندارد.
موسوی با بیان اینکه یک ظلم آشکار است که دانشجویان خوزستانی در اولویت جذب در استخدامی وزارت نفت جایی نداشته باشند ولی برخی از دانشگاه‌های مرکزی کشور جز اولویت این‌کار باشند، بیان کرد: این‌گونه اقدامات از سوی وزارت نفت انصاف نیست که حق خوزستانی‌ها در این آزمون دیده نشود و این استان با داشتن منابع عظیم نفتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان آن همچنان از شغل در این زمینه بی‌بهره باشند.
اگر امروز فریاد خوزستان بلند نشود، فردا کسانی که پنبه در گوش خود گذاشته‌اند، همه حق استان خوزستان را می‌برند.
حجت‌الاسلام‌ سید نبی موسوی امام جمعه خرمشهر:
حجت‌الاسلام‌ موسوی بیان کرد: در دیگر استان‌ها نیروهای غیربومی استخدام نمی‌کنند، اما زمانی که نوبت به استان خوزستان می‌رسد نیروهای بومی را به بهانه نداشتن تخصص کنار می‌گذارند و از افراد غیربومی استفاده می‌کنند، درحالی‌که نخبه‌های کشور خوزستانی هستند.
موسوی در رابطه با تصمیم وزارت نفت مبنی بر به‌کارگیری ۲۵۰۰ نفر از جوانان جنوب استان خوزستان، عنوان کرد: در این تصمیم آمده که باید جوانان استان معدل ۱۸ داشته باشند اما برای دانشجویان شهرهای کلان کشور معدل ۱۵ را در نظر گرفتند درواقع فضا به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که در این اشتغال یک نفر خوزستانی هم به کار گرفته نشود.
امام‌جمعه خرمشهر گفت: تا چه وقت باید نفت و گاز ما را ببرند اما عمران ما نباید مانند تهران باشد، ما با عمران و آبادی تهران مشکلی نداریم و باید بیشتر شود، اما باید به خوزستان هم نگاه شود، مسؤولان هر سه قوه باید برای اصلاح و رفع امور فکر کنند.
وی افزود: ما باید تا چه وقت در مقابل پرخاشگری جوانان خود ایستادگی کنیم، گرچه مصلحت این است که جوانان ما در اثر نبود کار و مشکلات تظاهرات و راهپیمایی نکنند، همچنین مصلحت این است که منابعی را که از استان خوزستان به سمت کل کشور می‌برند، در ابتدا از آن منابع به صاحب‌خانه هم بدهند.
موسوی اظهار کرد: اگر امروز فریاد خوزستان بلند نشود، فردا کسانی که پنبه در گوش خود گذاشته‌اند، همه حق استان خوزستان را می‌برند.
امام‌جمعه خرمشهر گفت: تا زمانی که در شهر مطالبه گری نباشد و مردم مطالبه گری نکنند، مشکلات حل نمی‌شود، مشکل شهر در بی‌تفاوتی بسیاری از ما است و من به همین دلیل خون‌دل می‌خورم.



کانال تلگرام عصر جهان


آگاه
|
Iran
|
1396/09/11 00:13
  +0

  -0
پاسخ
شرکت ملی نفت برای نیرو های پیمانکاری شرط گذاشت که باید 4 سال از زمان فارغ التحصیلی آنان گذشته باشد تا بتوانند در آزمون شرکت کنند
سئوال دارم
این شرط مطابق کدام قانون است؟ آیا با عقل سیلم مطابقت دارد؟
اما دلیلش را من می گویم
پرونده کارکنان پیمانکاری نفت که در اختیارشان بود دید قشر کارگران پیمانکاری تماما بومی مناطق نفتخیز هستند اگر چنین شرطی نباشد بخش اعظم قبول شدگان خوزستانی هستند لذا در بعضی چهر های خاکستری در وزارت نفت این شرط را گذاشتند تا بومی های مناطق نفتخیز نتوانند استخدام شوند

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*