اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180976
تاریخ انتشار: 1396/09/11 23:01
رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب ونک- سولگان در مرحله بازنگری قرار دارد گفت: در تلاش هستیم تا با قول همکاری وزارت نیرو از اجرای این پروژه جلوگیری کنیم

عصر جهان-عباس پاپی زاده شنبه در جمع خبرنگاران در اهواز درخصوص پروژه انتقال آب از سرشاخه های کارون با هدف تامین آب مورد نیاز باغات پسته رفسنجان افزود: حدود 50 نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص پروژه انتقال آب ونک- سولگان به وزیر نیرو تذکر داده اند.

وی درخصوص تبعات عملیاتی شدن این طرح گفت: ایجاد کانون های ریزگرد در سال های گذشته سبب تاثرات منفی بر پوشش گیاهی و کشاورزی منطقه داشته است که یکی از عوامل مهم ایجاد این کانون ها طرح های انتقال آب بوده است.

پاپی زاده با اشاره به اینکه مطالعات این طرح در دهه پیش صورت گرفته خاطر نشان کرد: در بحث تامین آب مساله ای به نام آستانه اقتصادی مطرح است که باوجود هزینه های گزاف انتقال آب دیگر ادامه کشاورزی ممکن نیست و توجیه اقتصادی آن از بین می رود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به فاز دوم طرح احیای اراضی 550هزارهکتاری اشاره و اظهار کرد: استان خوزستان می تواند با کمترین هزینه، تولیدکننده محصولات کشاورزی باشد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: فاز دوم طرح 550هزار هکتاری برای تامین آب با مشکلاتی مواجه شده است که با رایزنی های صورت گرفته با وزارت نیرو قرار بر این شد تا برای 229هزار هکتار از اراضی باقی مانده تخصیص آب صورت گیرد.

طرح مطالعاتی پروژه ونک-سولگان با هدف تأمین آب باغات پسته رفسنجان در مرحله بازنگری قرار دارد. در این پروژه آب سرشاخه‌های کارون از استان چهار‌محال‌و‌ بختیاری به دشت رفسنجان واقع در کرمان منتقل خواهد شد



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*