اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180978
تاریخ انتشار: 1396/09/11 23:53
جمعی از کارکنان نیروگاه برق‌ آبی سی‌سخت در واحدهای پل‌کلو1، پل‌کلو2، پل‌کلو4، کریک 2 و کریک 3 در اعتراض به عقب‌ماندگی مطالبات خود در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

عصر جهان-جمعی از کارکنان نیروگاه برق‌آبی سی‌سخت در واحدهای پل‌کلو1، پل‌کلو2، پل‌کلو4، کریک 2 و کریک 3 در اعتراض به عقب‌ماندگی مطالبات خود در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند این پرسنل که به خاطر ترس از اخراج از محل کار اجازه گرفتن عکس و به کار بردن نام خود در اخبار را ندادند صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کردند.

مدت 10 سال است که در این نیروگاه‌ها مشغول به کار هستیم و در این مدت هر 6 یا 7 ماهی یکبار حقوق دریافت می‌کنیم و باید برای دریافت همین مبلغ، اعتراض و اعتصاب کنیم تا آن را پرداخت کنند.

یکی دیگر از این پرسنل با بیان اینکه افراد مشغول به کار در این نیروگاه‌ها 30 نفر هستند، افزود: به آب منطقه‌ای مراجعه کردیم و مسؤولان این شرکت در پاسخ به ما گفتند نیروگاه‌ها فقط ضرر هستند، سوالی که داریم این است که اگر نیروگاه‌ها ضرر هستند چرا آنها را نگه داشته‌اند؟ نیروگاه‌ها برای شرکت آب منطقه‌ای منفعت دارند چرا که درآمد تولید دو ماه نیروگاه 645 میلیون تومان و درآمد یکسال به حدود 3.5 میلیارد تومان می‌رسد.

پرسنل نیروگاه برق‌ آبی سی‌سخت با بیان اینکه حقوق آنها در ماه یک میلیون تومان است در حالی که اکثر پرسنل مهندس، تحصیلکرده و تکنسین هستند و این مقدار حقوق جوابگوی وضعیت معیشتی آنها نیست، گفتند، آب منطقه‌ای این نیروگاه‌ها را به پیمانکار واگذار کرده و از طرفی به پیمانکاران پولی پرداخت نکرده که حقوق ما را پرداخت کنند.

یکی از این پرسنل ادامه داد: نیروگاه‌ها اکثر در مناطق صعب‌العبور و سختی واقع شدند و همین امر بر سختی کار ما افزوده است، ضمن اینکه سازمان مربوطه هیچ‌گونه نظارتی بر ما ندارد و تنها به تولید توجه دارد و به وضعیت نیروها و پرسنل بی‌توجه است.

یکی دیگر از پرسنل سال اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال مقام معظم رهبری را یادآوری می‌کند و می‌گوید: مسؤولان در حال حاضر که همه کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تعطیل شدند اجازه تعطیلی به واحدهای نیروگاهی برق‌ آبی را ندهند و همین اکنون که ما در برابر استانداری برای دریافت مطالبمان اعتراض کردیم برخی دیگر از همکارانم در نیروگاه با دل و جان کار می‌کنند.

این پرسنل نیروگاه برق‌ آبی ادامه داد: مسؤولان این همه دغدغه اشتغال دارند، این نیروگاه‌ها اشتغال هستند و باید از کارکنان این واحدها حمایت کنند اما تاکنون چنین حمایتی صورت نگرفته و ما به نان شب هم محتاجیم.

دیگر پرسنل واحد نیروگاه برق‌ آبی گفت: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سرسری از کنار ما می‌گذرد و می‌گویند یک نفر از شما بماند اگر وقت داشتیم به موضوع شما رسیدگی می‌کنیم.سال‌های گذشته نامه نوشتیم و قول دادند مطالباتمان پرداخت شود اما کاری خاصی صورت نگرفت و حرف‌ها و قول‌ها در حد حرف باقی ماند.

وی ادامه داد: بعد از چند ماه که حقوق ما پرداخت می‌شود، حقوق‌های بعدی می‌رود برای چند ماه آینده و باز روز از نو و روزی از نو. همان مقداری حقوقی که بعد از چند ماه به ما می‌دهند صرف قسط و اجاره خانه و بدهکاری‌ها می‌شود.

یکی دیگر از این پرسنل گفت: از مسؤولان استان تقاضا داریم بیایند و وضعیت بچه‌های ما را در این فصل سرد ببینند، هیچ پولی نداریم که برای آنها لباس زمستانی بخریم و اگر بتوانیم نان خوردنشان را از دیگران قرض کنیم از تامین پوشاک و لباس آنها با این وضعیت عاجزیم.

وی ادامه داد: مولدان تولید برق سی‌سخت دچار مرگ تدریجی شده‌اند و با بی‌توجهی مسؤولان و ناچیز بودن حقوق و عدم پرداخت همین حقوق ناچیز زندگی را به سختی می‌گذرانند.

این کارگر نیروگاه برق‌آبی با بیان اینکه آب منطقه‌ای هر ماه هزینه تولید برق را از شرکت برق دریافت می‌کند افزود: خوراک و هزینه ایاب و ذهاب با خودمان است اما آب منطقه‌ای حقوق پرسنل را پرداخت نمی‌کند و حالا مانده‌ایم که دردمان را به چه کسی بگویم/فارس



کانال تلگرام عصر جهان


کرامت انسانی را پاس بداریم
|
Iran
|
1396/09/13 21:54
  +1

  -0
پاسخ
بخدا ظلم بزرگی در حق این بیچاره گان شده،وقتی نیروگاه برق که یک مکان تولیدی هست اینجوری حق خوری میشه،وای به احوال شرکتهای خدماتی!!!
جناب احمدی استاندار هم فقط حرف تند میزنه،اگر دو تا مدیر را استاندار احضار کنه و علت رو جویا بشه چطور اینطور افرادی مثل این بیچاره ها به این فلاکت و شرمندگی در مقابل زن و بچه و خانواده هایشان میفتند؟

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*