اخبار عمومی
اعلام وصول 2
180991
تاریخ انتشار: 1396/09/13 22:10
عبدالملک بدرالدین گفت: مرگ علی عبدالله صالح به معنای مرگ جمهوریت یمن نیست و شرایط آینده بهتر از گذشته خواهد بود. نظام جمهوری در یمن باقی خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد

عصر جهان-دبیرکل انصارالله یمن گفت: امروز یک روز استثنایی و بزرگ و روز ناکامی توطئه است، ملت ما از این توطئه بزرگ عبور کرد، هدف از این توطئه ضربه زدن به پایداری ملت یمن در برابر متجازوان بود.

عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: امروز یک روز استثنایی و بزرگ و روز ناکامی توطئه است و امروز را به ملت یمن تبریک می گوییم. 

بدرالدین افزود: ملت ما از این توطئه بزرگ عبور کرد. هدف از این توطئه ضربه زدن به پایداری ملت یمن در برابر متجازوان بود.

 

عبدالملک بدرالدین گفت: به سازمان های امنیتی و نهادهای دولتی که تلاش گسترده ای برای مقابله با توطئه شبه نظامیان خائن صورت دادند، درود می فرستم. از قبایل یمن هم که با این توطئه خطرناک مقابله کردند، قدردانی می کنیم. از موضع مسئولانه و هوشیارانه آزادمردان در حزب کنگره یمن در برابر این توطئه هم تشکر می کنیم. آنها به توطئه این شبه نظامیان مجرم و مزدور پیروی نکردند و ثابت کردند ملت یمن با درایت است.

 

دبیرکل جنبش انصارالله یمن افزود: امروز از این سختی عبور کردیم و توطئه ای را که تهدید جدی برای کشور، امنیت و ثبات آن بود، ناکام گذاشتیم. این توطئه بسیاری از یمنی ها را غافلگیر کرد. مردم یمن این سئوال را مطرح می کنند که چگونه ممکن است موضع عده ای از مقابله با متجاوزان به همدستی با توطئه آنها تغییر کند؟

 

از توطئه پیش از وقوع آن آگاهی داشتیم

عبدالملک بدرالدین گفت: دعوت به فتنه، شرارت، درگیری و برهم زدن امنیت و ثبات برای بسیاری از یمنی ها غیرمنتظره بود. پیش از وقوع این توطئه از آن آگاهی داشتیم و تلاش کردیم این توطئه را پیش از گسترش آن به شیوه برادرانه کنترل کنیم، اما طرف مقابل همواره از توافق فرار می کرد.

 

دبیرکل جنبش انصارالله یمن افزود: از هماهنگی گسترده با متجاوزان و آمادگی گسترده نظامی پیش از این آغاز این توطئه آگاهی داشتیم. این توطئه با اعلام صریح حمایت از موضع کشورهای متجاوز و اعلام آمادگی برای تعامل با آنها، کامل شد. زمانی که از صفحه جدیدی در روابط خود با متجاوزان سخن گفتند، تلاش کردیم آنها را به بازنگری در موضع شان راضی کنیم. متاسفانه این دعوت ها با موضع منفی و اصرار بر حرکت در مسیر نادرست روبرو شد.

 

توطئه عبدالله صالح هماهنگ با کشورهای متجاوز بود

 

دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: عده ای دعوت های ما برای همکاری را اشتباه فهمیدند و تصور کردند نتیجه ضعف است و به همین علت موضع بسیار منفی در برابر آن اتخاذ کردند. گام های علی عبدالله صالح و باند او، هماهنگ با کشورهای متجاوز بود. این شبه نظامیان و کشورهای متجاوز ادبیات رسانه ای یکسانی را در پیش گرفته بودند که این مسئله اعضای شرافتمند حزب کنگره را غافلگیر کرد. کشورهای متجاوز، پوشش هوایی تحرکات شبه نظامیان مجرم را در صنعا در پیش گرفته بودند و به سقوط این شهر امیدوار بودند.

 

ایمان ملت یمن، عامل اصلی ناکامی این توطئه بود

عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: کشورهای متجاوز امیدوار بودند سرگرم بودن ما در جبهه های نبرد با متجاوزان، تاثیر منفی بر توانایی ما برای مقابله با این توطئه و فتنه داشته باشد.

 

متجاوزان می خواستند این فتنه را به سراسر یمن بکشانند. این توطئه در کمتر از سه روز به طور کامل ناکام گذاشته شد.

 

بدرالدین افزود: اصلی ترین عامل ناکامی این توطئه ایمان ملت یمن بود. کسانی که تجاوز خود را در سالروز میلاد رسول الله (ص) آغاز کردند، خداوند موفقیت را از آنها گرفت. این توطئه همزمان با جشن ملت یمن برای میلاد پیامبر اسلام (ص) ناکام ماند.

 

این توطئه از حمایت سیاسی، رسانه‌ای و نظامی متجاوزان برخوردار بود

دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: ملت یمن با ایمان خود با این توطئه مقابله کرد. ملت یمن توطئه ای را ناکام گذاشت که همه طاغوت های جهان از آن حمایت کردند. این توطئه از حمایت سیاسی، رسانه ای و نظامی کشورهای متجاوز برخوردار بود.

 

بدرالدین افزود: بیش از هزار روز است که در برابر متجاوزان ایستادگی کرده ایم. ملتی که این توطئه جهانی را در مدت سه روز ناکام گذاشت می تواند در برابر متجاوزان و توطئه هایشان تا ابد پایداری کند.

 

شکست تاریخی برای عربستان، امارات، آمریکا وانگلیس

دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت: عربستان، امارات، آمریکا و انگلیس متحمل شکست تاریخی شدند. متجاوزان از ناکامی این توطئه به شدت خشمگین هستند و به عربستان، آمریکا و دیگر کشورهای متجاوز می گوییم از خشم خود بمیرید. پس از ناکامی این توطئه، همه ما باید برای حفظ امنیت و ثبات تلاش کنیم.

 

بدرالدین افزود: نبرد شبه نظامیان علی عبدالله صالح در صنعا، نبرد سعودی-اماراتی بود. عربستان و امارات با سران قبایل تماس گرفته بودند و از آنها می خواستند در این فتنه مشارکت کنند.

 

نظام جمهوری در یمن باقی خواهد ماند

عبدالملک بدرالدین گفت: مرگ علی عبدالله صالح به معنای مرگ جمهوریت یمن نیست و شرایط آینده بهتر از گذشته خواهد بود. نظام جمهوری در یمن باقی خواهد ماند و تغییری نخواهد کرد.

 

بدرالدین افزود: در این لحظه تاریخی تاکید می کنیم نبرد ما با شبه نظامیان مشخص و سرکرده آنها بود که به نمایندگی از دشمنان یمن عمل می کردند. مشکلی با حزب کنگره یمن نداریم و بیشتر اعضای این حزب به ناکامی این توطئه کمک کردند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*