اخبار عمومی
اعلام وصول 2
181021
تاریخ انتشار: 1396/09/18 02:20
اساس تشکیل شهر بندرعباس نیز برپایه ی مبارزه با اشغالگران پرتغالی بود، بر پایه ی مبارزه با استعمار بود این شهر نماد مبارزه و ضد استعمار است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، حمزه دستیار دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان در نماز جمعه این هفته به سخنرانی پرداخت. مشروح سخنرانی دبی انمن اسلامی هرمزگان به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی
نماز گزاران عزیز و مردم شریف بندرعباس سلام علیکم
ضمن تشکر از همه سرورانی که شرایط حضور بنده را در این تریبون و در این زمان فراهم کردند ، اینجانب حمزه دستیار دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان هستم که پیرو بیانات مقام معظم رهبری حول محور تبین شاخص های انقلابی گری و اینکه باید بستر سازی برای سخنرانی دانشجویان پیش از خطبه های نماز جمعه ایجاد شود، خدمتتان شرفیاب شده و در این راستا چند دقیقه ای درخدمتتان هستیم.
همین ابتدا در جواب گستاخی آمریکا و صهیونیست ها عرض کنم اولا شما که 25 سال آینده رو نمی بینید در ثانی ما دولت که هیچ ،قریه که هیچ ،مزرعه که هیچ حتی طویله ای به اسم اسرائیل را به رسمیت نمیشناسیم ، حال پایتختتان را عوض کنید یا نه !!!

همانطور که استحضار دارید ١٦ آذر به واسطه شهادت دانشجویان استکبار ستیز سال ١٣٣٢روز دانشجو نام گذاری شده است.
به نظرشما چرادانشجویان در آذر١٣٣٢ چنین اعتراض کردند و حکومت آنچنان دست دست به کشتارشان زد؟
دانشجوها دیدند قدرتهای غربی ومزدوران حکومتی آنها در داخل کشور، دولت مردمی مصدق راسرکوب کرده اند، کودتا می کنند، علیه خواست مردم حرکت می کنند، استقلال کشور را زیر سوال میبرند و زحمتها و خونهای ملت را پایمال میکنند.
البته ما دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان نقدهای زیادی به تفکرات مصدق داریم. مصدق یک لیبرال میهن دوست بود. اما به هر حال به دنبال سربلندی کشور بود و آن روز دانشجویان از استقلال کشور واز دولتی حمایت کردند که باملی کردن صنعت نفت خواهان استقلال کشور و اتکای به خویش بود. اما متٵسفانه دولت یازدهم و دوازدهم که خود را از پیروان و دوستداران مصدق می دانند ، با تکیه بر نقطه ضعف او به آمریکا اعتماد می کنند ودر عوض، نقطه قوت وی که خودباوری وملی سازی  ودرونی سازی اقتصاد است را فراموش کرده اند.
اساس تشکیل شهر بندرعباس نیز برپایه ی مبارزه با اشغالگران پرتغالی بود، بر پایه ی مبارزه با استعمار بود این شهر نماد مبارزه و ضد استعمار است. حال عده ای از روشنفکرنمایان فتنه گر و حامی استعمار را به این شهر تبعید می کنند تا فکر بیمار و خائنانه شان را به دانشگاه ها و مراکز علمی این استان آزادانه تزریق کنند. آیا این انصاف است؟؟ آیا این حق است؟؟
مگر رهبری نسبت به آینده ی دانشگاه هشدار ندادند که عناصر نامطمئن نباید حضور داشته باشند ولی امروز در دانشگاه ما اثرات و نتایج این تفکر مریض را مشاهده میکنیم. بعضی فکرهای مریض در مراکز دانشگاهی ما رخنه کرده اند، همین مسئله داعش، مردم شما چقدر از داعش متنفرید؟ این داعش مگر از کجا آمده است؟
مگر آمریکایی ها خودشان اقرار نکرده اند که عامل ایجاد داعشی های وحشی حیوان صفت بودند...
حال در دانشگاه های ما بعضی از اساتید میگویند چرا مرگ بر داعش میگویند؟چرا مرگ بر آمریکا می گویند؟ مگر بد است بگوییم مرگ بر آدمکش؟ آری مردم درون دانشگاه های ما جنگ است جنگی تمام عیار بین دانشجویان و اساتید انقلابی با دانشجویان و اساتید غرب زده!!
البته ما از اقدام دکتر ولایتی در اخراج استاد هتاک سپاسگزاریم، منتها باید بیشتر از این حواسمان باشد، مبادا سنگر دانشگاه دست خودفروخته ها بیفتد.
مردم عزیز خداوند کمک کرده با این همه دشمن قسم خورده ما مثل کوه پایدار و استوار ایستاده ایم قطعا آینده از آن ماست ولی زحمت دارد باید تلاش کرد تا خودمان نخواهیم تا همدل وهمگام کارنکنیم محقق نخواهد شد.حاکمیت جمهوری اسلامی امروز فراتر از جغرافیای خاکی بر جغرافیای قلب های آزادگان جهان خاری در چشم ابرقدرتهای شرقی و غربیست، ما ساختار قدرت جهانی را از بلوک شرق و غرب تغییر داده و خواهیم داد.
خیلی از شماها بخاطر می آورید ما زمانی حداقل امکانات بهداشتی را نداشتیم،از فیلیپین وهند دکتر برای معالجه ماها می آوردند.
انگلیسی ها پلیس جنوب را تشکیل می دادند و دلاوران مارا می کشتند.
ولی امروز ما بهترین پزشکان دنیا را داریم واستقلال واقتدارمان را دشمن حتی اقرار میکند.
حرف بنده این است چطور ما میتوانیم جلوی داعش تا دندان مسلح با حمایت ۸۴ کشور جهان بایستیم ، ولی کانتینر کانتینر قاچاق وارد کشور میشود ،و اقتصاد ما فلج میشود ؟
چون در روبروی داعش تفکر سلیمانی ها قرارگرفته!تفکری پایبند،انقلابی ومقتدر منتها در اقتصاد تفکرغربی،لیبرالی و وابسته !!! این مهم حکم میکند ابتدا به ساکن وزرای میلیاردی، غرب زده، ترسو و ولایت گریز نداشته باشیم.
ما هر جا یک مدیریت انقلابی فعال و پرتحرک داشتیم، کار پیش رفته است و  هرجا مدیریت های ضعیف، بی حال، ناامید، غیرانقلابی و بی تحرک داشتیم کارها متوقف مانده یا به انحراف رفته است.باید امثال سلیمانی ها دراقتصاد پرورش بدیم واقتصاد را از شرداعش صفتان فاسد درونی پاک کنیم، که این مهم پیچیده وسخت وزمان بر است.
مثال ملموس و مشخص  این مسئله که ما در اقتصاد احتیاج به نیروها و تفکرات انقلابی، پرتلاش و آزاده داریم، همین  پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که از 12 سال پیش در بندرعباس در حال ساخت است. ساخت این پالایشگاه قبل از آنکه همت و زحمت زیادی بخواهد، اراده مسئولین را می خواهد. همان مسئولینی که خود یا اطرافیانشان در کار واردات ینزین هستند و از قبل واردات بنزین سود می برند.
با افتتاح این پالایشگاه که بزرگترین پالایشگاه موجود در کشور است، 3000 هزار اشتغال مستقیم و پایدار ایجاد خواهد شد. چرا جوانان تحصیل کرده ی هرمزگانی باید بیکار باشند؟ به دلیل اینکه وزیر مادام العمر صنعت نفت اعتقادی به اقتصاد مقاومتی وتولید ملی ندارد. آیا می دانید که  9 پالایشگاه نفت موجود در کشور است که مربوط به دوران قبل از آقای زنگنه است! از سال 76 که ایشان بر مسند وزارت نفت تکیه زده است فقط یک پالایشگاه در کشور ساخته شده است، آن هم همین پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که 12 سال طول کشیده و هنوز تا افتتاح کامل 3 یا 4 سال دیگر زمان احتیاج دارد.
متٵسفانه نماینده های استان نیز در پیگیری مسائل مربوط به این پالایشگاه و مهمتر از آن مسائل مربوط به اشتغال جوانان این استان عزمی ندارند.
وضعیت اقتصادی ومعیشتی مردم دچار مشکلات فراوان است ودولت راه حلی ندارد. به جای رسیدگی به اعتراض کارگران آلومینیوم سازی المهدی هرمزگان آنها را تهدید به اخراج میکنند. و این تنها بندرعباس نیست، در اراک نیز به جای التیام زخم های ملت به صورت کارگران کارخانه هپکو شلاق می زنند. و آن هم که وضعیت مطالبات کارگران معدن آزادشهر گلستان است! بله، ضعف‌هایی وجود دارد که این مربوط به مدیریتهای ماست، نه حرکت عمومی نظام اسلامی!
جریان وجنبش دانشجویی مترادف است با آرمان خواهی مترادف است باعدالتخواهی استقلال طلبی پیشرفت وتوسعه، این آرمانها به ماحکم میکنند به برخی آقایان هشدار دهیم قدرت موشکی و دفاعی کشور خط قرمز نظام و ناموس ملت است و خواهان توبه حضرات در عدم رعایت خطوط قرمز نظام در مذاکرات سابق هستیم،این آرمانها به ماحکم میکنند که امروز فریاد بزنیم ملت ایران!  بعد از آن همه اعتراض و واکنش های متفاوت مردمی هنوز حقوق های نجومی پرداخت می شوند و هنوز همان آش و همان کاسه است ، این مجلس،مجلس بی مدرس است، به جای اقتدا  و جسارت درحال مماشات و لاپوشانی مسائل است .
مسئولین استانی با دانشجو و دانشگاه غریبه اند، آقایان بگویند چقدر وقت گذاشته اند برای شنیدن صدای دانشجویانی که بدون بدون حب وبغض مسائل مختلف راتحلیل می کنند و راه کار ارائه می کنند؟؟
مسئولین منصوب دولت از ترس نقدومطالبه حتی وارد دانشگاه نمی شوند، نماینده های مجلس حتی جواب تماس های ما را نمی دهند! صدالبته عدم حضور رئیس جمهور در مرکز کشور در روز دانشجو و فرصت ندادن به جوانان و دانشجویان انقلابب و مطالبه گر نه زیبنده بود و نه قابل توجیه! دیدار مردمی یعنی دیدار رهبری با مردم کرمانشاه نه سایر دیدارهای آبکی!
به دیدار های نمایشی مسئولین دلخوش نباشید، لازم است جنبش های مطالبه گرمردمی راه اندازی شود وهرمزگان بااین همه پتانسیل وظرفیت را از محرومیت خارج کرد. اکثر رسانه ها یا وابسته به احزاب اند یا متملق و صدای ما را و حرف ما را بازتاب نمی دهند!
مردم بندرعباس مامیراث دار همان دانشجویان ١٣٣٢ هستیم ومیراث دارهمان تفکر هستیم.
ضعف دولتها و مراکز مختلف دولتی هزینه ای میشود بر گرده ی نظام واین ظلم است به نظام وشهدا و هم کسانی که دراین راه گام بر میدارند.
سرمایه های مردم در مؤسسات وبانکها دچار مشکل میشوند و کسی پاسخگو نیست.
مردم و نمایندگان از دولت بخواهند درمورد طرح تحول سلامت گزارش بدهند، با همان شدتی که در روزهای ابتدایی تبلیغش می کردند امروز از قطع شدن و نیمه کاره ماندن این طرح به مردم جواب پس بدهند.
عزیزان و سروران نباید بگذاریم با توجه به این همه  نعمت و این همه ظرفیت هرمزگان مظلوم و محروم باشد، مسئولین استانی چطور خوابشان می برد وقتی نام پایتخت اقتصادی کشور را بر شهر میگذارند و خیابان های مرکز شهر پر است از کودکان کار و جوانان بی سرپناه!
نامه ای به دستمان رسیده مبنی بر سازماندهی زنان معتاد خیابانی و کارتن خواب که مسلما این خبر تن هر انسان شریفی را به لرزه در می آورد. بجای کاخ ساختن برای استانداری، بجای بالاشهر و پایین شهر نامیدن مناطق، بجای همایش های بدون نتیجه، در رفع تبعیض قدم بردارید چه معنا دارد عده ای در بندرعباس پورشه سوار شوند و عده ای معتاد و کارتن خواب آن هم زن کارتن خواب ؟؟ البته در جامعه ژن محور که ژن خوب میشود فلان جوان لمپن بی خاصیت باید هم زن ها کارتن خواب شوند.
و اما درآخر
ملت شریف بندرعباس وعده خدا صادق است.ان تنصروالله ینصرکم،مامظلومین جهان را در هرنقطه ی این کره خاکی حمایت می کنیم  ،دیگر آمریکا جرأت ندارد هرغلطی دلش خواست بکند.ما در پاسداشت ارزشهایمان ازکربلا  حراست می کنیم و لب مرز شیطان رزمایش قدرت و حماسه ی اقتدار برگزار می کنیم  که اینها همه ناشی از اطاعت و حمایت همه جانبه از مرجعیت شیعی و انقلابیست و ان شاءالله روز به روز پیشرفت وتعالی را بهمراه خواهیم داشت تا رسیدن وتحویل علم اسلام ناب به دست صاحب اصلی اش صاحب عصروالزمان(عج)
«والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته»



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*