اخبار عمومی
اعلام وصول 2
181046
تاریخ انتشار: 1396/09/19 22:50
صدور 7 حکم محکومیت قصور پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد/ درخشش تیم بسکتبال نفت و گاز گچساران در لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور/ ترکیدن خط لوله اصلی انتقال آب از چرام به دهدشت، علت قطعی آب در دهدشت/ وجود 150حلقه چاه غیر مجاز در دشت امامزاده جعفر گچساران

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری کهگیلویه و بویراحمد در سایر رسانه ها
تجمع اهالی دولت‌آباد یاسوج در اعتراض به نامگذاری بیمارستان شهید جلیل
عصر امروز جمعی از اهالی دولت‌آباد یاسوج در اعتراض به نامگذاری بیمارستان شهید جلیل این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.
معترضین نسبت به نامگذاری بیمارستان شهید جلیل یاسوج با تاکید بر اینکه مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با نامگذاری این بیمارستان نادرست بوده است، اظهار داشتند: مالکان اراضی بیمارستان بطور رایگان هشت هکتار زمین در اختیار تامین اجتماعی قرارداده اند.


یکی از معترضین گفت: ما معتقدیم این بیمارستان بایستی به نام شهدای دولت آباد یاسوج باشد به این دلیل که در روز واگذاری زمین‌های مان در بند ششم قرارداد تصریح کردیم این زمین بصورت نیم بها و رایگان برای احداث بیمارستان و محرومیت زدایی منطقه واگذار شده است.
معترض دیگری نیز با بیان اینکه در زمان کلنگ زنی بیمارستان تقاضای خود را برای نامگذاری به نام شهدای دولت آباد یاسوج اعلام داشته ایم، خاطرنشان کرد: از شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهیم به خواسته معترضین اهمیت دهد/ایلنا
واکنش عضو مجلس خبرگان نسبت به نامگذاری بیمارستان یاسوج
به گزارش ایلنا از یاسوج، آیت‌الله سیدشرف الدین ملک حسینی نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری  در جمع برخی از مردم شهر یاسوج گفت: قانون‌مداران، قانون‌گذاران، قانون‌نویسان و مجریان‌نشسته‌اند و برنامه‌ریزی راجع‌ به نام نهادن و نامگذاری‌ها یک مجموعه درمانی انجام داده اند.
وی گفت: این برنامه‌ریزی‌ها و نام‌گذاشتن‌ها ذیل شورای فرهنگ عمومی بوده و این شورای فرهنگی عمومی است که گفته این نام گذاشته شود.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کار اکنون تمام شده و باید آنچه که قانون گفته از آن تبعیت کرد/ایلنا
زمان تودیع و معارفه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
مراسم تودیع و معارفه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد سه شنبه هفته جاری 21 آذر ماه  در یاسوج برگزار خواهد شد .
در این مراسم "عزیز فیلی" بعنوان معاونت جدید عمرانی استاندار جایگزین "پژمان نیک اقبالی" معاونت فعلی خواهد شد .
اعتراض کشاورزان بخش مارگون به احداث "پتروشیمی سقاوه"
نیمه دوم سال 95 با وجود نگرانی‌های مردم بابت اراضی واگذار شده به پتروشمی سقاوه اما مسئولان و متولیان امر بی اعتا به خواسته مردم نسبت به صدور جواز تاسیس این واحد صنعتی بزرگ اقدام کردند.
مردم روستای بی‌بی‌خاتونین(س) معتقدند اراضی پیش بینی شده برای محل احداث پتروشمی سقاوه سال‌ها توسط پدرانشان کشت شده و در این زمین‌ها همه ساله جو و گندم کشت و برداشت می‌کردند.
دو روز پیش نماینده بویراحمد و دنا در گفت‌وگویی با خبرنگاران از آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی بویراحمد خبر می‌دهد و می‌گوید: هر کس بخواهد سنگ اندازی کند قاطعانه برخورد می‌‌کنم.


در این گفت‌وگو نماینده مردم در مجلس نگفته بود که با کدام اهرم قانونی می‌خواهد برخورد کند و در مجموع منظورش از کسانی که سنگ اندازی می‌کنند، چه کسانی است.البته جناب نماینده باید شفاف سازی کند که یک نماینده مجلس آیا وظیفه‌ای جز قانونگذاری و نظارن بر حسن اجرای قانون دارد؟
امروز بعد از تجمع کشاورزان روستای  بی‌بی‌خاتونین(س) در محل پیشنهادی احداث پتروشمیی سقاوه این موضوع در ذهن متبادر می‌شود که نکند منظور نماینده از برخورد قاطع با سنگ اندازن مردم زجر کشیده و محروم این منطقه باشند که باید مطالبه حق شان را داشته باشند.
البته این جای سوال دارد که چگونه وقتی مردم منطقه‌ای در زمینه واگذاری اراضی برای اجرای یک طرح صنعتی معترض بوده بدون توجه به خواست مردم جواز تاسیس صادر شده و هر روز خبر از آغاز عملیات اجرایی می‌دهند در حالی طبق قانون در صورتی یک فرد در زمینه واگذاری اراضی ملی به اشخاص حقیقی و حقوقی معارض باشد، امکان واگذاری بدون طی مراحل قاونی امکان پذیر نیست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از تجمع کشاورزان مارگونی در محل احداث پتروشیمی سقاوه اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: مجوز پتروشیمی بویراحمد صادر شده و بخشی از فعالیت‌های نرم افزاری انجام شده است.


داریوش دیودیده افزود: در زمینه اراضی محل مناقشه پتروشیمی سقاوه، سازمان جهادکشاورزی و منابع طبیعی باید پاسخگو باشند و این مسئله ربطی به سازمان صنعت و معدن ندارد.
امیدوارم مسئولان کشوری و استانی بویژه نماینده عالی دولت که کمتر از 100 روز از زمان حضورش در استان می‌گذرد و در این مدت با اظهارنظرهای مختلف امید را دل دل مردم محروم و زجر کشیده این دیار زنده کرده است اجازه ندهند حقی از مردم به عنوان ولی نعمتان نظام تضییع شود/تسنیم
صدور 7 حکم محکومیت قصور پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد
کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پرونده های واحد کمیسیون در 8 ماهه امسال کاهش 5 درصدی داشت، افزود: در این مدت تعداد 192 پرونده در واحد کمیسیون اداره کل پزشکی قانونی استان تشکیل شده بود.
وی بیان کرد: این تعداد پرونده نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تعداد پرونده ها 204 پرونده بوده، 5.8 درصد کاهش داشته است .
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از تعداد 192پرونده تشکیل شده در 8 ماهه سالجاریتعداد 28 پرونده با موضوع قصور پزشکی تشکیل شد.
امینی اضافه کرد: از این تعداد 7 پرونده منجر به صدور رأی محکومیت شده و مابقی تبرئه شده اند/ایسنا
وجود 150حلقه چاه غیر مجاز در دشت امامزاده جعفر گچساران
فرماندار شهرستان گچساران گفت: 450 حلقه چاه در دشت امامزاده جعفر وجود دارد که از این تعداد 150 حلقه غیرمجاز است.
عبدالرحیم رحیمی در نشست شورای هماهنگی دشت امامزاده جعفر گچساران افزود: دشت امام زاده جعفر از پتانسیل بسیار خوبی جهت کشت محصولات کشاورزی برخوردار است.
وی بیان کرد: سالانه یک میلیون و 500هزار متر مکعب از منابع آب های زیرزمینی دشت امامزاده جعفردر گچساران به طور اضافی برداشت می شود که باعث فشار اُفت آب در این منطقه شده است./ایسنا
درخشش تیم بسکتبال نفت و گاز گچساران در لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور
ایرج خلیلی سرمربی تیم بسکتبال نفت و گاز گچساران از درخشش تیم بسکتبال نفت و گاز گچساران در لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور خبر داد.
وی گفت: تیم بسکتبال نفت و گاز گچساران به عنوان نماینده استان در لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور حضور دارد.
خلیلی افزود: رقابت‌های لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور با حضور 18 تیم در دو گروه  5و دو گروه 4 تیمی بصورت رفت و برگشت در حال برگزاری است.
سرمربی تیم بسکتبال نفت گچساران ادامه داد: تیم بسکتبال نفت گچساران در گروه سوم این رقابت‌ها با تیم‌های نماینده جهرم، نماینده فسا، شهرداری بندرعباس و طلای سبز رفسنجان هم‌گروه شده است.
خلیلی در خصوص نتایج سه بازی برگزار شده تیم نفت گچساران بیان داشت: در بازی اول در گچساران مقابل تیم فسا با نتیجه 69 بر 66 به پیروزی رسیدیم  ودر بازی دوم مقابل نماینده جهرم با نتیجه 60 بر 52 صاحب برتری شدیم و در بازی سوم که در گچساران برگزار شد توانستیم تیم شهرداری بندرعباس را با نتیجه 67 بر 57 با شکست بدرقه کنیم.
ترکیدن خط لوله اصلی انتقال آب از چرام به دهدشت، علت قطعی آب در دهدشت
داریوش فقهی‌پور رییس آب و فاضلاب شهری کهگیلویه ، با توجه به قطعی آب شهر دهدشت اظهار داشت: نشت آب و شکستن خط لوله انتقال آب از ایستگاه چشمه سیاه چرام به سمت ایستگاه پمپاژ دمدره، باعث قطعی آب در دهدشت شده است.
رییس آبفای شهری کهگیلویه عنوان کرد: به علت اینکه جنس لوله از نوع GRP می باشد تعمیر آن سخت و زمان‌بر است.
وی تصریح کرد: از صبح تا حالا چندین دستگاه با 15 نیروی انسانی مشغول تعمیر این لوله هستند، اما چون لوله در عمق پایین و بستر زمین هم گل می‌باشد کار به کندی پیش می‌رود/فارس


برچسب ها:
بعلاوه خبر ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*