اخبار عمومی
اعلام وصول 2
181064
تاریخ انتشار: 1396/09/20 20:56
کلانتری: خوزستان مشکل آب ندارد-نمایندگان: حیف که میهمانمان هستی/خیال همه را راحت کنم، شریعتی همچنان استاندار خوزستان باقی خواهد ماند.

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری خوزستان در سایر رسانه ها
جهانگیری از ابقای شریعتی بر مسند استانداری خوزستان خبر داد
معاون اول رئیس جمهور امشب دوشنبه 20 آذرماه، از ابقای غلامرضا شریعتی بر مسند استانداری خوزستان خبر داد.
جهانگیری در جلسه ی شورای اداری استان خوزستان، به شایعات اخیر مبنی بر تصمیم دولت در تغییر استاندار خوزستان واکنش نشان داد و گفت: خیال همه را راحت کنم، شریعتی همچنان استاندار خوزستان باقی خواهد ماند.
معاون اول رئیس جمهوری از عملکرد غلامرضا شریعتی در مدت زمان تصدی پست استانداری ابراز رضایت نمود و گفت: بنده گواهی می دهم که عملکرد وی عملکرد خوبی بوده است و دولت هیچ تصمیمی برای تغییر استاندار خوزستان ندارد/ایلنا


چالش آب شورای اداری خوزستان را به حاشیه کشاند/ کلانتری: خوزستان مشکل آب ندارد/ نمایندگان: حیف که میهمانمان هستی
جلسه شورای اداری استان خوزستان که امشب دوشنبه 20 آذرماه با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، صحنه ی درگیری لفظی نمایندگان خوزستان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بود.
در ابتدای این جلسه به محض ورود عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به سالن، تعدادی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به نامه محرمانه وی به معاون اول رئیس جمهوری به او اعتراض کردند.
کلانتری در پاسخ به اعتراض نمایندگان مبنی بر انتقال آب از سرچشمه های کارون، گفت: خوزستان مشکل آب ندارد.
ناصری نماینده شادگان در پاسخ وی گفت: اگر خوزستان مشکل آب ندارد، چرا نخلستان ها و تالاب های ما و زمین های کشاورزی خشک شده اند؟
قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان نیز خطاب به رئیس سازمان محیط زیست گفت: شما با چه رویی در این جلسه حاضر شده ای؟ اگر مهمان خوزستانی ها نبودی با زبان دیگری با شما صحبت می کردیم.
نمایندگان معترض در حالیکه پاسخی از کلانتری در خصوص نامه ی محرمانه اش به جهانگیری دریافت نکردند، جلسه ی شورای اداری استان را ترک کردند/ایلنا


حقوق کارگران شرکت هفت تپه پرداخت خواهد شد
فرماندار شوش از تعیین سیکل پرداخت حقوق و مطالبات معوقه کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خبر داد.
عدنان غزی فرماندار شوش عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اطمینان داشته باشند مطالبات آنان به صورت کامل پیگیری و پرداخت خواهد شد.
وی از تعیین سیکل پرداخت مطالبات کارگران خبر داد و گفت: مدیران شرکت در چند روز آینده و تا پایان دی ماه، در چند مرحله حقوق معوقه کارگران را پرداخت خواهند کرد.
فرماندار شوش با اشاره به آغاز مرحله فروش محصول در این شرکت یاد آور شد: فصل بهره برداری و فروش شکر در این شرکت آغاز شده است و مسئولان شرکت طبق برنامه ریزی اعلام شده مطالبات کارگران را به ایشان پرداخت خواهند کرد.
حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش‌های مختلف این شرکت مشغول به‌کار هستند/فارس


نفت آبادان با سوشا مکانی به توافق رسید
مسوولان نفت آبادان پس از مذاکره با سوشا مکانی، با او برای نیم فصل دوم لیگ برتر کشور به توافق رسیدند.
مکانی امشب با کاروان نفت راهی آبادان می شود تا از فردا در تمرینات این تیم شرکت کند.
احتمالا قرارداد سوشا مکانی فردا (سه شنبه) در محل این باشگاه منعقد می شود.
مکانی سابقه بازی در تیم های فولاد، پرسپولیس، میوندالن و استرومگدس نروژ را هم در کارنامه خود دارد/ایسنا


زنگنه قصد دارد ۵ میلیارد دلار برای توسعه مخازن نفت در خوزستان هزینه کند
غلامرضا شریعتی امروز در جلسه شورای اداری که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت:زنگنه وزیر نفت بنا دارد حدود 5 میلیارد دلار برای توسعه مخازن نفت که عمده آن در خوزستان است هزینه کند که اشتغال زایی خوبی خواهد داشت/تسنیم


عدالت در استخدامی های شرکت های نفتی رعایت شود
آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری شامگاه دوشنبه در شورای اداری خوزستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان محیط زیست و هیئت همراه برگزار شد، اظهار کرد: خدمات بسیار خوبی تا کنون در خوزستان انجام گرفته است اما انتظار ما این است که در مسئله استخدام ها حق و عدالت رعایت شود و حق خوزستانی ها در آزمون استخدام شرکت نفت ضایع نشود.
وی افزود: به طور مثال شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، زمین کشاورزی را از مردم که صاحبان آن هستند گرفته و به آنها وعده استخدام داده، اما بعد از اتمام کارشان همه مسائل از یادشان می رود و استخدام ها را به صورت کشوری اعلام عمومی می کنند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: در نتیجه این فراموشی وعده از سوی شرکت توسعه نیشکر، متأسفانه عده زیادی از  خانواده های خوزستانی روستاها را ترک و به صورت شبه گدا در اطراف شهرهای بزرگ استان حاشیه نشین می شوند.
آیت الله جزایری با اشاره به آمار بالای بیکاری در خوزستان گفت: دو هزار و ۵۰۰ نفر در شرکت نفت استخدام می شوند اما به دلیل اینکه اولویت استخدام را به استان های دیگر اختصاص یافت، دیوان عدالت اداری آزمون فوق را ممنوع اعلام کرد.
وی اضافه کرد: این مسئله صحیح نیست که اولویتی به نیروهای بومی داده نشود و از تبریز، شیراز، اصفهان، مشهد و تهران به برای کار بخ خوزستان بیایند.
وی بیان کرد: وقتی به خوزستان اولویت نمی دهند قطعا با این بیکاری وضعیت خوبی نخواهیم داشت؛ اصلا صحیح نیست که عده ای از جوانان تروریست شوند. در صورتی که در خوزستان جاپای دشمن زیاد شود آنها تنها به این استان اکتفا نمی کنند؛ بلکه به کل کشور ضربه می زنند/مهر


ماجرای استخدام ملا صالح قاری برای ‌استخبارات‌ عراق
ملا صالح قاری در جمع دانشجویان دانشگاه جندی شاپور اهواز اظهارداشت: در ایام کودکی پدرم به جای اینکه مرا به مدرسه دولتی بفرستد مرا به مکتب فرستاد و علوم قرآنی را از آنجا شروع به آموزش دیدن کردم.
وی افزود: پس از آن پدرم تصمیم به اعزام من به عراق گرفت و در ابتدا در حوزه علمیه تنومه عراق دوران طلبگی‌ام را آغاز کردم، بعد از مدتی این بار پدرم تصمیم به اعزام من به حوزه علمیه نجف اشرف گرفت و از آنجا فعالیت سیاسی من شروع شد.
روای کتاب ملاصالح با اشاره به بیرون راندن ایرانیان ساکن در عراق توسط بعثی‌ها بیان کرد: بعد از برگشت به ایران تصمیم به تکمیل دوران طلبگی‌ام در حوزه علمیه قم گرفتم و این اتفاقات رخ داده برای من قبل از سال1340 بود.
وی عنوان کرد: در زمان بسته شدن حوزه علمیه پس از واقعه فضیه قم ساواک آبادان مرا دستگیر کرد و به حبس ابد محکوم شدم اما به ٨ سال تقلیل شد و ساواک مرا به زندان قصر فرستاد.
ملاصالح گفت: در زندان قصر تمام افرادی که گمان نمی‌کردیم  آنجا بودند و ساواک آن‌ها را دستگیر کرده بود، در زندان سیاسی قصر بود که سفره انقلابیون واقعی و منافقین از یکدیگر جدا شد و جوانان دانشجو را در خانه‌های تیمی فریب دادند.
وی تصریح کرد: پس از٨ سال آزاد شدم و باز هم فعالیت سیاسی خود را زیر نظر شیخ عیسی طرفی در آبادان از سر گرفتم همچنین در این مسیری که بودم همیشه الطاف خفیه الهی شامل حال من می‌شد و اگر این الطاف نبود اکنون من در جمع شما نبودم.
روای کتاب ملا صالح افزود: جنگ که شد در یک روزی که در یکی از جزایر کویت بودیم ارتش بعث لنج ما را دستگیر کرد همچنین یکی از افراد بعثی آنجا برای من دردسری بزرگ درست کرد و به بعثی‌ها گفت که این شخص سپاهی است.
وی بیان کرد: با نام یکی از افراد ارتش بعث که در ایران با من زندانی زندان‌های شاه بود توانستم خودم را از مخمصه نجات دهم و در همانجا مرا به عنوان مترجم برای استخبارات یا همان وزارت دفاع عراق انتخاب کردند.
ملاصالح عنوان کرد: هنگامی که اسرای ایرانی را برای تقسیم به وزارت دفاع عراق می‌آوردند من در ترجمه سخن افسران می‌گفتم سپاهیانی که نداریم در یک سو بایستند و آنجا ایرانیان می‌فهمیدند که من نفوذی نیستم/تسنیم


به برخی مسائل مشکوک شدم/ خواهش می‌کنم کمیته داوران داوری‌ بازی را بررسی کند
سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان گفت: بعد از بازی امروز مقابل شهرداری تبریز به برخی مسائل مشکوک شدم.
هماد سامری امشب پس از شکست خانگی تیمش در برابر شهرداری تبریز در چارچوب هفته دوازدهم لیگ بر‌تر بسکتبال اظهار کرد: در پایان بازی واقعا خوب نبودیم و بد‌ترین آمار را به لحاظ پرتاب، اقدام و ضربات آزاد برجای گذاشتیم.
وی افزود: در مقابل، تیم شهرداری بالای ۵۰ درصد از پرتاب‌های خود استفاده کرد و بهتر از ما از موقیت‌های خود بهره برد.
سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان بیان کرد: قطعا مقصر باخت من هستم و از این بابت از تمامی هواداران و مسئولان تیم عذرخواهی می‌کنم.
سامری عنوان کرد: دنبال دلیل خاصی نباید گشت، این بازی را باید با تمرکز بالایی به انجام می‌رساندیم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.
وی گفت: من همیشه با احترام از کمیته داوران درخواست داشتم که بازی‌ها را بررسی کنند، اما این بار از آن‌ها خواهش می‌کنم این بازی را بازبینی کنند و مشاهده کنند چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.
سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان بیان کرد: هر گونه صحبت من در حال حاضر توجیهی بر باخت قلمداد می‌شود، اما واقعا خواهش می‌کنم که بازی ما را بازبینی کنند.
سامری گفت: پس از بازی مقابل مهرام، سرمربی شهرداری تبریز عنوان کرد که خیلی مسائل را بازگو خواهد کرد، حالا با این بازی و مشخص می‌شود که چه وضعیتی در بسکتبال حاکم است.
وی اظهار کرد: به عنوان یک هوادار بسکتبال امروز بعد از دیدن این بازی به خیلی مسائل مشکوک شدم، پس از تهدیدی که از سوی سرمربی تیم مقابل صورت گرفت، امروز شاهد تغییر در نوع قضاوت بودیم/فارس

برچسب ها:
ایستگاه خبر ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*