اخبار عمومی
اعلام وصول 2
181089
تاریخ انتشار: 1396/09/25 00:09
حجت الاسلام محمد یوسف افروغی:
امام جمعه‌: یک گروهی در شهرستان خیزی برای انحراف افکار جوانان برداشتند که باید مواظب این موضوع باشیم و به حراست ادارات هشدار دادند که تکانی به خودشان بدهند و از سردی و خاموشی خارج شوند.

به گزارش سیروس بزمی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، نماز جمعه این هفته شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام محمد یوسف افروغی در مسجد صاحب الزمان شهر لیکک برگزار گردید
ترامپ یک خصلت خیلی خوب هم دارد و آن این است که هر وعده ای که در انتخابات داد آن را پیگیری کرد
حجت الاسلام افروغی امام جمعه شهرستان در خطبه های امروز نماز جمعه در تلنگری به مسئولین کشور در باب وعده های انتخاباتی خود فرمود: رئیس جمهور آمریکا یک خصلت خیلی خوب هم دارد و آن این است که هر وعده ای که در انتخابات داد آن را پیگیری کرد؛ از جمله جابجایی سفارت از تل آویو به قدس شریف و اخراج مسلمانان از آمریکا. حالا در انجام آنها موفق بود یا نبود نکته ی مهم اینجاست که نقشه های شیطانی و وعده های خود در انتخابات را صادقانه پایشان ایستاد، پس خیلی هم دیوانه نیست بلکه دیوانه وار دارد به وعده‌های خود عمل می‌کند.
دولت در بودجه سال ۹۷ به خودش باید ریاضت بدهد نه به مردم.
افروغی در ادامه ی خطبه ها به بودجه های سال ۹۷ اشاره کرد و نکاتی را ببان فرمود. وی گفت: برای امسال ۴۰ هزار میلیارد کسری بودجه وجود دارد که معمولا این کسری با افزایش بنزین، گازوئیل، نفت، حامل‌های انرژی و بقیه چیزها تامین می شود که یک مقدارش قابل قبول است ولی مهم این است که دولت به خودش ریاضت نمی دهد و مردم را دارد وارد زندگی ریاضتی می‌کنند. چرا وزیری باید ۲۰ میلیون تومان حقوق بگیرد؟؟؟ در صورتی که همین حقوق در یک شهر کوچک زندگی ۲۰ خانوار را زیر و رو میکند. دولت در بودجه سال ۹۷ به خودش باید ریاضت بدهد نه به مردم.
آیا این مردم می‌توانند در زیر این تورم و افزایش نیافتن و حذف یارانه ها کمر راست کنند؟
نکته ی دیگر اینکه در این بودجه دولت هزینه های جاری خود را افزایش داده است یعنی ریخت و پاش ادارات و دولت فراوان تر می شود.
افروغی در ادامه فرمود: بودجه بر اساس برنامه ۵ سال باید نوشته می شد که سند توسعه ششم را هم در نظر می‌گرفتند اما یک برنامه ۴ ساله‌ای دارد تعریف می‌شود که نه مصوبه ی مجلس و نه مصوبه ی خود دولت است و هیچ کس از آن خبر ندارد و یهویی درست شده است.
خطیب نماز جمعه ی شهرستان در مورد یارانه ها گفت: دولت متناسب با حقوق های مسئولین و تورم باید یارانه را افزایش بدهد اما شاهد آن هستیم که یارانه‌ همان ۴۵ هزار تومان است و پول حامل‌های انرژی در سال آینده دارد چند برابر می شود. آیا این مردم می‌توانند در زیر این تورم و افزایش نیافتن و حذف یارانه ها کمر راست کنند؟؟؟!!!!!
رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان در ادامه گفت: قرار است در بودجه سال آینده عوارض از ۷۵ هزار میلیارد تومان برای سفرهای خارج از کشور به ۲۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کنند که این خیلی خوب است اما چرا در سفر عتبات عالیات سفر های مقدس که بار عظیم معنوی برای مردم دارد باید شاهد عوارض ۹ برابری در سال آینده باشیم؟؟؟!!! آیا زندگی یارانه و رفاه مردم ۹ برابر شد؟؟؟؟؟
نفس هم بکشیم، کنتور میاندازند
وی در ادامه افزود: در بودجه ی سال ۹۷ بودجه عمرانی کشور کاهش پیدا کرده است این یعنی کاهش اشتغال و افزایش بیکاری .
افروغی گفت:افزایش قیمت نفت در سال جدید در بودجه پیش‌بینی شده است و میزان درآمدهای نفتی از ۱۱۸ به ۱۰۶ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کند با این افزایش قیمت و اینکه رئیس‌جمهور محترم فرمودند هیچ محدودیتی در صادرات نفت در دوره پسا برجام نداریم و افزایش استخراج و اکتشافات نفت، پس این پول نفت دارد کجا گم و گور می شود؟؟؟ دولت محترم این را به مردم توضیح بدهند.
امام جمعه شهرستان در ادامه گفت: با همین کارت هایی که خرید انجام می دهیم پیش بینی کردند که از همین راه دولت ۵۰ میلیارد درآمد داشته باشد یعنی ما نفس هم بکشیم، کُنتور میاندازند.
وی افزود: اگر قرار است اقتصاد رشد بکند باید زندگی مردم فقیر افزایش پیدا بکند نه بر اساس اقتصاد سرمایه‌داری و نظریات سرمایه داری رشد بکند.
گروهی در شهرستان خیزی برای انحراف افکار جوانان برداشتند
امام جمعه‌ در ادامه در هشدار به مسئولین شهرستان فرمود: یک گروهی در شهرستان خیزی برای انحراف افکار جوانان برداشتند که باید مواظب این موضوع باشیم.
ایشان به حراست ادارات هشدار دادند که تکانی به خودشان بدهند و از سردی و خاموشی خارج شوند.
وی گفت: ادارات محترم در پیگیری مشکلات مردم با فرماندار نهایت همکاری را داشته باشند.
ایشان در هشدار به خانواده ها، مسئولین اداره آموزش و پرورش، کتابخانه، مساجد و کانون ها فرمود: تلاش ‌کنیم که در کنکور قبولی های زیادی در رشته ها و دانشگاه های پرطرفدار و معتبر داشته باشیم و سعی کنیم به سمت رشته های فنی گام برداریم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*