اخبار عمومی
اعلام وصول 2
181094
تاریخ انتشار: 1396/09/25 01:23
به کارگرفته شدن 30 کارگر افغانی با حقوق کم در گچساران/ انهدام باند سارقان زورگير در گچساران/ دعوت سه بازیکن خردسال کهگیلویه و بویراحمدی به تیم ملی/ نفت وگاز گچساران در لیگ برتر هندبال سنگ آهن بافق یزد را برد/ کشف 30 کیلوگرم تریاک در گچساران

 

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری کهگیلویه و بویراحمد در سایر رسانه ها
انهدام باند سارقان زورگير در گچساران
به گزارش پایگاه پلیس، سرهنگ سید محمد موسوی فرمانده انتظامي شهرستان گچساران در این باره گفت : در پی وقوع چندین سرقت ، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان گچساران قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان گچساران با انجام یکسری تحقیقات و اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی اعضای این باند شدند.
این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامی کلانتری 12 شهر گچساران پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری پنج نفر از اعضای این باند سارق و زورگیر شدند.
موسوی بیان داشت: در این عملیات، تمام اعضای باند از جمله سرکرده این افراد سارق دستگیر شد و در همین راستا یک دستگاه خودرو پژو و یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک که با آنها اقدام به زورگیری می‌کردند را توقیف و حسب دستور مقام قضایی به پارکینگ انتقال داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران در پایان بیان داشت: در تحقیقات و بازجوئی از سارقان، این پنج عضو باند سرقت و زورگیری به صراحت به جرم خود معترف که پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی و روانه زندان شدند.


با ورود دکتر ایلامی پروژه‌های حوزه بهداشت کهگیلویه تعطیل شدند
علی پوزش فرماندار کهگیلویه در نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه که با حضور عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور و نماینده مردم کهگیلویه که در سالن اجتماعات بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت برگزار شده بود، با بیان اینکه انتظار داشتم گوشه‌ای از خدمات طرح تحول نظام سلامت بیان می‌شد، اظهار داشت: ما باید خدمات مهم دولت در طرح تحول نظام سلامت را برای مردم شرح دهیم.
فرماندار کهگیلویه، با بیان اینکه پروژه‌های حوزه بهداشت این شهرستان تا قبل از ریاست دکتر ایلامی همه فعال بوده‌اند گفت: در این چند ماه و در طی مدیریت دکتر ایلامی پروژه‌ها تعطیل شده‌اند.
وی با بیان اینکه بی‌انصافی است که خدمات دولت را نادیده بگیریم، گفت: در همین دولت و طرح تحول نظام سلامت 64 متخصص در حوزه‌های مختلف پزشکی وارد این شهرستان شد./فارس


سه معاون شهردار یاسوج منصوب شدند
با حکم شهردار یاسوج، سه سرپرست معاونت های این شهرداری منصوب شدند.
دکتر نستهن مقدم شهردار یاسوج طی احکامی جداگانه، سرپرست معاونت های عمرانی و امور زیربنایی، خدمات شهری و معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری یاسوج را منصوب کرد.
با حکم شهردار یاسوج، علی شجاعی پور به عنوان سرپرست معاونت خدمات شهری منصوب و از زحمات ضرغام خلقی پور تقدیر شد.
دکتر مقدم همچنین طی حکمی سالم نوروزی را به سمت سرپرست معاونت عمرانی و امورزیربنایی منصوب کرد و از زحمات امین پناهی تشکر کرد.
شهردار یاسوج در حکم دیگری سید هیبت الله عبدی زاده را به سمت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری منصوب کرد.
تسنیم در گزارشی به نقل از مسعود خوبانی یکی از اعضای شورای شهر یاسوج با عنوان " سهم‌خواهی علنی اعضای شورای شهر یاسوج از شهردار" نوشت
مسعود خوبانی در پاسخ به این سوال که آیا معاونان جدید شهرداری توسط اعضای شورا به شهردار معرفی شده‌اند اظهارداشت: علی شجاعی‌پور معاونت خدمات شهری معرفی شده از سوی فرشید احمدی کیش یکی از اعضای شورای شهر، سالم نوروزی معاون عمرانی و امورزیربنایی منسوب به کیوان آشنا عضو شورای شهر، رمضانی معاون شهرسازی از بستگان سید هدایت اکبری عضور شورای شهر یاسوج و سید هیبت الله عبدی‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری نیز به نوعی با نظر اکثریت انتخاب شده است.
خوبانی با بیان اینکه شهردار یاسوج قول داده هدایت راد از بستگان من را نیز به سمت مدیر حقوقی و املاک شهرداری منصوب کند، افزود: مثل اینکه فعلا دهرابپور و نگین تاجی دو عضو دیگر شورای شهر یاسوج در زمینه انتصاب‌ها اقدامی انجام نداده‌اند.
عضو شورای شهر یاسوج بیان کرد: در تماس دیروز شهردار یاسوج از وی خواستم تا با دو عضو دیگر شورای شهر یعنی دهرابپور و نگین تاجی هماهنگ کند که گفتند با توجه به اینکه نگین تاجی در خارج کشور حضور دارند از طریق پیام تلگرامی با وی هماهنگ کردم.
خوبانی با بیان اینکه شهردار یاسوج قول داده‌اند معاون ترافیک در شهرداری ایجاد کنند، ادامه داد: شهردار یاسوج وعده دو معاونت فرهنگی و ترافیک شهرداری را به اعضای اقلیت داده‌اند که فکر کنم معاون فرهنگی نیز سهم من باشد
اعضای شورای شهر یاسوج حق سهم خواهی از شهردار را ندارند
محمد رحیم دهراب پور عضو شورای شهر یاسوج در پاسخ به این سوال که اعضای شورای شهر در انتخابات معاونان جدید شهرداری دخالتی داشته اند؟، اظهار داشت: در جریان کارهای شهردار یاسوج نیستم و به هیچ عنوان سهم خواهی را قبول ندارم.
این عضو شورای شهر یاسوج با تاکید بر اینکه از ابتدا با مطرح کردن " نستهن مقدم" به عنوان شهردار مخالف بودم، بیان کرد: هم اکنون نیز با رویه کاری وی موافق نیستم و آن را قبول ندارم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون در راستای انتخابات معاونان جدید شهرداری یاسوج با شمامشورت شده است، گفت: تا کنون کسی در این رابطه با ما صحبت و مشورتی نکرده است و اصلا چنین روشی را ناپسند و غلط می‌دانم و وجود چنین مسائلی همچون آفت جامعه است.
دهراب پور با بیان اینکه به هیچ قیمتی در راستای این مسائل نادرست با کسی مشورت نمی‌کنم، بیان کرد: بیش از 10 سال سابقه حضور در دوره‌های قبلی شورا را دارم و هرگز چنین رویه‌ای را قبول نداشتم.
وی با بیان اینکه از موضوع سهم خواهی اعضای شورا هیچگونه اطلاعی ندارم، عنوان کرد: اگر چنین مسئله‌ای صحت دارد بروی اعتماد مردم معامله کرده‌اند و این فرهنگ بدعتی نادرست است.
دهراب پور تصریح کرد: نه اعضای شورا حق دارند از شهردار سهم خواهی کنند و نه شهردار این حق را دارد که برای حفظ جایگاه و موقعیت خود از اعتماد مردم سوء استفاده کند.
عضو شورای شهر یاسوج اظهار داشت: وظیفه بنده به عنوان عضو شورای شهر استیفای حقوق مردم از مجاری قانونی است و اگر چنین مسئله‌ای صحت داشته باشد از طریق قانونی اقدام می‌کنم/تسنیم


 

به کارگرفته شدن 30 کارگر افغانی با حقوق کم در گچساران
عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در جلسه جلسه شواری سلامت و امنیت غذایی گچساران افزود: ارتقاء سطح سلامت عموم مردم و جامعه یک امر مهم و ضروری است.
وی بیان کرد: 13 میلیارد ریال برای ساماندهی کشتارگاه گچساران در سالجاری اختصاص داده شده است.
فرماندار گچساران تصریح کرد: از این میزان اعتبار تا کنون پنج میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
رحیمی عنوان کرد: شهرداری گچساران باید نسبت به توسعه و تجهیز سردخانه بالای صفر درجه متناسب با حداکثر کشتار روزانه به تعداد 500 لاشه اقدام کند.
وی گفت: کارگاه آجرسازی گچساران به دلیل رعایت نکردن بهداشت حرفه‌ای، استفاده نکردن از نیروی بومی و به کارگیری نیروی افغانی به دستور مقام قضائی تعطیل خواهد شد.
فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: این کارگاه 30 نفر کارگر افغانی را با حقوق کم به کار گرفته است.
رحیمی بیان کرد: این کارگاه به دستور مقام قضائی به مدت 20 روز تعطیل شده و در حال حاضر در حال انجام موارد بهداشتی در این کارخانه است.


دعوت سه بازیکن خردسال کهگیلویه و بویراحمدی به تیم ملی
حسام کشاورز،میعاد خضوعی و امیر طاها هادی سه بازيكن خردسال نفت و گاز گچساران به اردوي تيم ملي تنیس دعوت شدند
اردوی آماده سازی تیم ملی تنیس بیست و یکم آذر در قم شروع و تا 27 آذر ادامه دارد/ایسنا


نفت وگاز گچساران در لیگ برتر هندبال سنگ آهن بافق یزد را برد
تیم هندبال نفت و گاز گچساران با پیروزی بر سنگ آهن بافق یزد در هفته نهم ،صدرنشینی خود را در لیگ برتر هندبال مردان ایران تثبیت کرد.
در این دیدار که بعدازظهر روز جمعه درسالن پدخندق شهر دوگنبدان برگزار شد، تیم هندبال نفت و گاز گچساران موفق شد در یک بازی نزدیک با نتیجه 23بر 22 حریف خود را با شکست بدرقه کند.
هم اکنون نفت و گاز گچساران با 16 امتیاز در رده نخست جدول رده بندی لیگ برتر مردان کشور قرار دارد.
شهرداری کازرون نیز با 15 امتیاز در رده دوم این رقابت ها قرار دارد/ایرنا


کشف 30 کیلوگرم تریاک در گچساران
فرمانده انتظامی گچساران گفت: 30 کیلوگرم ماده مخدر تریاک توسط ماموران انتظامی این شهرستان کشف و ضبط
سید محمد موسوی افزود: این میزان ماده مخدر از یک دستگاه کامیون تریلر هوو در محور گچساران به اهواز کشف شد.
وی بیان کرد: دراین رابطه 2 نفر باهویت معلوم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند./ایرنا


شناسایی ۲۰۸ مبتلای به ایدز در استان/ ۵۴ نفر مبتلایان زن هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۲۰۸ مورد از افراد مبتلا به اچ ای وی ایدز در استان شناسایی شده است که ۵۴ مورد مربوط به زنان است.
اورنگ ایلامی ظهر پنجشنبه در همایش زن سالم جامعه سالم در یاسوج افزود: تاپایان شهریور ۳۶ هزار و ۵۷۱ مبتلای به "اچ ای وی ایدز" در کشور شناسایی شده اند که شش هزارو ۶۱ نفر مربوط به حوزه زنان است.
ایلامی با بیان اینکه از سال ۸۱ تا ۹۴ شاهد تغییر الگوی خطر در حوزه "اچ ای وی ایدز" هستیم از حرکت دلایل ابتلا از اعتیاد و سرنگ های آلوده به سمت مسائل جنسی خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به میزان هپاتیت "B و C" در استان اشاره کرد و عنوان داشت: در این حوزه ۷۵ درصد مبتلایان در حوزه مردان و ۲۵ درصد مربوط به زنان است.
وی افزود: حرکت های خوبی برای کاهش "هپاتیت B" در کشور انجام گرفته است.
ایلامی آمار افراد درگیر با بیماری سل در استان را ارائه داد و اظهار کرد: ۷۰ درصد مبتلایان به سل در حوزه زنان و ۳۰ درصد در بخش مردان است.

برچسب ها:
بعلاوه خبر ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*