اخبار عمومی
اعلام وصول 2
181095
تاریخ انتشار: 1396/09/25 01:52
نایب‌قهرمانی سینا صنعت ایذه در کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان/ رودخانه دز جان سرباز ۱۹ ساله اهوازی را گرفت/ همیشه در خوزستان شاهد قطعی برق مدارس هستیم/ کارخانه قند شمال خوزستان وارد مدار تولید شد/ اولویت استخدامی‌ها با نیروهای بومی است/ استخدام 2500 نفر برای وزارت نفت رویه غلطی داشت

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری خوزستان در سایر رسانه ها 

مردم اجازه انتقال یک قطره آب از خوزستان را نمی‎دهند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید نبی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمشهر با اشاره به سفر معاون اول ریاست جمهوری به خرمشهر، عنوان کرد: بنده به معاون اول ریاست جمهوری اعلام کردم که استان خوزستان مشکلات زیادی وجود دارد، اما در رأس این مشکلات بحث اشتغال است.
امام‌جمعه خرمشهر گفت: باوجوداین همه ظرفیت در استان خوزستان؛ سزاوار نیست که جوانان ما بیکار باشند و جوانان غیربومی مشغول به کار شوند، دولت موظف است طبق شعارهای انتخاباتی خود ظرفیت اشتغال ایجاد کند.
موسوی اظهار کرد: بنده در سال ۹۳ به رئیس بنیاد مستضعفان برای شرکت فولاد کاوه اعلام کردم که باید فقط نیروهای بومی مشغول به کار شوند و برای این امر بارها سرکشی کردم.
وی افزود: در شرکت فولاد کاوه و در فاز اول برای ۲۲۰ نفر ظرفیت شغلی ایجادشده است، که از این تعداد حدود ۸ نفر بومی هستند و ۱۵ نفر نیز برای آموزش به افراد بومی در شرکت مستقر هستند.
موسوی عنوان کرد: مقرر است که برای استخدام در این شرکت آزمونی برگزار شود و جوانان آبادان و خرمشهر باید طبق قانون اقدام کنند
اکنون زمان آزمون اعضا شورای شهر خرمشهر است
موسوی در توصیه به اعضا شورای شهر خرمشهر، عنوان کرد: اعضا شورای شهر از دوره‌های گذشته عبرت بگیرند، اگر روند انحلال شورا و یا تأخیر در انتخاب شهردار رخ دهد، دود آن به چشم مردم خواهد رفت، اکنون زمان آزمون و امتحان اعضا شورای شهر است
امام‌جمعه خرمشهر با اشاره به تهمت یکی از نمایندگان مجلس به مرجعیت شیعه، گفت: یک نماینده مجلس به عالم دینی توهین کرده است، جا داشت که مردم ایران کفن‌پوش راهی مجلس می‌شدند و این نماینده را به سزای اعمالش می‌رساندند.
مسؤولان استان خوزستان را به سرزمین سوخته تبدیل نکنند
وی در رابطه با مسئله انتقال آب خوزستان، اظهار کرد: باید برای انتقال آب خوزستان در شورای امنیت ملی جلسه‌ای برگزار و به‌صورت کارشناسانه بررسی شود.
موسوی افزود: مسؤولان در خود توان ایجاد کنند نه اینکه با اقدامات خود استان خوزستان را به سرزمین سوخته تبدیل کنند، ما مردم خوزستان در یک صف انسانی اجازه انتقال قطره‌ای آب از استان خوزستان را نخواهیم داد/فارس


 

راه‌اندازی هشتگ «خوزستان تشنه» توسط کاربران خوزستانی در شبکه‌های اجتماعی
کاربران خوزستانی در اعتراض به مواضع اخیر عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص انتقال آب خوزستان هشتگ «خوزستان تشنه» را در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کردند.
در حاشیه شورای اداری استان خوزستان که 20 آذرماه در اهواز برگزار شد تعدادی از اعضاء مجمع نمایندگان خوزستان با عیسی کلانتری در خصوص نامه محرمانه اخیر وی به معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر وجود آب مازاد در خوزستان برای انتقال به دیگر استان‌ها دچار درگیری لفظی شده که در این درگیری لفظی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تأیید این نامه به دفاع از اظهارنظر خود در این نامه محرمانه پرداخته است.
به دنبال افشای نامه محرمانه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین دفاع وی از این نامه محرمانه در درگیری لفظی با نمایندگان خوزستان موجی از اعتراضات استان خوزستان به راه افتاد/فارس


اختصاص یک ردیف خاص برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در خوزستان/اعزام بازرس به استان برای بررسی استخدامی‌ها
سید محمد بطحایی، در نشست با فرهنگیان، اولیا و دانش آموزان شهرستان اندیمشک که بعد از ظهر امروز جمعه، 24 آذرماه در سالن ورزشی شهدای معلم اندیمشک برگزار شد، اظهار کرد: امروز نباید در حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان، با مشکل مواجه باشیم. البته این مشکل چیزی نیست که بتوان به سرعت آن را حل کرد، بلکه باید به تدریج در حل این مشکل حرکت کنیم.
بطحایی ادامه داد: ظرف یکی دو ماه اول از آغاز سال تحصیلی جاری، توانستیم با همکاری آموزش و پرورش خوزستان، قدم های بسیار خوبی برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش استان برداریم و من همین جا این قول را می دهم که تمام همت و نیروی خود را بکار بگیرم تا ظرف مدت کوتاهی با اختصاص یک ردیف خاص بتوانیم به صورت سریع تر، مشکل نیاز و کمبود نیروی انسانی را در استان حل کنیم.
وی ادامه داد: در این راستا تلاش خواهیم کرد؛ به ویژه آنکه طی سال های آینده با همکاری‌ای که سازمان های برنامه و بودجه و امور استخدامی با ما خواهند داشت، بتوانیم سهمیه هایی برای جذب نیروی انسانی و آموزش پرورش به استان ها اختصاص دهیم و سهمیه ویژه ای را نیز برای استان خوزستان در نظر بگیریم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این سهمیه ویژه، همکاران عزیز ما که بصورت حق التدریس فعالیت کرده اند، خاک آموزش و پرورش را خورده اند و زمانی که به آن ها نیاز داشتیم اجازه ندادند کلاس های درس خالی شود و همچنین همکاران ما در نهضت سوادآموزی که بار بزرگی را متحمل می شدند، در صورت داشتن صلاحیت های لازم، حتما در اولویت جذب خواهند بود.
بطحایی بیان کرد: به طور کلی پیامک های بسیار زیادی از جانب شما برای من ارسال می شود که عدم پاسخگویی من به این پیامک ها حاکی از کم محلی به پیامک های مذکور نیست. برخی دوستان گمان می کنند که وزیر می تواند به تمام پیامک هایی که دریافت می کند، یکی یکی پاسخ دهد اما اگر بخواهم به همه این پیامک ها پاسخ دهم، باید تمام کار آموزش و پرورش را کنار بگذارم.
وی ادامه داد: از زمانی که برنامه سفر من به خوزستان مطرح شد، پیامک های زیادی از طرف نیروهای حق التدریس و مربیان نهضت سوادآموزی استان دریافت کردم که برخی می گفتند در خوزستان اجحاف هایی نسبت به حق برخی صورت می گیرد و برخی می گفتند که در فرایند جذب، رفاقت بازی هایی وجود دارد که من همین جا قول می دهم بازرس ویژه خود را برای بررسی این موضوعات خدمت آقای تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش استان اعزام کنم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: قبلا نیز این کار را انجام داده ایم و سه نفر از کارشناسان به خوزستان آمدند و به صورت موردی بر فرایند جذب و بکارگیری نیروهای حق التدریس و مربیان نهضت سوادآموزی نظارت و یکی یکی، تمام موارد را مورد بررسی قرار دادند. اما باز هم بازرس ویژه ای را برای بررسی این موضوع به خوزستان اعزام می کنم تا با بررسی موارد، گزارش کاملی را به من بدهند/ایسنا


 

نایب‌قهرمانی سینا صنعت ایذه در کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان

فینال چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان، امروز (جمعه) بین دو تیم بیمه رازی و سینا صنعت ایذه در اصفهان برگزار شد.
در پایان این رقابت، تیم بیمه رازی با برتری ۸ بر ۲ برابر سینا صنعت ایذه، به قهرمانی رسید و نماینده خوزستان نایب قهرمان شد.
تیم بیوک شهیر ترکیه نیز عنوان سومی این مسابقات را به خود اختصاص داد.
سینا صنعت ایذه در دوره قبلی این پیکارها عنوان قهرمانی را به دست آورده بود/ایسنا


 

اولویت استخدامی‌ها با نیروهای بومی است/ استخدام 2500 نفر برای وزارت نفت رویه غلطی داشت
آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به خدمات انجام شده در شهرستان شادگان عنوان کرد: کارخانه فولاد برای کمک به اشتغال این منطقه دور روز گذشته با حضور معاون رئیس جمهور فاز اول این کاخانه راه افتاد که در فاز نخست 800 هزار تن فولاد تولید می‌کند.
وی تصریح‌کرد: فولاد شادگان برای 700 نفر اشتغال ایجاد کرده است که امیدواریم که این تعداد همه شادگانی باشند تا خدمتی به مردم محروم این شهر باشد.
خطیب نماز جمعه اهواز ادامه داد: دومین کار خوبی که در طول روزهای گذشته انجام شد افتتاح شرکت نورد فولاد خرمشهر بود که سالیانه 600 هزار تن فولاد در این کارخانه تولید می‌شود و بنابر گفته مسئولان بالای 3 هزار اشتغال در این کارخانه انجام شده است.
وی با بیان اینکه خرمشهر در جنگی که صدام ملعون برپاکرد ضربه بزرگی را متحمل شد، گفت: ساخت و افتتاح فاز اول کارخانه آلمینیوم در منطقه هفت شهیدان مسجد سلیمان و ساخت کارخانه پتروشیمی با خوراک گاز از دیگر خدمات مطلوبی است که با اشتغال 2 هزار نفر روزهای گذشته از آن‌ها بهره‌مند شدیم.
جزایری آبرسانی در شهرستان اندیکا را از دیگر خدمات مطلوب به شهروندان عنوان کرد و افزود: تذکرات جدی نیز در زمینه آب استان خوزستان و انتقال دادیم و در جلسه شورای اداری نیز تذکراتی دادیم و همچنین در زمینه استخدام وزارت نفت که مکرر بیان کردم اولویت با بومی‌ها است.
استخدام 2500 نفر برای وزارت نفت رویه غلطی داشت
وی با بیان اینکه به طور مثال چند نفر خوزستانی در فولاد مبارکه اصفهان استخدام شدند، گفت: ما تاکنون نشنیدیم که یک خوزستانی در فولاد اصفهان استخدام شده است و همنی طور وقتی در خوزستان میدان‌های نفتی وجود دارد چه معنی دارد که مردم این خطه با تحصیلات و تخصص‌های مربوطه باشند اما اولویت را به این عزیزان ندهند.
خطیب نماز جمعه اهواز تصریح‌کرد: اگر جوانان ما در زمینه‌ای تخصص نداشته باشند و از جایی دیگر نیرو بیاید منطقی است اما تا زمانی که متخصص داریم خدا راضی نیست که جای دیگر استخدام کنیم و بالابودن نمره چه ربطی به این مسائل دارد و این نمرات چه اعتباراتی دارد.
وی با بیان اینکه استخدام 2500 نفر برای وزارت نفت رویه غلطی داشت، عنوان کرد: نمایندگان مجلس نامه نوشتند و ما نیز به نمایندگی شهروندان این موضوع را پیگیری می‌کنیم./تسنیم


 

کارخانه قند شمال خوزستان وارد مدار تولید شد
کارخانه قند شمال خوزستان(شوش) با پشت سر گذاشتن مراحل پیش راه‌اندازی در چند هفته گذشته با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مدیران استانی بار دیگر وارد مدار تولید شد.
برای احیا و راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان 600 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
کارخانه قند شمال خوزستان در نخستین گام روزانه ظرفیت دریافت پنج هزار تن چغندر قند را دارد.
میزان اشتغال ایجاد شده در این کارخانه 300 نفر به صورت مستقیم خواهد بود و در گام نخست سالانه بین 50 تا 60 هزار تن شکر سفید در این کارخانه تولید می شود.
کارخانه قند شمال خوزستان هم چنین سالانه ظرفیت تصفیه 60 تا 80 هزار تن شکر خام را دارد.
کارخانه قند شمال خوزستان در سال 1354 تاسیس و در سال 1363 به بهره برداری رسید.
کارخانه قند شمال خوزستان به عنوان یکی از کارخانه‌های بزرگ تولید شکر کشور پس از واگذاری به بخش خصوصی سال 1382 تعطیل شد و کارگران شاغل در آن بیکار شدند.
تعطیلی این کارخانه بزرگ تولید شکر در شوش علاوه بر تشدید بیکاری در شمال خوزستان، موجب توقف کشت محصول چغندر قند در استان برای بیش از یک دهه شد/ایلنا


همیشه در خوزستان شاهد قطعی برق مدارس هستیم
عباس پاپی زاده رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و نماینده مردم دزفول عصر امروز در حاشیه چند پروژه آموزشی خیرساز در دزفول با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و در جمع خبرنگاران با اشاره به بیان مشکل مطالبات فرهنگیان به وزیر آموزش‌وپرورش گفت: عدم توانایی مراکز آموزشی در پرداخت بدهی برق که ما را در فصل گرم سال با مشکل مواجه کرده و همیشه شاهد قطعی برق در برخی مدارس هستیم؛ انشاالله در بودجه سال آینده نیز این مشکل حل شود.
استاندار خوزستان نیز در واکنش به نماینده دزفول گفت: به مدیرعامل توزیع برق استان اعلام کردم که برق هیچ‌کدام از مدارس را نباید قطع کند؛ همچنین اگر مسئولی در زمینه انشعابات آب، برق، گاز خللی ایجاد کند با آن برخورد می‌کنیم/مهر


کولی بالی به ایران برنگشت/استقلال بدون مدافع به مصاف تراکتورمیرود
تیم استقلال خوزستان در آستانه بازی مهم جام حذفی مقابل تراکتورسازی با مشکل دیگری روبرو شده و موسی کولی بالی نیز به جمع غایبان اضافه شده است.
این بازیکن اهل کشور مالی که قرار بود با پایان استراحت چند روزه به ایران بازگردد با وجودی که مسئولان باشگاه استقلال برای وی بلیت تهیه کرده بودند، از سفر به ایران خودداری کرده و خواستار دریافت مطالباتش شده است.
این در حالی است که وحید شیخ‌ویسی دروازه‌بان استقلال خوزستان، پس از جند روز غیبت از صبح امروز به تمرینات استقلال بازگشت اما ابوالفضل علایی مدافع این تیم کماکان خواستار جدایی است.
باید دید که آیا موسی کولی بالی و ابوالفضل علایی مدافعان میانی استقلال خوزستان برای دیدار جام حذفی مقابل تراکتورسازی به اهواز سفر خواهند کرد یا خیر؟/مهر


رودخانه دز جان سرباز ۱۹ ساله اهوازی را گرفت
عبدالحسین معظم فر مدیر سازمان آتش‌نشانی دزفول اظهار کرد: در ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه طی تماس شهروندی با سامانه ۱۲۵ این سازمان گزارش غرق شدن جوانی ۱۹ ساله در کانال رودخانه دز اطلاع‌رسانی شد.
وی گفت: پس از دریافت حادثه سریعاً اکیپ امداد و غریق نجات سازمان به محل حادثه واقع در منطقه تفریحی علی کله اعزام شد و بلافاصله کار غواصی و گشت زنی در این منطقه شروع شد.
مدیر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول تصریح کرد: به‌محض مستقر شدن در این منطقه، اقدام به غواصی کردیم که پس از دو ساعت و نیم تلاش بدون نتیجه به کار خود پایان دادیم.
معظم فر گفت: در این حادثه جوانی ۱۹ ساله اهل و ساکن اهواز و سرباز نیروی دریایی خرمشهر که به همراه جمعی از کارکنان این یگان برای اردو به این منطقه آمده بود، هنگام گردش بر روی لوله‌های بتنی بر اثر سُرخوردن پایش به درون رودخانه سقوط کرد و متأسفانه غرق شد.
وی یادآور شد: به علت تاریکی و نبود شرایط غواصی موقتاً عملیات جستجو متوقف و به روز بعد موکول شد.

برچسب ها:
ایستگاه خبر ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*