اخبار عمومی
اعلام وصول 2
1854
تاریخ انتشار: 1393/05/28 18:32
پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان
رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه میانگین نمرات دانش آموزان خوزستانی در امتحانات نهایی از نرم کشوری کمتر است گفت: لازم است برای جبران این عقب ماندگی در استان برنامه ریزی های لازم انجام شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه میانگین نمرات دانش آموزان خوزستانی در امتحانات نهایی از نرم کشوری کمتر است گفت: لازم است برای جبران این عقب ماندگی در استان  برنامه ریزی های لازم  انجام شود.
"عبدالرسول عمادی" در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که سه شنبه در محل سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد از راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات درسی دانش آموزان کشور از ابتدای سال تحصیلی جدید خبرداد و گفت: در این سامانه تمامی اطلاعات درسی دانش آموزان از پایه اول تا پیش دانشگاهی ثبت می شود.
وی بیان کرد: وضعیت تحصیلی دانش آموزان در وزارت آموزش و پرورش از چهار روش آزمون های کلاسی ،آزمون های هماهنگ منطقه ای و شهرستانی ،آزمون هماهنگ استانی و آزمون های هماهنگ کشوری بررسی می شود.
عمادی افزود: اما آنچه وضعیت کلی کشور را در بخش وضعیت تحصیلی دانش آموزان مشخص می کند آزمون هماهنگ کشوری است .
مشاور استاندار خوزستان در امر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وضعیت این استان در میانگین  نمرات دروس، متفاوت است گفت: دانش آموزان خوزستانی در برخی از دروس وضعیت نسبتاً مناسب و برخی دروس نیز وضعیت بدی دارند.
وی افزود: میانگین قبولی دانش آموزان پایه سوم نظری و فنی کشور 80 درصد است اما نمره کل کشور در این پایه یازده و 7 دهم است.
عمادی بیان کرد: این مسیله نشان می دهد دانش آموزان کشور در طول سال تلاشی برای درس خواندن ندارد و فقط برای امتحانات پایان سال برای گرفتن حداقل نمره تلاش می کنند.
مشاور استاندار خوزستان در پایان برضرورت توجه به برگزاری کلاس های پیش دبستانی تاکید کرد و گفت: برگزاری کلاس های پیش دبستانی نقش قابل توجهی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در دوران تحصیل دارد.

منبع: پرتال استانداری خوزستان



کانال تلگرام عصر جهان


رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
1393/05/28 20:07
  +0

  -0
پاسخ
وقتي حقوق معلما پائين باشه و دنبال مسافر كشي و شغل دوم باشند اوضاع همينه

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*