اخبار عمومی
اعلام وصول 2
18835
تاریخ انتشار: 1394/11/04 23:11
شهردار کلانشهر اهواز در جریان این بازدید با بیان این که ظرفیت آرامستان کنونی شهر اهواز در حال اتمام است و باغ فردوس به عنوان جایگزینی برای دفن اموات شهروندان اهوازی باید به سرعت آماده شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان و به نقل از  روابط عمومی سازمان آرامستانها رئیس و اعضاء محترم شورای کلانشهر اهواز به همراه شهردار، معاونین، مدیرعامل و مسئولین سازمان آرامستانهای شهرداری اهواز از روند تکمیلی احداث آرامستان جدید باغ فردوس شهراهواز بازدید نمودند.
طی این بازدید ، نما و سردرب ورودی آرامستان، آب رسانی فضای سبز و قطعات آرامستان ، پارکینگ زائرین و شهروندان، بهسازی قطعات، دیوارکشی و محصور نمودن آرامستان، آسفالت و بهسازی جاده ورودی و تعریض پل روگذر مورد بررسی قرار گرفت.


در این بازدید رامی علاسوند رییس شورای شهر اهواز با اشاره به اعتماد شهردار کلانشهر اهواز به مدیریت جوانان در عرصه مدیریت شهری بویژه انتصاب مدیرجوان سازمان آرامستان های شهرداری اهواز گفت: پذیرفتن آرامستان باغ فردوس اهواز به عنوان آرامستان جایگزین بهشت آباد مستلزم بسترسازی فرهنگی است چرا که بیشتر شهروندان هیچ گونه استقبالی از آرامستان باغ فردوس ندارند در حالی که اگر از زوایه اجتماعی و مسایل زیست محیطی به این موضوع بنگریم خروج آرامستان از شهر یک ضرورت اجتناب ناپذیر محسوب می شود. وی اضافه کرد:چنانچه ظرفیت آرامستان فعلی پیش از آماده سازی آرامستان باغ فردوس تکمیل شود، به طور ناگهانی با یک چالش روبه رو خواهیم شد که مرتفع کردن آن ساده نخواهد بود بنابراین ضرورت دارد هرچه زودتر بودجه لازم به پروژه آماده سازی آرامستان باغ فردوس اختصاص یابد.


شهردار کلانشهر اهواز در جریان این بازدید با بیان این که ظرفیت آرامستان کنونی شهر اهواز در حال اتمام است و باغ فردوس به عنوان جایگزینی برای دفن اموات شهروندان اهوازی باید به سرعت آماده شود توضیح داد که آرامستان باغ فردوس در منطقه ی برومی با مساحتی بالغ بر 160 هکتار برای 100 سال گنجایش دفن خواهد داشت و تکمیل این پروژه را نیاز اساسی شهروندان اهوازی اعلام کرد وبیان نمود تلاش شهرداری اهواز آن است که تا نیمه ی اول سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد. موسوی ضمن قدردانی از همکاری ها و همراهی های همه جانبه ی اعضای محترم شورای شهر اهواز به عنوان کلید توسعه شهر از تلاش های پرسنل سختکوش شهرداری در انجام این پروژه تشکر نموده.


جانعلی خورشیدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر، ضمن تشکر از ریاست محترم شورای شهر، شهردار محترم، معاونین، مدیرعامل و دست اندرکاران سازمان آرامستانها افزود: با توجه به اتمام گنجایش آرامستانهای رسمی سطح شهر اهواز می بایست به قید یک فوریت اقدامات لازم و اساسی جهت آماده سازی آرامستان جدید باغ فردوس صورت پذیرد. تلاش ما بر این است تا اعتباری جهت تکمیل جاده منتهی به آرامستان و پل متصل به آن با همکاری شرکت نفت جهت تکمیل این پروژه به آن اختصاص یابد.
حجت الاسلام شیخ کاظم سواری عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز گفت: درخصوص بحث باغ فردوس زمینه ها و زیرساختهای لازم مهیا شده است و ما در صدد حل مشکل جاده دسترسی به آرامستان جدید جهت سهولت رفت و آمد و ایاب و ذهاب شهروندان گرامی می باشیم و قطعا اگر این مشکلات حل گردد استقبال شهروندان را نیز بدنبال خواهد داشت.
احمدباورصاد عضوء شورای شهر نیز در این بازدید با تقدیر از اقدامات شایسته مدیریت سازمان آرامستان های شهرداری اهواز گفت: خوشبختانه با حضور حسین برون در راس مدیریت سازمان آرامستان های شهرداری اهواز روز به روز شاهد شکوفایی ، پویایی و اجرای ایده های جدید در این سازمان هستیم. بنده نیز بعنوان عضوی از کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز حداکثر تلاش و حمایت خود را در خصوص اخذ اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه بکار خواهم بست.


صفری معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز افزود: در آرامستان باغ فردوس دو ساختمان با معماری اسلامی و کارآمد در حال ساخت می باشد که یکی از این دو ساختمان، ساختمان اداری است و ساختمان دیگر ساختمان عروجیان است که برای تجهیز و غسل و تکفین اموات و اقامه نماز میت احداث می شود.
وی افزود که یکی از نیازهایی که برای تکمیل باغ فردوس باید انجام داد ایجاد راه های دسترسی ورودی به آرامستان از طریق تعریض پل منتهی به آرامستان است که نیاز به 50 میلیارد ریال بودجه دارد و به علت وجود منابع و تاسیسات نفتی و عبور ماشین های سنگین باید با همفکری و همکاری شرکت ملی نفت جنوب این کار را به سرانجام رساند.
حسین برون مدیرعامل سازمان آرامستانها گفت: آرامستان باغ فردوس اهواز که بعد از پلیس راه اهواز - ماهشهر قرار دارد در سال 1373 احداث آن آغاز گردید که از آن زمان تاکنون متاسفانه کارهای عمرانی و زیربنایی آن صورت نگرفته و فقط 6 قطعه از آن جهت تدفین آماده سازی شده است . در سال جاری طی دستور شهردار اهواز سید خلف موسوی بودجه عمرانی و ساخت و ساز آرامستان باغ فردوس مصوب شد و مقرر گردید که با هماهنگی معاونت فنی و عمرانی و سازمانهای ذیربط هر چه سریعتر اقدامات لازم در خصوص بهسازی و عمران این آرامستان صورت پذیرد . حسین برون با اشاره به پایان ظرفیت تدفین در آرامستان کنونی اهواز در آینده ای نزدیک از رایزنی های خود با اداره کل محیط زیست و راه و شهرسازی خوزستان برای توسعه بهشت آباد اهواز خبر داد و گفت: ۱۴ پروژه عمرانی در باغ فردوس به عنوان آرامستان جایگزین بهشت آباد تعریف شده است که به زودی عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز می شود.


با توجه به آمار مرگ و میر می توان پیش بینی کرد ظرفیت آرامستان بهشت آباد به عنوان آرامستان فعلی کلانشهر اهواز حداکثر تا یک سال آینده تکمیل خواهد شد.
در پایان این بازدید ریس ، اعضاء شورای شهر و  شهردار از  اقدامات و کارهای صورت گرفته در مدت کوتاه مدیریت حسین برون در سازمان آرامستانها ابراز رضایت نموده و از ایشان بابت سرعت بخشیدن به عمران و آبادانی آرامستان باغ فردوس و پیگیری مجدانه تکمیل آن تقدیر و تشکر نمودند .
گفتنی است که در این بازدید آقایان علاسوند، حجت الإسلام سواری، خورشیدی، باورصاد و مظفری از اعضای شورای شهر و صفری و آهن جان از معاونان شهردار، و تنی چند از مشاوران نیز حضور داشتند.

خبرنگار/ژاله مهدوی


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


سياوش باران وند باراني منجزي
|
Iran
|
1395/03/21 07:09
  +0

  -0
پاسخ
ارائه طرح (همه باهم کاربراي بهترشدن-ياعلي مدد)کاربراي انسانيت-کاربراي فرزندانمان-احداث يااايجادسايبان درسطح شهراهواز-کاربي منت براي بهترشدن آب وفاضلاب-پيگيري احداث فضاي ورزشي مثل فوتبال...درکنارفضاي سبزوپارک ها-احداث سرويس بهداشتي در سطح شهراهواز-تانخواهيم نمي شود ديدگاه بايداصلاح گردد-دررابايدکوبيدتابازشود
سیاوش باران وند
|
Iran
|
1401/06/26 14:46
  +0

  -0
پاسخ
http://akharinkhabar.ir/sport/9282170

سیاوش باران وند مشاور رسانه ای سازمان جهانی کیوکوشین کاراته wkfb ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی اظهار داشت: به اطلاع عموم مردم عزیز کشورمان علی الخصوص ورزشکاران رزمی می رسانیم با هماهنگی های به عمل آمده با ریاست محترم سازمان جهانی کیوکوشین کاراته wkfb، جناب آقای کانچو محمد سرکوهکی و هماهنگی های صورت گرفته با فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران، شهر اهواز مرکز استان قهرمان پرور خوزستان در روزهای ۲۷،۲۸‌،۲۹ مهرماه سال جاری میزبان مسابقات و سمینار بین المللی کیوکوشین کاراته wkfb خواهد بود.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*