اخبار عمومی
اعلام وصول 2
18875
تاریخ انتشار: 1394/11/08 15:38
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اختتامیه سوگواره عکس عاشورایی و شهدا برگزار و از برگزیدگان عکس و هنرمندان و گروه‌های تعزیه‌خوان برتر لنده‌ای تجلیل شد.

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان
 امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و مسئولان شهرستانی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران، کارگردان سریال تلویزیونی پد خندق و …. مراسم اختتامیه سوگواره عکس عاشورایی و شهدا در لنده برگزار شد.
در این مراسم که با معرفی عکاسان برگزیده سوگواره عکس عاشورایی و شهدا برگزار شد از تعزیه‌خوانان و گروه‌های برتر تعزیه و کارگردان سریال تلویزیونی پد خندق تجلیل شد.


اسماعیل زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنده در این مراسم با اشاره به اهداف برگزاری سوگواره عکس در شهرستان لنده گفت: در سال‌های گذشته شهرستان لنده با اجرای موفق جشنواره عکس رضوی توانسته توانایی و ظرفیت شهرستان را به نمایش بگذارد.
وی افزود: شهرستان لنده به لحاظ پتانسیل و استعداد‌های هنری در سطح استان جایگاه خوبی به خود اختصاص داده و تاکنون توانسته در عرصه‌های مختلف عکس، شعر، متن ادبی، تئاتر، تعزیه(که خود خاستگاه تعزیه استان است) را به خود اختصاص دهد.


زارعی یادآور شد: حفظ آمادگی هنرمندان برای حضور در عرصه‌های مختلف لازم و ضروری بوده باید برنامه‌ریزی صحیحی در این زمینه انجام داد تا هنرمندان بتوانند خود را به منصه ظهور برسانند.
وی خاطر نشان کرد: هنرمندان با حضور در عرصه‌های شهرستانی می‌توانند خود را محک زده و با رفع معایب‌ کارها و اثرهای خود با توان و آمادگی بهتری در مسابقات استانی و حتی کشوری حضور یابند.
مسئول نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده تصریح کرد: این سوگواره عکس با محوریت دو شهید گرانقدر، سردار جان‌محمد کریمی و محمد سهرابی‌ثانی از شهدای دفاع مقدس و مبارزه با گروه تروریستی پژاک برگزار شد.


در ادامه این مراسم با اهداء لوح تقدیر و تندیس سوگواره از خانواده شهیدان کریمی و سهرابی‌ثانی نیز تجلیل شد.
یکی از مزیت‌های این مراسم حضور سرداران دفاع مقدس از جمله سردار واهبی‌زاده فرمانده دوران دفاع مقدس و بهنام نوروزی کارگردان سریال تلویزیونی پد خندق بود که از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ارج نهادن به هنر و هنرمندان این مجموعه تلویزیونی و فرماندهان دوران دفاع مقدس با اهداء لوح تقدیر و تندیس جشنوار تجلیل شد.
حضور تعزیه‌خوانان و پیرغلامان حسینی در این مراسم رنگ و بوی معنوی بیشتری به سوگواره عکس داد که در ادامه مراسم با اهداء لوح و تندیس سوگواره از خلیفه عباسی به عنوان پیشکسوت تعزیه و پیرغلام حسینی نیز تجلیل شد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*