اخبار عمومی
اعلام وصول 2
18879
تاریخ انتشار: 1394/11/08 16:07
شهردار کلان شهر اهواز از ادامه پیگیری ها برای خلع ید پیمانکار چینی طرح قطار شهری اهواز خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان/ اهواز-محمد ابولیان

سید خلف موسوی در صدوبیست و یکمین نشست علنی شورای اسلامی شهراهواز با اشاره به برخی قراردادهای مشکل ساز شهرداری گفت: قرارداد قطار شهری اهواز در سالهای گذشته درشورای اسلامی شهراهواز تصویب شد و هنوز نتوانسته ایم پیمانکاراین پروژه را خلع ید کنیم .و با اشاره به برگزاری نشست های فراوان با استاندار،معاون وزیرکشور و معاون سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور در این زمینه اظهار داشتند: برای فسخ این قرارداد مشاورحقوقی به کارگرفته شده و موضوع در حال بررسی می باشد.

وی ادامه داد این قرارداد700 صفحه ای با شرکت چینی(کیسون)است و بر اساس آن طراحی، اجرا و فایناس سرمایه گذاری خارجی بر عهده چینی ها است. البته از فایناس خبری نیست و اعتبار را دولت تامین کرده است.

وی همچنین از لغو قرارداد با پیمانکار پسماند شهرداری اهواز خبر داد وگفت:بیشترین نشست هایی که بارئیس دادگستری و اداره ی کل بازرسی خوزستان برگزارشد.درباره این موضوع بود.

ایرنا در این خصوص گزارش داد؛ پیمانکار متروی اهواز شرکت چینی کیسون است که در سال 85کار را تحویل گرفت و قراربود طی 5سال این پروژه  رابه پایان برساند.اما با گذشت این مدت تنها 27درصد پیشرفت داشته است.

براساس آخرین وعده مسئولان مرحله نخست متروی اهواز قرار بود آبان امسال به بهربرداری برسد.

پیش از این وعده افتتاح مرحله نخست در فروردین 92 داده شده بود. اختلاف پیمانکار قطارشهری اهواز با کارفرمای طرح سازمان قطار شهری و استانداری از سال گذشته ادامه دارد.

این اختلاف بر نحوه هزینه اعتبار، تعدادکارگران و پیشرفت طرح است ومسولان استانی، ازشهریورامسال پیمانکار را تهدید به خلع ید کرده اند. علاوه برمشکلات همیشگی با کارگران، پیمانکاربه تازگی تعداد 300کارگررا به صورت غیرقانونی اخراج کرده است.

در نشست صدوبیست و یکمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز 30 نفرازپیمانکاران بخش خدمات شهری و فضای سبز شهرداری هم حضور یافته و خواستار پرداخت مطالبه های معوق خود شدند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*