اخبار عمومی
اعلام وصول 2
1890
تاریخ انتشار: 1393/06/01 11:55
پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان
امام جمعه بهمئی گفت: مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد به فکر رفع مشکلات آب، برق و جاده‌های بهمئی باشند. خبرگزاری فارس: مسئولان استانی به فکر رفع مشکلات آب و جاده‌های بهمئی باشند

حجت‌الاسلام سید رحمت‌الله سیادت ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بهمئی ضمن دعوت خود و همه نمازگزاران به تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد: در روایتی از حضرت امام صادق (ع) آمده است که ای گروه جوانان از خداوند بترسید و تقوا پیشه کنید البته این فقط برای جوانان نیست بلکه همه باید تقوا پیشه کنیم اما چون جوانان از غرور و انرژی بیشتری برخوردار هستند و زمینه انحراف برای آنها بیشتر است مورد خطاب قرار گرفته‌اند.

امام جمعه بهمئی به ویژگی جوانان از دیدگاه همه معصومین از جمله حضرت امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: جوانان نزد ائمه و معصومین از جایگاه ویژه و عنایت خاصی برخوردار بودند که این برای همه ما باید درس باشد و قدر جوانان خود را بدانیم.

 وی با بیان اینکه جوانی بهار عمر است، گفت: جوانان بهترین و مفیدترین قشر جامعه هستند و جامعه را به حرکت و به سمت توسعه و پیشرفت متعالی  می‌کشانند، پس باید زمینه را برای جوانان مومن و با استعداد کشور فراهم کنیم چرا که  آنها زمامداران آینده این مملکت هستند.

 سیادت ادامه داد: امام صادق(ع) در خصوص جوانان می‌فرماید دوست ندارم جوان شیعه را جز در دو حالت ببینم نخست اینکه عالم باشند و دومین حالت اهل تعلم و فرا گرفتن علوم باشد، همچنین پیامبر اسلام (ص)می‌فرماید، به وجود جوانان عابد افتخار می‌کنم و خداوند پاداش 72 قدیس را به جوانان عابد می‌دهد.

خطیب جمعه بهمئی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بهمئی ضمن گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: همان‌گونه که رهبری فرمودند مسئولان نظام باید با تلاش شبانه‌روزی خود برای ایجاد اشتغال جوانان فعالیت و تلاش کنند پس باید همه به این امر مهم جامعه عمل بپوشانیم.

سیادت تصریح کرد: باید مسئولان کشور، استان و به تبع آن مسئولان شهرستانی بحث اشتغال را در اولویت کاری خود قرار دهند، زیرا یکی از عوامل ناهنجاری‌ها و فساد در جامعه همین بیکاری است هر چند که دولت به تنهایی نمی‌تواند اشتغال را فراهم کند و می‌طلبد که مردم نیز در این زمینه هم پای دولت باشند و شغل‌های آزاد را تقویت کنند.

 وی همچنین از مهمترین مشکلات شهرستان بهمئی علاوه بر بیکاری جوانان این منطقه، مشکل آب شرب، کیفیت برق و جاده‌های شهرستان را برشمرد و گفت: مسئولان شهرستان این مشکلات را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند و برای رفع آنها تلاش خود را دوچندان کنند.

امام جمعه بهمئی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به مسلمانان و به ویژه شیعیان جهان گفت: امیدواریم که همه ما بتوانیم از شیعیان راستین آن امام باشیم.

وی همچنین گرامیداشت روز بزرگداشت ابوعلی سینا روز پزشک را به این قشر زحمت‌کش و صبور تبریک گفت.

منبع:فارس



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*