اخبار عمومی
اعلام وصول 2
1893
تاریخ انتشار: 1393/06/01 12:23
پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهمئی با اشاره به کیفیت بالای معادن سیلیستین در این شهرستان، گفت: این معادن بیشترین خریدار را در دنیا دارند.


جهانبخش چامی‌پور اظهار کرد: طبق اکتشافات بعمل آمده معادن ذخیره این شهرستان 400هزار تن می باشد و تاکنون تقریبا 70 هزار تن استخراج شده است.

وی بیان کرد: در این شهرستان تاکنون از سه معدن قبر قیصر، دشت آهو ، کارند و گودبن بهره برداری و سنگ سیلیستین استخراج و صادر گردیده است و با توجه به وجود عظیم سیلیستین می طلبد مسئولان جهت اشتغالزایی پایدار در این شهرستان نسبت به احداث و  راه اندازی کارخانجات پر عیار سازی و تبدیلی اقدام کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بهمئی تصریح کرد: در این شهرستان از معادن مهم دیگر می توان به معادن گچ اشاره کرد که جا دارد پیگیری و هماهنگی لازم درخصوص آزمایشات انجام و از این نعمت خدادادی استفاده بهینه شود کما اینکه این شهرستان دارای منابع عظیم آهک بوده که در این راستا خانه آهک هیدراته در حال ساخت و راه اندازی می باشد.

چامی پور ابراز کرد: در بخش صنعت تعدادی کارخانه فعال و نیمه فعال در این شهرستان وجود دارد که در صورت وجود زیر ساخت ها افرادی خارج از بهمئی مایل به سرمایه گذاری می باشند و مهمترین این کارخانجات کارخانه آهک هیدراته که هنوز افتتاح نشده است و کارخانه سبدسازی، کارخانه آسفالت ، کارخانه شن وماسه ،کشتارگاه ، تولید گچ معدنی و چندین واحد کوچک دیگر هستند.

وی عنوان کرد: با پیگیری های بعمل آمده قرار است کارخانه تولید آجر صادراتی نیز در شهرستان راه اندازی شود که شایسته است مسئولان به زیر ساخت ها توجه داشته باشند تا سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری در شهرهای کوچک شوند.

چامی پور افزود: مهمترین مشکل این شهرستان عدم وجود زیر ساخت ها از جمله راه،آب ، برق و گاز است و دادن وام های کم بهره و طویل المدت به متقاضیان توسعه صنعت می تواند در رشد سرمایه گذاری مهم باشد.

وی تشکیل جلسات مکرر و منظم با اتاق اصناف و اتحادیه ها ، همکاری و هماهنگی با بسیج اصناف شهرستان و فعال نمودن بسیج اصناف، تشکیل منظم جلسات کمیسیون نظارت و تنظیم بازار،برگزاری انتخابات اتاق اصناف همزمان با سراسر کشور را از عملکرد یکساله گذشته اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهمئی برشمرد.

چامی پور تعداد واحدهای صنفی  فعال ثبت نامی در سایت اصناف را 1560 واحد، تعداد واحدهای صنفی غیر فعال را 332 واحد ، تعداد واحدهای صنفی که بر هر علت پلمپ شده اند را 76 مورد و تعداد واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب را 84 مورد برشمرد.

منبع: تسنیم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*