اخبار عمومی
اعلام وصول 2
18963
تاریخ انتشار: 1394/11/15 11:49
شهرداری اهواز فربه، ناکارامد و زمینگیر شده و بالطبع مردم نیز کمتر راغب به پرداخت عوارض می شوند و متعاقب آن درآمدهای شهرداری نیز کمتر می شود.

"شهرام احمدی" فعال اجتماعی و رسانه در مطلبی ارسالی به  پایگاه اطلاع رسانی"عصرجهان با عنوان "تفاوتهای مدیریت کتانباف با سید خلف موسوی در شهرداری اهواز" اینگونه نوشت:

پیرو صحبتهای اخیر استاندار محترم در خصوص شهرداریها و کاهش درآمدها و همچنین صحبتهای سرکارخانم ابریشمکار عضو محترم شورای کلانشهر اهواز در خصوص تخلفات شهرداری اهواز با وجود نهاد نظارتی شورا، بر آن شدم تا مطلبی را در خصوص این مقوله ها به رشته تحریر در آورم :
بی شک وضعیت نگران کننده ای که امروز گریبانگیر مدیریت بر شهرداری اهواز شده است بیش از هرچیز به نحوه سیاستگذاری و تعامل مدیر ارشد شهرداری باز می گردد .
سیدخلف موسوی که از بدو ورود مشاوران و مدیران رسانه ای متعددی را در کنار خود به کار گرفت سیاست تمرکز بر چند پروژه بزرگ و دهان پرکن را سرلوحه کارخود قرار داد تا از این رهگذر امکان مانور رسانه ای و تبلیغی زیادی برای تیم رسانه ای او فراهم گردد پروژه هایی که خصوصیت بارز آنها آن بود که در نقاط کلیدی شهر و در پیش چشم مسئولین قرار داشتند، اما در دوران کتانباف سیاست اصلی شهرداری توزیع متناسب خدمات شهری در محلات و نقاط مسکونی بود.
از این روی بود که سیستم مکانیزه جمع اوری زباله، احداث پارکها و سراهای محلات، احداثد ورزشگاه های محلات، خدمات دهی به مدارس در فصل بازگشایی، احداث پلهای هوایی متعدد-جمع آوری مرتب زباله و رفت و روب و آسفالت کوچه ها و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی وتاکسیرانی را هدف خود قرار داد و الحق که در دوران کتانباف خدمات متنوع شهرداری قابل لمس ومشهود بود و شهروندان در هر نقطه ای از شهر این خدمات راحس می کردند،
در بعد اداری کتانباف در جهت چابک سازی بالغ بر 1000 نفر از روابط استخدامی غیر ضروری را کسر کرد.و عده ی بیشتری از پرسنل شهرداری را خرید خدمت یا بازنشسته نمود و سیستم مکانیزه اداری و شهرسازی را استقرار داد.
در زمان مهندس کتانباف طیفی از مدیران کم کار و متهم به اهمال و سوء استفاده مورد غضب قرار گرفته و منزوی شدند و مدیران پاکدست و پرتلاش در محوریت قرار گرفتند،  جلسات ملاقاتهای عمومی مدیران و شخص شهردار مرتبا" برگزار و تصمیمات فی المجلس اتخاذ واجرایی میشد، اما در زمان سیدخلف بالعکس تمرکز تنها برچند پروژه بزرگ صورت گرفت که همانها نیز به دلیل سوء مدیریت اجرایی نشده و تنها به معضلات شهر افزوده شدند.

از طرفی هم مجددا" بالغ بر صدها نیرو در بخشهای مختلف شهرداری استخدام شد و حقوق ومزایای همین نیروهای جدید هزینه های زیادی به شهرداری تحمیل کرد.
خدمات عمومی تنزل یافت و مدیران " کم توان" و " یک شبه " که در عمل بازدهی از خود بروز نداده اند،  بکارگیری شده و محوریت یافتند و مدیران "متعهد و پرتلاش" به حاشیه رانده و اغلب مورد بی مهری واقع  شدند.
خدمات محله محوری و ناحیه محوری که موجب دسترسی بیشتر مردم به مسئولین می شد رخت بربست و مدیران از دسترس مردم دورتر شدند.
دوران مهندس کتانباف ضابطه مندی همراه با سرعت عمل بتدریج در حال جایگزین شدن بجای رابطه سالاری های مشکوک  و فساد اداری بود.
ولیکن در زمان کنونی امورشهری به مدار سابق رابطه سالاری بازگشته است و از تعدادی افرادی نامرتبط، واسطه بعنوان حلال مشکلات نام برده میشود که جای بسی تاسف دارد !!!!!
نتیجه آنکه سازمان شهرداری اهواز فربه، ناکارامد و زمینگیر شده  و بالطبع مردم نیز کمتر راغب به پرداخت عوارض می شوند و متعاقب آن درآمدهای شهرداری نیز کمتر می شود.
در این حالت  خدمات دهی شهرداری کاهش چشمگیری یافته و نارضایتی مردم از عملکرد شهردار و سوء مدیریت شورای شهر که آن را انتخاب وحمایت کرده و میکنند،  فزونی گرفته است.
باید منتظر ماند و دید تا به کی این روال ادامه خواهد یافت و چه زمانی تصمیم به تغییر با هدف رفع مشکلات گرفته خواهد شد ....
شهرام احمدی-کارشناس ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)
۱۴  بهمن ۱۳۹۴


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


بسیجی
|
Iran
|
1394/11/15 14:07
  +0

  -0
پاسخ
احسنت برزبان حقگوی سایت خوب شما وقلم توانمندتان جناب مهندس احمدی - همکار سابق شهرداری -جالبه بدونی که این روزا سیدخلف با رفت و آمد مکررر به تهران تلاش میکنه با بعضی اصلاح طلبهای استان مثل کربلایی پستی توی وزارتخونه برا خودش دست و پا کنه چه شودد؟///

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*