اخبار عمومی
اعلام وصول 2
19025
تاریخ انتشار: 1394/11/18 16:12
با حمايت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان به مناسب پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي گروه موسيقي بامداد به كشور فيليپين اعزام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان،دكتر دهباني پور مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گفت: بیش از یک قرن است که گروههای مختلف موسیقی جهت معرفی فرهنگ وهنرایرانی به کشورهای مختلف گاه با دعوت رسمی نهادها وسازمانهای فرهنگی وهنری و گاه از سوی وزارت فرهنگ وهنر ایران سفر میکنند.

دهباني پور افزود: چند سالی هست كه  اعزام هنرمندان و اجرا در خارج از مرزها جهت معرفی ظرفیتهای موسیقی ایرانی و موسیقی بومی( محلی)  استان با رایزنی فرهنگی ایران وسفارت ایران در کشورهای مختلف صورت میپذیرد.

در سال جاری گروه موسيقی بامداد  از استان كهگيلويه و بويراحمد به کشور فیلیپین اعزام گردید .اعزام اين گروه موسيقي با حمايت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان صورت پذیرفت.

 در ادامه سيد همت هاشمي مسئول دفتر موسيقي اين اداره كل گفت: در سال جاری از میان گروههای مختلف کشور تعدادی اندک از گروهها پس از مرحله بازبینی از سوی دفتر همکاریهای فرهنگی وهنری مورد پذیرش قرار گرفت که گروه بامداد یکی از گروههای منتخب بود. پس از انجام مراحل اولیه گروه تمرینهای جدی خود را در دو بخش موسیقی اصیل ایرانی( ملی) و موسیقی محلی آغاز نمود و از آنجا که اعزام به کشورهای اروپایی در برنامه دفتر فرهنگ و ارتباطات اسلامی نبود، و با توجه به مهاجرین وساکنین ایرانی مقیم در فیلیپین که اغلب دانشجویان را شامل میشود، گروه بامداد جهت اعزام واجرا درآن کشور مورد ارزیابی قرار گرفت، مدیریت اعزام و انجام مربوط به حوزه فنی وهنری به عهده سید همت هاشمی و سرپرست گروه از سوی ایشان به حمید آغاجری واگذار گردید که در تاریخ ۱۵ بهمن به تهران اعزام ودرتاریخ ۱۶ بهمن به مقصد قطر واز آنجا  به فیلیپین کشور مقصد رسیدند.

اولین اجرا در روز ۱۷ بهمن در این کشور در سالن مانیل بود،که با استقبال قابل قبولی روبروبود. حمید آغاجری نوازنده تار وسرپرست گروه،اسماعیل رحمانی نوازنده سنتور، محسن نیک پی نوازنده سه تار، مصطفی لاهوتی، نوازنده تنبک، شهرام(سامان) جعفری خواه نوازنده نی و کاظم کریمی خواننده گروه بامداد در این سفر میباشند.

این گروه باهمکاری و حمايت جدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و معانت هنری وسینمایی، حراست و دفترموسیقی اداره کل فرهنگ استان كهگيلويه و بويراحمد و انجمن موسیقی استان به کشور فیلیپین اعزام گردیده است.




کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*