اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191238
تاریخ انتشار: 1396/10/09 00:32
مسئولان وزارت نفت به دنبال انحلال نفت آبادان هستند/
رباط صلیبی مدافع استقلال خوزستان دچار پاره‌گی شد/یکه تازی نفت امیدیه در رقابت های بسکتبال لیگ برتر امید کشور/نتایج نمایندگان خوزستان در هفته چهارم رقابت های لیگ برتر گلف کشور/پرواز فولاد به رتبه ی دوم جدول از سکوی نفت تهران/علت شکست‌های استقلال خوزستان بررسی می‌شود

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری خوزستان در سایر رسانه ها


دختر ربوده شده بعد از ۶ سال پیدا شد/ردیابی از طریق فضای مجازی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرمشهر گفت: دختربچه‌ای که ۶ سال پیش از جلوی در منزل ربوده شده بود، دوباره به آغوش خانواده برگشت.
علیرضا باوی در خصوص این خبر اظهار کرد: این اتفاق در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۰ وقتی دو دختربچه با حدود دو سال و نیم و هشت سال و نیم سن، جلوی در منزل خود در خرمشهر در حال بازی بودند، رخ داد و در جریان آن یک خودروی ۴۰۵ تیره رنگ کنار آنها توقف و زن و مردی که در خودرو بودند، دختربچه کوچک‌تر را ربودند.
وی افزود: به‌رغم تحقیقات پلیس، اثری از کودک یافت نشد تا اینکه خانواده وی پس از چند سال با استفاده از فضای مجازی و قرار دادن عکس کودک، ماجرای حادثه و شماره تماس در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به جست‌وجو کردند.
دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر گفت: این در حالی بود که کودک خرمشهری به هویت «ی» در خانواده جدید خود در شهر ری تهران زندگی می‌کرد و اقوام جدید وی با دیدن تصویر کودک، از خانواده او خواستند تا حقیقت را بگویند و کودک را به خانواده اصلی‌شان برگردانند.
وی افزود: بنابراین خانواده دختر که اکنون نام او را به رقیه تغییر داده بودند، وی را به خرمشهر و نزد خانواده‌اش برگرداندند و مدعی شدند که کودک را از زن و مرد معتادی در اهواز خریداری کرده‌اند.
باوی گفت: با آزمایش DNA از کودک و خانواده خرمشهری، هویت اصلی وی مشخص و رقیه به خانواده اصلی‌اش سپرده شد.
وی اظهار کرد: تحقیقات در خصوص ادعای خانواده تهرانی ادامه دارد/مهر


یک کشته سه مصدوم در واژگونی پژو 405 در جاده رامهرمز - اهواز
مسئول مرکز فوریت‌های پزشکی رامهرمز گفت:‌ واژگونی خودرو سواری در جاده رامهرمز - اهواز یک کشته و سه مصدوم برجای گذاشت.
عبدالحسین رستمی روز جمعه گفت: ساعت 10:15 صبح امروز، در سانحه واژگونی خودرو سواری پژو 405 در کیلومتر 40 جاده رامهرمز به اهواز یک نفر کشته شد.
وی افزود: سه نفر دیگر نیز در این سانحه مصدوم شدند که برای درمان به بیمارستان مادر رامهرمز اعزام شدند/ایرنا

 


کمیته صیانت از آراء در سال 88 نتیجه جلسات با مأموران سرویس‌های جاسوسی غرب بود/ایجاد نارضایتی عمومی مهم‌ترین دستور کار دشمنان انقلاب است
امام‌جمعه موقت اهواز گفت: 3 ماه پیش از انتخابات برخی کمیته غیرقانونی صیانت از آراء تشکیل دادند و مدعی احتمال تقلب در انتخابات شدند، کمیته صیانت از آراء نتیجه جلسات با مأموران سرویس‌های جاسوسی غرب بود.

حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اهواز با اشاره به موضوع انتقال آب از سرچشمه‌های کارون، عنوان کرد: خطاب به مسئولانی که نام آن‌ها با موضوع انتقال آب از سرچشمه‌های کارون گره‌خورده است توصیه می‌کنیم بصیرت داشته باشند، خوزستان دروازه ورود تشیع به کشور و سنگر اصلی دفاع از ایران اسلامی است
وی گفت: خوزستان را باید حفظ و تقویت کرد، مردم خوزستان گلایه‌هایی دارند، مقام معظم رهبری سال گذشته فرمودند که این حضور چشم‌گیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن به این معنا نیست که گله ندارند.
حاجتی با عنوان اینکه برخی تصمیم‌ها نابخردانه است، بیان کرد: نباید در میان مردم نارضایتی ایجاد کرد تا جایی که احساس کنیم برخی نفوذی هستند و باهدف اینکه مردم را از نظام خسته کنند و آن‌ها را در مقابل نظام قرار بدهند بسترساز تصمیماتی شوند که موجب نارضایتی مردم شود.
وی گفت: مردم برعلیه نظام اسلامی هیچ‌گاه قیام نکردند و قیام نمی‌کنند و اجازه تحقق آرزوی دشمنان انقلاب و اسلام را نمی‌دهند. مردم ما درصحنه هستند اما مردم ما گله‌مندند.
خطیب جمعه اهواز با اشاره به تأکید نماینده ولی‌فقیه در خوزستان خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر شفاف‌سازی در موضوع انتقال آب از سرشاخه‌های کارون، اظهار کرد: ما با دیدگاه انقلابی و هوشیار به این مسئله نگاه می‌کنیم، مسئولین که کار در دستشان است و پول هم‌دستشان باید سریع‌تر اقدام کنند.
امام‌جمعه موقت اهواز با اشاره به حماسه هفتم دی‌ماه در اهواز، بیان کرد: خروش خوزستان هفتم دی‌ماه بود یعنی قبل از نهم دی‌ماه، همان جوانان حزب الهی آمدند به صحنه آمدند، خروش هفتم دی برای حراست از دستاوردهای انقلاب و خون شهدا بود.
وی همچنین در فراز دیگری از خطبه‌های خود به موضوع شیوه شکل‌گیری کلیدواژه «تقلب» در فتنه 88 با هدایت سرویس‌های جاسوسی غربی اشاره کرد و افزود: 3 ماه پیش از انتخابات برخی کمیته غیرقانونی صیانت از آراء تشکیل دادند و مدعی احتمال تقلب در انتخابات شدند، کمیته صیانت از آراء نتیجه جلسات با مأموران سرویس‌های جاسوسی غرب بود/فارس


واکنش سرپرست فرمانداری اهواز به تجمع امروز(جمعه)
نبی‌الله خون میرزائی سرپرست فرمانداری اهواز در رابطه با تجمع برخی از شهروندان در مرکز شهر اهواز اظهار کرد: جمعی از بازنشستگان و کارگران که حقوقشان به تعویق افتاده بود عده ای از بیکاران متقاضی کار و برخی معترضین به مسئله انتقال آب و گردوغبار در این تجمع حضور داشتند.
وی با بیان اینکه در بین معترضین افرادی نیز بودند که از فرصت پیش آماده سوءاستفاده کردند گفت: فراخوان‌های این‌چنینی قانونی نیست و هر تجمعی که قرار است انجام شود باید مجوز قانونی داشته باشد.
سرپرست فرمانداری اهواز افزود: کسانی که خواهان تجمع هستند باید مجوز قانونی را از مجراهای قانونی دریافت کنند هر کس که فراخوانی برای این قبیل تجمع‌های غیرقانونی بدهد هر اتفاقی رخ دهد مسئولیت آن بر عهده خود او خواهد بود.
خون میرزائی عنوان کرد: بنده به عنوان نماینده دولت و خدمتکار مردم شهرستان اهواز به نمایندگی از استاندار وظیفه خود دانستم در بین معترضین حاضر شوم تا اعتراض‌ها و درخواست‌های مردم را بشنوم.
وی افزود: معترضین را راهنمایی کردیم تا از طریق مجاری قانونی برای حل مشکلات خود اقدام کنند.
سرپرست فرمانداری اهواز تاکید کرد: همه موارد و مسائل مطرح شده در بین معترضین را دست بندی خواهم کرد و امشب به شخص استاندار منعکس می‌کنم/فارس


رباط صلیبی مدافع استقلال خوزستان دچار پاره‌گی شد
تیم استقلال خوزستان روز گذشته در بازی مقابل استقلال تهران علاوه بر تحمل شکست سنگین سه بر صفر در این مسابقه خانگی، با مصدومیت دو مدافع اصلیش به اسامی عقیل کعبی و محمدامین آرام‌طبع نیز مواجه شد.
عقیل کعبی که در اواسط نیمه نخست از بازی بیرون رفت، از ناحیه مچ پا آسیب دیده است و میزان مصدومیت وی در روزهای آینده مشخص خواهد شد اما محمدامین آرام‌طبع که در بین دونیمه بازی مقابل استقلال تهران تعویض شد، دچار مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی شده است.

عکسبرداری اولیه از زانوی مصدوم آرام‌طبع که پنجشنبه شب انجام شد، با تشخیص اولیه پزشکان مبنی بر پاره‌گی رباط صلیبی مدافع چپ جدید استقلال خوزستان همراه بود تا این بازیکن خوزستانی از شدت ناراحتی اشک بریزد.
آرام‌طبع در نقل‌وانتقالات میان‌فصل به لیست استقلال خوزستان اضافه شد و بعد از انجام دو بازی مقابل تراکتورسازی در جام حذفی و لیگ برتر فوتبال ایران در سومین بازی برابر استقلال تهران با این اتفاق تلخ روبرو شد/مهر


مسئولان وزارت نفت به دنبال انحلال نفت آبادان هستند
فراز کمالوند شامگاه امروز پس از پیروزی خانگی تیمش در برابر سایپای تهران در آبادان در نشست خبری پایان بازی اظهار کرد: نمی‌خواهم این پیروزی را تلخ کنم ولی ما در ایران شهری به نام قزوین داریم که سنگ پای آن بسیار معروف است و به نظر من مسئولان وزارت ورزش رویشان از سنگ پای قزوین هم بیشتر است! خدا شاهد است که سنگ پا خریدم و قصد داشتم که به نشست خبری بیاورم ولی برخی دوستان اجازه ندادم این کار را بکنم. می‌خواستم سنگ پا را روی میز بگذارم و بگویم این وزارت نفت است!
سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان ادامه داد: آقایان یک کلمه بگویند که نمی‌خواهیم تیمداری کنیم. برای چی همه را در هچل انداخته‌اید و ۲۵ بازیکن را از خانه و کاشانه دور کرده‌ایم. یکی مریض دارد و دیگری تاریخ عقد و عروسی خود را سه بار تغییر داده است ولی مسئولان وزارت ورزش عین خیالشان نیست. مسئولان وزارت نفت یک تیم را منحل کرده‌اند می‌خواهند دیگری را هم منحل کنند.
کمالوند بیان کرد: اگر مسئولان وزارت نفت نمی‌خواهند تیمداری کنند، بگویند، همین مردم آبادان می‌توانند تیم را اداره کنند اینها در برابر عراق، هشت سال ایستادگی کرده‌اند. من خود کیسه دست می‌گیرم و در شهر برای نفت آبادان پول جمع می‌کنم. آقای زنگنه و آقای صادق‌آبادی دست از سر تیم نفت بردارند و هر چه بر سر این تیم آورده‌اند، بس است دیگر. من از هواداران می‌خواهم که به کسی بی‌احترامی نکنند چون مسئولان استانی همه زحمت کشیده‌اند ولی فردی به نام صادق زاده با ۳۲ سال سن، اساس تیم صنعت نفت را به هم ریخته است.
وی در خصوص مصدومیت کرار در این بازی نیز گفت: اکنون نمی‌توانم در خصوص مصدومیت وی حرفی زد و ۲۴ ساعت باید از آن بگذرد بعد در این خصوص نظر بدهیم ولی امیدوارم که مصدومیت وی جزئی باشد/مهر


یکه تازی نفت امیدیه در رقابت های بسکتبال لیگ برتر امید کشور
تیم بسکتبال نفت امیدیه روز جمعه در هفته نهم رقابت های لیگ برتر امیدهای باشگاه های کشور پذیرای تیم مهروبان نوین ماهشهر در امیدیه بود که با نتیجه 90 بر 66 به پیروزی دست یافت.
تیم مهروبان نوین ماهشهر که در جایگاه سوم رده بندی قرار داشت با شکست در این هفته، از شانس کمتری برای صعود به لیگ برتر برخوردار است. 
تیم پتروشیمی بندرامام دیگر نماینده خوزستان در این هفته از رقابت ها موفق شد در ماهشهر با نتیجه 79 بر 55 از سد تیم مقاومت میناب عبور کند تا همچنان در رده دوم جدول باقی بماند.
در ادامه این مسابقات و در اهواز تیم ملی حفاری برابر تیم مس کرمان صف آرایی کرد که در نهایت با نتیجه 66 بر 46 به برتری دست یافت.
هم اکنون تیم های نفت امیدیه، پتروشیمی بندرامام و مهروبان نوین ماهشهر به ترتیب مکان های اول تا سوم جدول رده بندی رقابت های گروه جنوب را به خود اختصاص داده اند همچنین تیم ملی حفاری اهواز نیز در مکان پنجم رده بندی جای دارد.
در هفته نهم این رقابت ها تیم های نفت امیدیه و پتروشیمی بندرامام روز 15 دی ماه حساس ترین دیدار هفته را برگزار می کنند؛ همچنین تیم های مهروبان نوین ماهشهر و ملی حفاری به مصاف تیم های مس کرمان و مقاومت میناب خواهند رفت.
گفتنی است مسابقات لیگ امیدهای بسکتبال کشور در 2 گروه 6 تیمی با عنوان شمال و جنوب برگزار می شود که در پایان از هر گروه 2 تیم به مرحله پایانی صعود می کند/ایرنا


نتایج نمایندگان خوزستان در هفته چهارم رقابت های لیگ برتر گلف کشور
2 تیم خوزستانی سورتمه اهواز و تاراز مسجدسلیمان در هفته چهارم از دور رفت رقابت های لیگ برتر گلف روز جمعه در مسجدسلیمان به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت تیم سورتمه با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید.
تیم نفت و گاز مسجدسلیمان دیگر نماینده خوزستان در این هفته از مسابقات به مصاف تیم نمین سرامیک اردبیل رفت که با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید تا همچنان صدرنشین رقابت ها باقی بماند.
در دیگر بازی این هفته تیم آزادگان مسجد سلیمان در خانه برابر تیم هیات گلف شاهین شهر صف آرایی کرد که در نهایت با نتیجه 6 بر صفر تن به شکست داد.
تیم ملی حفاری اهواز دیگر نماینده خوزستان در این هفته از رقابت ها به مصاف تیم هیات گلف اصفهان رفت که با نتیجه پنج بر یک به پیروزی رسید.
هم اکنون تیم های نفت و گاز مسجدسلیمان، ملی حفاری و سورتمه اهواز به ترتیب در مکان های اول تا سوم جدول رده بندی قرار دارند. همچنین تیم های تاراز و آزادگان مسجدسلیمان در رده پنجم و هفتم رده بندی جای گرفته اند/ایرنا


پرواز فولاد به رتبه ی دوم جدول از سکوی نفت تهران
فولاد خوزستان از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال کشور، موفق شد با نتیجه 2 بر 1، میزبان خود نفت تهران را شکست دهد.
دو گل فولاد در این مسابقه توسط حسن بیت سعید در دقایق 9 و 86 زده شد. تک گل نفت را هم امین منوچهری در دقیقه 88 به ثمر رساند. 
فولاد با این برد 31 امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد. نفت هم با 13 امتیاز در رده پانزدهم باقی ماند/ایلنا


علت شکست‌های استقلال خوزستان بررسی می‌شود
با درخواست مالک باشگاه استقلال خوزستان قرار است روز شنبه اعضای هیات مدیره این باشگاه تشکیل جلسه دهند و علت شکست های این تیم بررسی شود.
مالک این باشگاه معتقد است که قبل از حضور او در این باشگاه، علت شکست ها بلاتکلیفی و نداشتن پول و صاحب بوده است و اکنون که این مشکلات برطرف شده است، حرف در این زمینه بهانه است، چرا که از زمان حضور وی در شرکت گروه ملی، هر هفته مبلغ 300 میلیون تومان به حساب باشگاه واریز شده است اما تیم در دو هفته متوالی دو شکست بسیار بد داشته است و کادرفنی باید پاسخگوی عملکردش باشد/ایسنا


خبر خوش برای سپرده‌گذاران آرمان
در حالی بانک مرکزی به منظور ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و پایان دادن به فعالیت موسسات غیرمجاز در مردادماه امسال تصمیم به واگذاری سه موسسه بزرگ باقی مانده در این بازار گرفت که بنا بر توافقات انجام شده تعاونی‌ افضل توس به بانک آینده، البرز ایرانیان به بانک تجارت و همچنین وحدت به موسسه ملل واگذار شد . 
این تعاونی‌ها در جریان شناسایی دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی‌ها از طریق هیأت‌های تصفیه و زیر نظر قوه قضاییه و بانک مرکزی قرار گرفتند. چندی نگذشت که بانک آینده و همچنین موسسه ملل اعلام کردند که در مهرماه فرآیند تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی زیر نظر خود که از مدت‌ها قبل منحل شده بودند را در دستور کار قرار خواهند داد. بنابراین ابتدا فرایند پرداخت سپرده‌های تا سقف سه میلیون تومان آغاز و در ادامه با تصمیمی که در جلسه‌ای متشکل از نمایندگان سران سه قوا گرفته شد ورود به پرداخت‌های تا سقف ۱۰۰ میلیون و حتی بالاتر نیز در آذرماه آغاز شد .
منابعی که سپرده‌گذاران این سه تعاونی در آنها داشتند، اکنون باید مورد حسابرسی قرار گرفته و در جریان تعیین تکلیف به آن‌ها پرداخت شود که با توجه به نبود نقدینگی لازم در حساب این تعاونی‌ها تصمیم بر این شد تا با خط اعتباری که بانک مرکزی پرداخت خواهد کرد، بانک‌های آینده، تجارت و موسسه ملل در این رابطه اقدام کنند .
تازه‌ترین اطلاعات دریافتی ایسنا حاکی از آن است که بانک مرکزی در جریان تعیین تکلیف سپرده‌گذاران افضل توس، البرز ایرانیان و وحدت در مجموع خط اعتباری حدود ۴۵۰۰ میلیاری را برای آن‌ها به تصویب رسانده است که از این رقم ۵۰۰ میلیارد تومان برای البرز ایرانیان به بانک تجارت، ۲۷۰۰ میلیارد تومان برای وحدت به موسسه ملل و همچنین ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افضل توس به بانک آینده پرداخت خواهد شد . 
این بدان معنی نیست که بانک مرکزی تمامی این مبالغ را در ابتدای امر در اختیار آن‌ها قرار دهد بلکه بانک‌ها به تدریج آن را دریافت می‌کنند یعنی عمدتا ابتدا از منابع خود پرداخت کرده و با صورت حسابی که به بانک مرکزی ارائه می‌کنند منابع پرداختی آن‌ها تسویه خواهد شد. از سویی دیگر پرداختی‌هایی که بانک مرکزی از طریق خط اعتباری انجام می‌دهد با پشتوانه دارایی‌های تعاونی‌ها است یعنی در ازای دارایی‌هایی که می‌تواند عمده آن به صورت ملک و غیرنقدی در وثیقه بانک قرار می‌گیرد، خط اعتباری نیز اختصاص خواهد یافت .
با این حال از ابتدا هم قرار نبود که پرداختی به سپرده‌گذاران این تعاونی‌ها از منابع بانک‌ها انجام شود و برگشتی برای آن وجود نداشته باشد. در زمان واگذاری تعاونی منحله، رئیس کل بانک مرکزی به صراحت اعلام کرد که تنها مسئولیت دارایی‌ها و بدهی‌های این تعاونی‌ها واگذار شده و باید هر گونه کسری موجود برای پرداخت به سپرده‌گذاران از سوی مدیران و سهامداران آن‌ها تأمین شود .
با این وجود ظاهرا با بازاریابی که بانک‌های مسئول این سه تعاونی‌ها در زمان تعیین تکلیف سپرده گذاران انجام داده‌اند تا بتوانند منابع آنها را در بانک به عنوان سپرده نگه دارند، به نظر نمی رسد تمام وجوه سپرده‌گذاران آنها از این دو بانک و موسسه خارج شده باش/ایسنا.

برچسب ها:
ایستگاه خبر ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*