اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191241
تاریخ انتشار: 1396/10/09 01:35
احتمال سرپرستی کناری در فرمانداری بویراحمد/
يك كهگيلويه و بويراحمدب قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس منصوب شد/کشف 630 کیلوگرم کابل برق سرقتی در شهرستان کهگیلویه/نفت و گاز گچساران در لیگ برتر هندبال بانوان تیم شاهین شهر را برد

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری کهگیلویه و بویراحمد در سایر رسانه ها


تودیع و معارفه معاونین سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد/احتمال سرپرستی کناری در فرمانداری بویراحمد
🔹آئین تودیع و معارفه معاون سابق و جدید سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ساعت 10 صبح روز دوشنبه 11 دی ماه در جلسه شورای اداری واقع در استانداری برگزار می‌شود.
🔹طی این مراسم محمد کاظم نظری بعنوان معاون جدید معرفی می شود و از خدمات فتاح محمدی معاون پیشین تقدیر می گردد
🔹احتمالا شاهرخ کناری به عنوان سرپرست فرمانداری بویراحمد منصوب می شود
🔹شایان ذکر است محمد کاظم نظری معاون جدید سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیش از این فرماندار بویراحمد بود و پیشینه مدیرکلی بهزیستی را در دوره اصلاحات هم در کارنامه دارد


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد منصوب و معارفه شد
🔹طی مراسمی "عنایت آرامشیان" به‌عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات علی افشار فرمانده سابق یگان حفاظت محیط زیست این استان تقدیر شد.


يك كهگيلويه و بويراحمدب قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس منصوب شد
کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حکمی ایروان مسعودی‌اصل را به سمت قائم مقام این مرکز منصوب کرد.
ایروان مسعودی‌اصل پیش از این به عنوان معاون پژوهش‌های فرهنگی-اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی فعالیت داشت که با حفظ سمت به عنوان قائم مقام این مرکز معرفی و از خدمات رحمت الله قلی‌پور قائم مقام سابق تقدیر شد.
گفتنی است قائم مقام جدید مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز پژوهش‌های اسلامی، معاون دانشجویی دانشگاه آزاد، معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی، مدیرکلی دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس را در کارنامه کاری خود دارد/تسنیم


شهرستان چرام 1612 بی‌سواد دارد
صدرالله عزیزی رئیس آموزش و پرورش چرام گفت: در شهرستان چرام، در سنین 10 سال تا 40 سال، قریب به 96 درصد بوده که بر اساس آخرین سرشماری تعداد بیسوادان ما یک هزار و 612 نفر است
رئیس آموزش و پرورش چرام، سواد را تا 50 درصد تاثیرگذار بر نرخ مرگ و میر فرزندان دانست و خاطرنشان کرد: 80 درصد جرایم توسط افراد زیر 40 سال که بیش از 60 درصد آنان بی‌سواد هستند اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به حمایت دولت در خصوص سوادآموزی و با ذکر این مطلب که شاید این حوزه تنها حوزه‌ای باشد که دغدغه مالی ندارد، گروه هدف در سوادآموزی را 10 تا 49 ساله دانست و گفت: این گروه در سه رده سوادآموزی، تحکیم و رده انتقال تقسیم خواهند شد.
عزیزی با بیان اینکه بهترین روش سوادآموزی فرد به فرد است، بیشترین نوع آموزش را از همین طریق ذکر کرد و متذکر شد: در سال جاری بیش از 100 درصد افراد در حوزه سوادآموزی درحال آموزش دیدن هستند که در آخرین امتحانات این حوزه، بیش از 60 درصد قبولی داشتیم.
این مسئول، گفت: در شهرستان چرام، در سنین 10 سال تا 40 سال، قریب به 96 درصد بوده که بر اساس آخرین سرشماری تعداد بیسوادان ما یک هزار و 612 نفر است/فارس


کشف 630 کیلوگرم کابل برق سرقتی در شهرستان کهگیلویه
سرهنگ جهان دیماز فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در شهرستان کهگیلویه و با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع مراتب به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
فرمانده نیروی کهگیلویه افزود: مأموران پلیس این شهرستان با کار و فعالیت شبانه‌روزی و با فعال سازی گشت‌های محسوس و نامحسوس در نقاط مختلف شهر دهدشت، در نهایت با انجام اقدامات انتظامی توانستند مخفی‌گاه و محل انبار‌کردن سیم‌های برق مسروقه را شناسایی که حسب دستور مقام قضائی در بازدید و بازرسی از این محل مأموران توانستند مقدار 630 کیلوگرم کابل برق سرقتی را کشف و ضبط نمایند.
وی با اشاره به اینکه سارق و مال‌خور دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد، از شهروندان خواست در صورت مواجه‌شدن با قطع برق و مخصوصاً در ساعات پایانی شب و یا مشاهده افراد مشکوک و ناشناس، موضوع را از طریق تماس با تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند/ پایگاه خبری پلیس


نتیجه انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد یاسوج
مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم‌ رهبري در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه آزاد واحد یاسوج روز سه شنبه،5 دی‌ماه ۹۶ برگزار شد .
حجت الاسلام حکمت الله هاشمی پور افزود: ائتلاف دانشجویی «صدای دانشجو» سکان انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج را به دست گرفت .
وی افزود: دو گروه دانشجویی با ائتلاف «سرو» و «صدای دانشجو» برای کسب کرسی‌های انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج رقابت کردند که در نهایت ائتلاف«صدای دانشجو» حائز اکثریت آراء شد .
مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم‌ رهبري در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج خاطرنشان کرد: 18نفر که 4 خانم و 14 آقا بودند، داوطلب انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه آزاد یاسوج برای کسب هفت صندلی این انجمن با هم به رقابت پرداختند و در نهایت هفت نفر از آنها از مجموع بیش از 300 نفر رأی دهنده در حالی که دانشجویان در فرجه و تعطیلی قبل از امتحانات بودند، بیشترین آراء را به خود اختصاص دادند .
هاشمی پور اضافه کرد: ائتلاف «صدای دانشجو» هفت نفر اصلی انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج را تشکیل می‌دهند .
اسامی کسانی که به عنوان شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج انتخاب شدند به شرح ذیل است :
١- محسن شنبه پور
٢ - میلاد رویدل
٣ - فرزاد مومنى نصرآباد
۴ - مهدى شنبه پور
۵ - رضا یوسفى
۶ - عارف برگریزان
۷- رضوان موسوی
همچنین "مهین دخت درویشی" و " یگانه عبدی زاده" بعنوان دونفر علی البدل انتخاب شدند.


۱۲۵۵۰ بی‌سواد در شهرستان بویراحمد وجود دارد
نظام مرادی سرپرست آموزش و پرورش بویراحمد نرخ با سوادی در این شهرستان را ۹۳.۸ درصد اعلام کرد و گفت: ۱۲ هزار و ۵۵۰ بی‌سواد در بویراحمد وجود دارد.
نظام مرادی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج اظهار داشتند:نرخ با سوادی در شهرستان بویراحمد را 93.8 درصد اعلام کرد و افزود: در گروه‌های سنی مختلف افرادی هستند که نمی‌توانند در دوره‌های روزانه آموزش و پرورش شرکت کنند که نهضت سواد آموزی این کار را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه 12 هزار و 550 بی‌سواد در شهرستان بویراحمد وجود دارد، ادامه داد: برخی از این افراد نسبت به خوداظهاری اقدام کرده‌اند و البته برخی از این آمار بی‌سوادان بعد از پالایش کمترمی‌شود که به سه گروه بی‌سواد، کم سواد و تحکیم سواد تقسیم شده و برای هر گروه برنامه‌هایی اجرا می‌شود.
مرادی ادامه داد: در شهرستان بویراحمد 712 نفر توسط مربیان سواد آموزی درحال یاد گرفتن سواد هستند 214 مربی آموزش می‌دهند و9 نفر بر آن‌ها نظارت می‌کنند/تسنیم


نفت و گاز گچساران در لیگ برتر هندبال بانوان تیم شاهین شهر را برد
نفت و گاز گچساران در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر هندبال بانوان ایران شهرداری شاهین‌شهر را شکست داد.
در این دیدار که ظهر روز جمعه در سالن پد خندق شهر دوگنبدان برگزار شد، تیم نفت و گاز گچساران با نتیجه 26 بر 17 مهمان خود را مغلوب کرد.
تیم بانوان نفت و گاز گچساران تاکنون با 12امتیاز و با تفاضل گل کمتر نسبت به شهید چمران لارستان در رتبه دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر هندبال بانوان ایران قرار دارد.
این تیم در رقابت‌های لیگ برتر هندبال بانوان 6 پیروزی و یک شکست کسب کرده است.
این تیم در مسابقات لیگ برتر هندبال بانوان کشور 189 گل وارد دروازه حریفان کرده و 141 گل نیز دریافت کرده است.
بهترین خط دفاع لیگ برتر بانوان امسال با دریافت 127گل به نام شهید چمران لارستان ثبت شده است.
تیم شهید چمران لارستان همچنین با به ثمر رساندن 203گل بهترین خط حمله را نیز در اختیار دارد.
در دیگر بازی‌های امروز هیات هندبال شهید چمران لارستان با نتیجه 30 بر 16تیم هیات کردستان و تأسیسات دریایی تهران با نتیجه 29 بر 19 هیات اصفهان را مغلوب کردند.
تیم هندبال بانوان نفت و گاز گچساران از سال 1385 سابقه حضور در لیگ‌های برتر و دسته اول کشور را دارد.
قهرمانی در لیگ دسته اول ایران و چندین سال حضور در لیگ برتر هندبال کشور از افتخارات تیم هندبال بانوان نفت و گاز گچساران است.
نفت و گاز گچساران در رقابت‌های لیگ برتر، امسال با تیم‌های تأسیسات دریایی تهران، هیات هندبال اصفهان، هیات هندبال شاهین شهر، هیات هندبال کردستان، شهید چمران لارستان و بهمن بهبهان بازی می‌کند./ایرنا

برچسب ها:
بعلاوه خبر ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*