اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191330
تاریخ انتشار: 1396/10/14 00:02
شرکت اسپیس‌ایکس پس از پرتاب ماهواره "زوما" که پس از 5 ژانویه سوار بر فالکون9 صورت می‌گیرد، قصد دارد بزرگترین موشک تاریخ را به فضا بفرستد.

شرکت اسپیس‌ایکس پس از پرتاب ماهواره "زوما" که پس از 5 ژانویه سوار بر فالکون9 صورت می‌گیرد، قصد دارد بزرگترین موشک تاریخ را به فضا بفرستد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، اسپیس‌ایکس آماده راه‌اندازی ماموریت مخفی "زوما"(Zuma) در 5 ژانویه همراه با فالکون9 است، اما این پرتاب در مقایسه با پرتاب موشک فوق سنگین فالکون که در تا چند هفته دیگر انجام خواهد شد، کوچک است.

دو روز دیگر موشک فالکون9 یک ماهواره موسوم به "زوما" را به فضا خواهد برد. هیچ جزئیاتی راجع به این ماهواره فاش نشده است و هیچ یک از سازمان‌های دولتی آمریکا مالکیت آن را به عهده نگرفته‌اند. پیش‌بینی می‌شود این ماهواره یک ماهواره جاسوسی باشد.

تصاویر منتشر شده توسط صفحه رسمی شرکت اسپیس‌ایکس، موشک Falcon Heavy را قرار گرفته روی ایستگاه پرتاب و در حال انجام آزمایشات اولیه پرتاب نشان می‌دهد.

پرتاب بزرگترین موشک تاریخ احتمالا در ماه ژانویه همراه با یک دستگاه خودروی "تسلا رودستر" انجام خواهد شد.

مسئولان اسپیس‌ایکس به منظور ایجاد هیجان یک ویدیو که توسط پهپاد تصویربرداری شده را منتشر کردند که پیشران‌های سه گانه را نشان می‌دهد.

اندازه فالکون سنگین چشمگیر است. با بیش از 2200 تن وزن هنگام پرتاب، برابر با حدود 18 هواپیمای 747 با قدرت کامل، فالکون سنگین در واقع قدرتمندترین موشک عملیاتی در جهان خواهد بود.

جزئیات ماموریت هنوز مشخص نیست، اما "الون ماسک" گفته است که این موشک به همراه یک خودروی تسلا رودستر آلبالویی به مدار بیضوی یک میلیارد ساله مریخ خواهد رفت.

الون ماسک ماه گذشته نوشت: پروازهای آزمایشی موشک‌های جدید تسلا معمولا حاوی شبیه‌سازهای جرمی در قالب بلوک‌های بتنی یا فولادی هستند که به نظر بسیار خسته کننده است.

ماسک فاش کرد که محموله داخل موشک خودروی آلبالویی رنگ خود او که یک "Tesla Roadster" است، خواهد بود و این پرتاب در حالی انجام خواهد شد که آهنگ اودیسه فضایی از "دیوید بوئی" در حال پخش خواهد بود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*