اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191376
تاریخ انتشار: 1396/10/16 14:33
مایکل وُلف، نویسنده کتاب "خشم و آتش؛ درون کاخ سفید ترامپ" در باره دونالد ترامپ گفته است با هر فردی که برای کتاب مصاحبه کرده، رئیس‌جمهوری آمریکا را کودکی خوانده که نیازمند خشنودی لحظه‌ای است.

عصرجهان-مایکل ولف به نقل از معاون رئیس کارکنان کاخ سفید، در کتاب خود نوشته است: ترامپ هرگز مطالعه نمی‌کند. او حتی سطحی خوانی هم نمی‌کند. ترامپ مثل بچه‌ها رفتار می‌کند.
به گزارش سایر رسانه ها به نقل از سی ان ان، در کتابی نوشته مایکل وُلف که به تازگی با عنوان «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ» منتشر شده؛ به نقل از استیو بنن، مشاور ارشد پیشین کاخ سفید آمده است: «دونالد ترامپ هرگز فکرش را هم نمی کرد رئیس جمهور شود». مایکل وُلف همچنین به نقل از معاون رئیس کارکنان کاخ سفید، در کتاب خود نوشته است: ترامپ هرگز مطالعه نمی‌کند. او حتی سطحی‌خوانی هم نمی کند. ترامپ مثل بچه ها رفتار می کند.


همچنین به گزارش سی ان ان، هنوز چهار روز از آغاز سال نو میلادی نمی گذرد، اما به نظر می رسد سال 2018 بسیار پر ماجرا باشد. از حملات بسیار تند یکی از خودی های پیشین دفتر ریاست جمهوری گرفته تا پیام های توئیتری لاف زنانه درباره بزرگی دکمه ی هسته ای و پرسش های خبرنگاران از سخنگوی کاخ سفید درباره سلامت روانی رئیس جمهور! در تازه ترین نشست خبری خبرنگاران با سخنگوی کاخ سفید، خبرنگاری از سارا سندرز پرسید: آیا آمریکایی ها نباید نگران سلامت روانی رئیس جمهور آمریکا باشند هنگامی که او خیلی ساده از تهدید هسته ای سخن می گوید؟
بر اساس این گزارش، انتشار کتاب آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا را بسیار خشمگین کرده تا جایی که او تهدید کرده است نویسندگان را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد. در این کتاب آمده است که دونالد ترامپ هرگز نمی خواست رئیس جمهور شود. مایکل وُلف درباره ی ضلع غربی کاخ سفید هم می نویسد: شرایطی پر هرج و مرج و پر برخورد حاکم است که در آن خیانت و تلافی موج می زند.


وکلای رئیس جمهور ترامپ تهدید کرده اند استیو بنن، مشاور استراتژیک پیشین کاخ سفید را تحت پیگرد قانونی قرار خواهند داد. آنان؛ استیو بنن را به افترا و ناسزاگویی متهم کرده و گفته اند تدبیرگر ارشد پیشین کاخ سفید توافقنامه ای را که بر اساس آن قرار شده بود او از افشاگری خودداری کند نقض کرده است.
گزیده هایی از کتاب یاد شده که در روزنامه گاردین منتشر شده به نقل از استیو بنن نوشته است: «پسر بزرگ دونالد ترامپ ، دامادش جرد کوشنر و پل منافورت، مدیر پیشین دستگاه تبلیغاتی او خائن به وطن هستند و در حق هم وطنان خود خیانت کرده اند. روس ها در دیدار با این افراد وعده دادند اطلاعاتی تخریب کننده درباره هیلاری کلینتون در اختیارشان بگذارند. این دیدار در سال 2016 در برج ترامپ اتفاق افتاد».
مایکل وُلف، نویسنده کتاب «خشم و آتش؛ درون کاخ سفید ترامپ» از استیو بنن نقل می کند: «امکان ندارد پسر بزرگ ترامپ ، افسران دون پایه روسی را به دفتر کارش در طبقه ی 26 (برج ترامپ) نبرده باشد». این ادعا با موضع دیرپای دولت ترامپ تناقض دارد. وکلای ترامپ ادعا کرده اند او از برگزار شدن چنین دیداری با روس ها آگاهی نداشته است.


همچنین به نقل از بنن درباره بررسی رابرت مولر، بازپرس وی‍ژه پرونده تبانی با روسیه نیز آمده است: «پسر بزرگ ترامپ در برابر پرسش های سختی که در تلویزیون ملی از او پرسیده می شود خیلی دوام نمی آورد و زود زبان به سخن می گشاید و همه چیز را می گوید». گفته شده بازرسی حول محور پولشویی ادامه پیدا خواهد کرد.
هنگامی که خبر انتشار کتاب یاد شده به گوش رئیس جمهور رسید او در بیانیه ای به شدت به استیو بنن حمله کرد و گفت: «استیو بنن نه با من و نه با ریاست جمهوری من هیچ ارتباطی ندارد. هنگامی که از کار برکنار شد نه تنها شغلش را بلکه عقلش را نیز از دست داد». سخنگوی کاخ سفید هم گفت: «طراحی چنین ادعاها و اتهام های غلطی ضد رئیس جمهور نه تنها منزجر کننده است بلکه خشم انسان را بر می انگیزد!»
نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به سی ان ان گفت استیو بنن قرار است در کمیته اطلاعاتی این مجلس به پرسش های نمایندگان پاسخ بدهد. آندره کارسون گفت: «باید اطمینان پیدا کنیم سخنان او از روی احساسات یا تنفر شدید بیان نشده باشند. باید دقیقا بفهمیم منظورش چیست».

صف مردم برای خریدن کتاب جنجالی "خشم و آتش؛ درون کاخ سفید ترامپ"🔺
سخنان استیو بنن تنها بخشی از کتاب تازه ای است که نخستین سال ریاست جمهوری ترامپ را پر از هرج و مرج و ناکارآمد می خواند و می گوید دونالد ترامپ ناآگاه است. ولف به نقل از معاون رئیس کارکنان کاخ سفید، کتی والش می نویسد: «او (ترامپ) هیچ نمی خواند. حتی سطحی خوانی هم نمی کند. برخی بر این باور بودند که او برای اهداف عملی، نیمچه سواد هم ندارد.» والش گفت ترامپ مثل بچه‌ها رفتار می کند.
سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای به این اتهام ها پاسخ داد و نوشت: «این کتاب پر است از روایت هایی غلط و گمراه کننده از افرادی که هیچ دسترسی یا نفوذی در کاخ سفید ندارند».

مایکل وولف نویسنده 64 ساله کتاب🔺
یکی دیگر از رسانه های اروپائی نقل کرد که  مایکل وُلف، نویسنده کتاب «خشم و آتش؛ درون کاخ سفید ترامپ»  در باره دونالد ترامپ گفته است با هر فردی که برای کتاب مصاحبه کرده، رئیس‌جمهوری آمریکا را کودکی خوانده که نیازمند خشنودی لحظه‌ای است.
مایکل وولف به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفته است این چیزی بود که تقریبا تمامی افرادی که در کاخ سفید با آنها صحبت کرده روی آن توافق داشتند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*