اخبار عمومی
اعلام وصول 2
191382
تاریخ انتشار: 1396/10/16 21:55
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان از جابه‌جایی ۴ روستا در شهرستان‌های ایذه، دزفول، مسجدسلیمان و اندیمشک خبر داد.

عصرجهان-کیامرث حاجی‌زاده در جلسه ستاد مدیریت بحران استان خوزستان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری اظهار داشت: استان خوزستان به عنوان استان معین منطقه 18 شهرداری تهران در صورت وقوع زلزله احتمالی انتخاب شد.
وی با بیان اینکه نیازهای منطقه 18 برای اعزام تجهیزات و نیرو از خوزستان به تهران در صورت بروز بلایای طبیعی برآورد شد، گفت: ما با توجه به ظرفیت استان خوزستان و بر حسب توان‌مان نیرو و تجهیزات به تهران می‌فرستیم.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به شرایط وخیم 4 روستا در شهرستان‌های ایذه، دزفول، مسجدسلیمان و اندیمشک خطاب به استاندار خوزستان گفت: این روستا در معرض خطر رانش زمین هستند و باید اورژانسی جابه‌جا شود.


وی با بیان اینکه کارهایی برای انتقال این 4 روستا انجام شده است خاطرنشان کرد: تا مشکلی پیش نیامد و حادثه‌ای دردناک رخ نداد باید این روستاها جابه‌جا شود که از استاندار می‌خواهیم دستور جابه‌جایی آنها را صادر کند.
حاجی‌زاده در ادامه سخنان خود بیان کرد: در سال 94 –93 کل اعتبار برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در روستاها و شهرهای کوچک 18 میلیارد تومان بوده که در سال 96–95 به 44 میلیارد و 700 میلیون تومان رسید.
وی اضافه کرد: اعتبار برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در روستاها و شهرهای کوچک در سال 96–95 حدود سه برابر رشد داشت ولی متاسفانه زیر 50 درصد جذب شده است که با توجه به اهمیت موضوع باید در این راستا اقدام شود و فرمانداران کارهای لازم را در این زمینه انجام دهند.
 مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به ساخت سالن‌های چندمنظوره مدیریت بحران در شهرستان‌های مختلف عنوان کرد: این سالن‌ها تغییر کاربری داده‌اند که باید پس گرفته شوند.
وی در همین ارتباط توضیح داد: هنوز سالن‌های چندمنظوره مدیریت بحران در اهواز، هفتگل، اندیمشک، هندیجان و باغملک که تغییر کاربری داده بودند باز پس‌گیری نشد و تنها سالن مدیریت بحران آبادان برگشت داده شد.
وی اضافه کرد: سالن مدیریت بحران دزفول نیز هنوز تکمیل نشده است.
 حاجی‌زاده با اشاره به اختصاص زمین برای ساخت سالن‌های چندمنظوره مدیریت بحران در 2 منطقه اهواز خبر داد و از شهردار این کلانشهر خواست برای ساخت این سالن‌ها در 6 منطقه دیگر نیز درخواست خود را ارائه دهد/تسنیم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*